Skip to main content
Vraag

Sonos app werkt erg traag

  • 15 July 2024
  • 4 reacties
  • 373 Bekeken

De nieuwe Sonos app werkt erg traag. Duurt vijf tot tien seconden voordat de keuzeopties verschijnen (hoofdscherm, your music, onlangs afgespeeld etc.) Na klikken op afspelen duurt het soms wel 20 seconden voordat een nummer wordt afgespeeld. Soms zelfs langer.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Werk je met iOS of Android? Bezit je meerdere devices en zo ja, hoe is dit dan op het andere device?

Zelf werk ik met IOS, laatste updates, en ervaar slechts een lichte vertraging in laden. Uiteraard is het wel zo dat hoe mee services je geïnstalleerd hebt, hoe langer eea duurt. Heel soms duurt het wat langer voordat een nummer start, maar meestal loopt het goed.

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Samsug A55. Opstarten app duurt een eeuwigheid (áls de app al opstart, blijft vaak hangen).

Op laptop gaat het beter, maar ook daar best wel traag.

Hallo, dank voor je reactie.

iOs iPad. Voor de laatste mega update werkte het prima. Ervaar nu met name Soundcloud en Mixcloud als zeer traag. En de playlist van Mixcloud worden niet geladen, terwijl wel de uploads worden getoond (zelfde menu). Traagheid is overigens vooral bij playlists met veel nummers. Spotify afspelen werkt nu wel redelijk.

Een ander punt is en dat was al voor de mega update dat ik in mijn Spotify account de optie geluid van verschillende nummers afspelen op dezelfde sterkte. Maar in Sonos app werkt dat niet.

Met dank,

Reputatie 7

Doordat Sonos nu veel meer via de cloud doet lijkt de bediening gevoeliger voor verbindingsproblemen waar het vroeger geen last van had. Je zou ook eens kunnen kijken of er gekkigheden in je netwerk zitten.
 

Dat laatste is inderdaad al jaren zo.  Daarvoor zou Sonos moeten weten hoe “hard” de nummers van Spotify zijn, en dus wat Sonos aan moet passen qua volume, en dat weet Sonos niet. Wellicht dat Spotify de nummer “genormaliseerd” naar Sonos kan sturen, maar dat is dan aan Spotify.

Reageer