Skip to main content

Beste allen,

Ik zie er allerlei topics over maar ik kan nergens meer op reageren, vandaar een nieuw topic:

Als ik Spotify afspeel op mijn Sonos (play:1 en Play:5 1e gen.) hapert de Sonos om de haverklap, heel irritant! En als ik TuneIn Radio draai, hapert de Sonos geeneen keer.

Ik ziet sommige mensen antwoorden dat je je wifi of het Sonos systeem moet resetten, dat ze willen weten welk systeem je hebt, dat het aan de bridge ligt maar het is op zn minst opvallend dat dit alleen maar gebeurt als ik Spotify afspeel en dat alle andere muziekdiensten via de wifi prima verloopt. Bij die andere muziekdiensten heb ik dan ook niks gereset of bekabeld en speel ik het nog steeds via hetzelfde systeem af.

Heeft iemand hier (of van de Sonos helpdesk) hoe het kan dat Sportify zo enorm hapert en bijvoorbeeld TuneIn Radio niet?

Alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem. Dit forum en Sonos geven consequent geen antwoord. Het ligt niet aan het netwerk, de instellingen of wat dan ook. Spotify werkt gewoon niet goed op Sonos en het is hoog tijd dat het opgelost wordt. 

Ik heb hetzelfde probleem. Dit forum en Sonos geven consequent geen antwoord. Het ligt niet aan het netwerk, de instellingen of wat dan ook. Spotify werkt gewoon niet goed op Sonos en het is hoog tijd dat het opgelost wordt. 

Kijk, duidelijk verhaal, dank je! 

Ik vind het altijd zo vaag dat iedereen over systemen begint, je Sonos bekabelen etcetc. Terwijl het probleem echt alleen naar voren komt als je Spotify gebruikt en bij geen één andere muziekdienst. 

Nogmaals bedankt @Joost1 … wellicht wordt het tijd om naar andere luidsprekersystemen te gaan kijken 😊

Ik begrijp uit een andere post dat Sonos zijn eigen Spotify-server heeft. Die staat in de VS en heeft soms ‘latency’ (vertraging op de verbinding). Dat zal wel uit kostenoverwegingen zijn. Het zou opgelost zijn als Sonos een lokale verbinding heeft. KPN heeft blijkbaar zijn eigen server. 

Dat is interessant. Heb je een link naar die post?

Juist je verwoording, maakt het probleem interessant. Gaat het echt om een “eigen Spotify-server”, of om een door Spotify beheerde server die contact maakt met de Sonos software. Ik heb altijd begrepen dat het op de laatste manier werkt. Voor de oplossing van een probleem maakt dat echter nogal wat uit.

Ook vreemd is dat dit probleem dan niet iedereen altijd treft. Wellicht eens kijken of het op bepaalde tijden wel en bepaalde tijden niet aanwezig is? Afhankelijk van de drukte in een bepaalde tijdzone?

Het was in de KPN-community. Kan de post ze snel niet meer vinden. 

Deze https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/spotify-op-apparaten-van-derden-hapert-met-kpn-471006?

Dat is een antwoord van vijf jaar geleden. En van KPN in plaats van Sonos.