Ik loop sedert de nieuwe app aan tegen een scala van problemen waardoor het systeem niet fatsoenlijk meer werkt.
- De volgorde van devices kiezen werkt niet meer. De badkamer is de eerste in het alfabet van Sonos en praktisch gezien kan ik alles afspelen mits het maar in de badkamer is. De woonkamer, hobbyruimte en keuken kun je wel selecteren maar afspelen ho maar op een of andere manier is de GUI rot.
- Ik gebruikte voorheen een streaminglink van Omroep Brabant welke met 256kbps een betere kwaliteit bood dan de 128kbps van TuneIn. Daarnaast was deze reclamevrij.
- Het zoeken naar muziek met geïmporteerde afspeellijsten is onmogelijk geworden. Voorheen kon ik een letter invoeren en dan had in ieder geval een beperktere scroll keuze van circa 1/26 van de collectie van geïmporteerde afspeellijsten. Nu moet je de gehele lijst van 7.000 afspeellijsten door-scrollen en dat is niet functioneel meer. Ik heb in totaal 145.000 muziek bestanden keurig geordend op een NAS staan. De database van Sonos kan kennelijk niet meer dan 64k aan tracks bevatten daarom had ik deze afspeellijsten aangemaakt en dat werkte goed. Waarom geen “zoekmogelijkheid” toevoegen aan het onderdeel geïmporteerde afspeellijsten.
- Om probleem 3 te tackelen heb ik de de Plex server aangeschaft en deze werkte aanvankelijk goed vanuit de Sonos app maar ook hier grossiert het systeem met vele “oeps er is iet misgegaan” opmerkingen want dat is kennelijk het enige wat werkt helaas…
Wij gebruiken de Sonos App op iOS, Android, W10 en W11