Skip to main content
Is heb thuis een Sonos One en op mijn werk er ook een. De afspeellijsten zijn speaker gebonden. Kan ik de afspeellijst van de sonos van thuis op de een of andere manier overzetten naar de sonos op mijn werk?
Daar is een mogelijke omweg voor maar die is erg lastig in verband met dat u een systeem op een werknetwerk heeft aangesloten.



In het kort zijn de stappen als volgt:

- De Sonos One van huis zal mee moeten naar werk

- Die zal daar met netwerkkabel aangesloten moeten worden op de router (de andere Sonos One die al op werk stond zal tijdelijk even van de stroom af moeten)

- Verbind met de Sonos app met de Sonos One die bekabeld is (laten we deze One Huis noemen en de ander One Werk)

- Zet de One Werk dan weer op de stroom en voeg deze toe in de Sonos app onder Meer > Instellingen > Speler of SUB toevoegen

- Zodra de One Werk is toegevoegd kan je de One Huis van het netwerk halen en mag de One Werk tijdelijk even bekabeld moeten worden met de router

- Dan via de Sonos app naar Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie om Sonos weer op het draadloze netwerk van werk te krijgen

- Dan kan de One Huis daarna weer mee naar Huis en zal de One Werk je afspeellijsten hebben gekopieerd van de One Huis.



Maar zoals ik zei, dit is een vrij lastig proces om werkelijk uit te voeren en als je het niet goed doet kan je zelfs afspeellijsten kwijt raken, dus doe dit alleen als je echt zeker bent dat je de stappen snapt.