Skip to main content
Beantwoord

Since when is 24-bit streaming supported via Qubuz?

• March 13, 2021
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Since when can we STREAM VIA QOBUZ in 24 bit? I thought only local streaming was possible?

Beste antwoord door Dylan S

Hallo @Hose,

De Qobuz muziekdienst biedt inderdaad 24-bits audiostreaming op Sonos. 

Voor meer informatie m.b.t. het toevoegen van Qobuz en het inschakelen van de 24-bits audiostreaming, raad ik aan om het volgend artikel door te nemen: Qobuz en Sonos.

Verder denk ik dat de door @106rallye gedeelde link inderdaad al antwoord geeft op je vraag. 

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

106rallye
  • March 13, 2021

Since may 2020? Qobuz Ditches MP3s And Welcomes Sonos Into The World Of Hi-Res Music (forbes.com)

By the way, this is the Dutch language Sonos user forum.

• Auteur
  • Novice
  • March 13, 2021

Thanks! Maar als je op alle Sonos help pagina’s kijkt staat er alleen support voor locale files… hoe kunnen we de gebruikte bitdepth zien? Eg 24 bit?

• Auteur
  • Novice
  • March 13, 2021

En eigenlijk heb ik t vermoeden dat dit door Qobuz is geschreven en dus eigenlijk marketing is. Waarom update Sonos anders zijn artikelen niet?

Dylan S
Forum|alt.badge.img+2
  • Retired Sonos Staff
  • Antwoord
  • April 23, 2021

Hallo @Hose,

De Qobuz muziekdienst biedt inderdaad 24-bits audiostreaming op Sonos. 

Voor meer informatie m.b.t. het toevoegen van Qobuz en het inschakelen van de 24-bits audiostreaming, raad ik aan om het volgend artikel door te nemen: Qobuz en Sonos.

Verder denk ik dat de door @106rallye gedeelde link inderdaad al antwoord geeft op je vraag. 

• Auteur
  • Novice
  • April 23, 2021

Eigenlijk is er bijna geen 24 bit ondersteuning. Alleen als de bron 24/48khz is wordt het zo afgespeeld. In alle andere gevallen maakt Sonos er 16 bit van…. 

Erg lastig te vinden allemaal...