De Sonos-app is zo traag of reageert helemaal niet. Mijn netwerk is op en top in orde en ik ondervind alleen problemen met de Sonos-app. Herkenbaar en wat kan ik eraan doen?
Ik herken de traagheid sinds de laatste sonosupdate op mij iOS en dan met name wederom de volumeregeling, het tonen van lopende muziek en het stopzetten van afspelen.
Sommige zaken lijkt Sonos op te lossen om vervolgens weer net zo hard terug te komen bij een latere update.
Sander…
ik herken identiek dezelfde problemen sedert de nieuwe (zwarte) app…al meerdere keren contact opgenomen via mail met sonos support… helaas niet echt een concreet antwoord… ze nemen het mee en zullen het doorgeven…♂️… ook geen direct antwoord op mijn vraag wanneer deze problemen zullen opgelost geraken… het ligt idd niet aan ons netwerk of andere zaken…het is de app die bij veel gebruikers voor problemen ( soms zelfs verschillende ) zorgt. Ik zit er ook erg mee verveeld… heel irritant die volumebalkjes en de vertraging op alle andere knoppen… helaas weinig aan te doen… we kunnen gewoon wachten en hopen dat ze bij sonos de app weer bruikbaar kunnen maken. Onbegrijpelijk dat dit zo lang duurt.
De app lijkt met sommige netwerken meer moeite te hebben dan met andere. Je zou zelf eens kunnen kijken of er gekke dingen in je netwerk zitten die je (als test) eens zou kunnen verwijderen. Kijken of dat helpt.
Exact hetzelfde hier.
Op IOS: Weergave actuele nummer wordt niet, of traag niet geupdate. Systeem reageert super traag op alles.
Op Android wil de app helemaal geen verbinding meer maken.
Op Windows ook vaak systeem kwijt, maar dat komt dan wel weer terug. Wordt er allemaal niet beter op.
Inderdaad irritant traag met openen of sluiten van radiozenders. Volumeregeling idem.
NIET BLIJ MET SONOS
Indien je apparatuur compatibel is dan (tijdelijk) teruggaan naar S1. Is even werk, maar daarna weer een prima werkend systeem met een minder ogende app.
Ook ik ervaar dezelfde issues als alle andere gebruikers van de S2 Sonos App. Ik heb inmiddels de app Sonophone gedownload en deze werkt prima. Niet zo mooi wat betreft lay-out, maar reageert wel meteen op de volumeregelaar, en ook de diversen services als Spotify zijn hierop te bedienen. Wellicht een tip om deze tijdelijk te gebruiken totdat Sonos haar zaken op orde heeft! Want dat is wat we uiteindelijk toch willen én waar iedereen een aardige cent voor heeft uitgegeven.
Ik kan het be amen, ik gebruik sinds de catastrofale update van de app, sonopad op de ipad en een gesideloade versie (16.1) op mijn telefoon en het werkt al ongeveer driekwart jaar prima. Ik heb helaas na het repareren van mijn roam (kapotte accu) wel een keer moeten updaten, dus het bijwerken van mijn NAS gaat allen nog via Sonopad. Verder werkt alles nog prima.
ik heb wel de nieuwe app op mijn iPad staan, gewoon om te zien hoe de zaken ervoor staan. De firmware wordt niet ge-updatet.
godzeidank, maar verder werkt alles nog prima. Het enige nadeel is dat ik niks nieuws meer durf toe te voegen.
Ik hou nog lekker mijn paartje Play:1 ‘s in de keuken nog lekker aan. Werken gewoon op 5 GHz, samen met de 2 roams, de Move2 en de Era 100’s. De playbase en de arc werken uiteraard op 2.4 GHz.
Ik denk dat e.e.a. ook wel te maken heeft dat ik sinds 2023 af ben van het Arris modem van Ziggo.
ik heb nu van mijn huidige glasvezel provider een Fritz modem.
Geen problemen meer zelfs na de vreselijke update van mei vorig jaar, heb nog net op tijd mijn Move 2 kunnen toevoegen.
Ik ben blij dat ik gevrijwaard ben van alle problemen die ik gelezen heb hier.
ik heb wel alles een vast IP adres gegeven, (had ik op het Arris modem ook al) verder heb ik 2 Ubiquity acces points, 2.4 en 5 GHz hebben hetzelfde ssid en wachtwoord, geen probleem. Ik heb die dingen al sinds 2018 op aanraden van mijn computerwinkel.
het was niet goedkoop, maar geen moment spijt van gehad.
ik hoop wel dat onderhand de problemen eens opgelost worden, het wordt wel eens tijd.
het is gewoon zonde dat een bedrijf dat zichzelf op de borst klopt vanwege eenvoud zoveel steken laat vallen!
Gedlukkig kan ik met allerelei workarounds de boel zonder al veel problemen draaiende houden met 17 speakers.
ik zie daar eerlijkshalve ook wel een uitdaging in en begrijp volkomen de ergernis die ik hier lees.
Hopelijk komt in 2025 alles in orde!
Hopelijk komt in 2025 alles in orde!
Je geeft ze wel een enorme marge. 🫣
Overigens is SonoPad best een leuke optie, maar alleen van toepassing op IOS gebruikers. Recent had ik ook met deze app problemen (wel alle updates gedaan, incl firmware), waardoor ik toch ben teruggegaan naar S1. Dit kon nog met de apparatuur die ik bezit. Door deze teruggang bleek AirPlay ook weer gewoon goed te werken, welke ik nu voornamelijk gebruik.
Ik heb hetzelfde issue. Gek genoeg alleen op de iPhone, op de laptop werkt de controller wel super snel en probleemloos. Ervaren jullie dat ook?
Ik durf nog niet terug te gaan naar S2. Kan dus niet aangeven hoe het nu werkt. Verder had ik de traagheid zowel op iPhone als iPad. Geen ervaring met laptop.
Helmaal mee eens zo traag, echt een slecht product.
Overweeg om een ander merk aan te schaffen!!!
Ik verbaas mee er vooral over dat Sonos er niet achter lijkt te komen waarom het bij sommigen zo slechte werkt en bij anderen veel beter. Wat
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.