Ik had voor de vakantie via Spotify muziek op mijn tablet gedownload met het idee dat ik die muziek ook zonder internetverbinding via het interne wifi netwerk van de extender af zou kunnen spelen. Dat bleek echter niet te kunnen zonder internetverbinding, en die is er niet altijd. Diezelfde muziek zonder internet op de tablet afspelen lukt wel. Het lijkt er dus op dat de Sonos One het internet nodig heeft om af te kunnen spelen.
Is het nu zo dat, als ik een Sonos Connect zou hebben, ik wel direct via het interne Wifi netwerk naar de Sonos One kan streamen vanaf mijn tablet als er geen verbinding met internet is?
Zo’n Connect is wel een dure oplossing.....
Wat je, lijkt mij, nodig hebt als je met Sonos wilt werken, is een eigen netwerk in je camper. Daar sluit je de Sonos en je telefoon op aan (in een eigen netwerk kunnen ze elkaar zien) en zou je de muziek die op je telefoon staat via Airplay of de Spotify app af moeten kunnen spelen. Een internetverbinding is dan niet nodig. Een eigen netwerk betekent een eigen router, die eventueel een internetverbinding kan krijgen via het netwerk van de camping - daar zijn travel routers voor.
Echter: Sonos is een multiroom audiosysteem dat werkt via wifi. Jij wilt het gebruiken om één speaker te bedienen in één ruimte van beperkte grootte. Juist die behoefte aan wifi van de Sonos vergt in jouw geval extra investeringen. Ik vraag me dan af of je niet beter af bent met een bluetooth speaker - die geen wifi nodig heeft. Mocht je de speaker ook thuis in je Sonos-systeem willen gebruiken, dan heeft Sonos sinds een aantal dagen de Move, die in huis als Sonos-speaker (dus via wifi) en buitenshuis als bluetooth speaker kan fungeren. Best of both words dus.......
Als er geen wifi op de camping beschikbaar is verbind ik de extender met mijn telefoon die dan als hotspot fungeert. De sonos werkt dan ook perfect, ware het niet dat ik in notime door mijn databundel heen ben, ook als ik via de tablet de daarop met spotify opgeslagen muziek afspeel via het interne netwerk. De muziek lijkt dus via een externe server door de sonos afgespeeld te worden waardoor ik heel veel databundel gebruik.
De optie "From this Device" heb ik nog niet geprobeerd, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik de spotify downloads niet zonder Spotify af kan spelen.
Nu las ik gisteren dat als een sonos met een netwerkkabel aangesloten wordt er een eigen sonos netwerk gecreëerd wordt. Ik ga nog even kijken of het verschil maakt als ik de sonos-one direct op de extender aansluit.
De reden dat ik een sonos in dr camper heb is simpelweg omdat hij in mijn kerstpakket zat en ik net een nieuw home-theater systeem gekocht had. Dus thuis had ik niet een doel voor de sonos, en er is natuurlijk niks mis met zo'n mooi geluid in de camper. Als kerst 3 maanden eerder geweest was, had het denk ik een aanzet geweest om een Sonos systeem te kopen in plaats van het Sony systeem.
Je zou dan volgens mij ook je gedownloade nummers op deze manier op je Sonos af moeten kunnen spelen.
Herkenbaar, aan deze kant hetzelfde probleem alleen met de 2 x de Play3 die lopen via een 4G router, zodra er weer 4G geactiveerd is, kan ik mijn play3 s muziek laten afspelen. Maar zodra er geen internet is, maar zeker nog wel router verkeer, speelt hij geen 1 nummer af uit spotify op mijn iphone.
Ik praat hier over opgeslagen albums op spotify. De telefoon zelf speelt ze wel af zonder internet, en play3 s hebben nog geen AirPlay.
Dat Sonos dat niet kan (zeker zonder Airplay) is bekend. Opvallend dat Spotify Connect niet werkt bij gedownloade nummers. Een goedkope tablet of een USB-stick in je router (als dat mogelijk is), is dan de meest voor de hand liggende oplossing.
Dat is zeker een oplossing 106.
Hoe zit het bijvb met Dab+ radio, zou een connect amp daarbij helpen, via de Line in ?
Zodat de play3 speakers zonder internet geen dood voorwerp zijn ;)
Dat zou wel moeten lukken, met zoiets: https://www.bol.com/nl/p/albrecht-dr53-dab-fm-bluetooth-id3-radio-adapter-aansluiting-op-uw-hifi-versterker/9200000129731498/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170245275-S-375065736880-9200000129731498&gclid=CjwKCAiAiML-BRAAEiwAuWVggkSXDhmQjFqbhxZzLrtsmbHCnGx-CW4bQWoxw6EbHGeIv1btaWMZaBoC_ekQAvD_BwE
Wel even letten op de mogelijke softwareversie; Connect:amps tot 2016 kunnen niet op S2 software.
Mooie oplossing, bedankt 106
Het is ook allemaal een beetje raar, had de play3 als eerst thuis, vervangen door play5 gen1 en de play3 verhuist naar chalet.
play3 wel mee naar S2 en play5 niet..
Niet echt consequent
Tja. Schijnt te maken te hebben met de hoeveelheid geheugen. Waarom dan de oorspronkelijk duurdere speaker minder geheugen heeft…..
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.