Beantwoord

Reclame bij starten radio


Reputatie 1
Ik stel altijd Sky Radio in om mee wakker te worden. Sinds enige tijd, hoor je bij het starten van de radio eerst een reclame die eigenlijk dwars door de muziek komt. Want als de reclame voorbij is, kom je midden in een liedje. Ik vind dit echt super irritant. Meerdere mensen die dit hebben? En belangrijker: hoe kom je er vanaf???
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 09:56

Bekijk origineel

70 Reacties

Reputatie 7

Ik weet niet of jij directe toegang tot de customer service van Sonos hebt, maar ik denk dat het goed is als deze discussie daar bekend wordt, dat zou veel ergernis voorkomen. Grtz

Haha, nee mijn Sonos kost alleen maar geld….

Ik hoor sinds een week of wat ook steeds een reclame bij het opstarten. Vervelend, zeker als je Tuneln gebruikt om via een Alarm lekker met rustige muziek te ontwaken . Ik Ben blij te zien dat er nu hier een verhelderende discussie over is (want ik dacht eerst ook dat Sonos voor die reclame verantwoordelijk voor was,). ik volg dit gesprek met belangstelling. 

Ik mis gewoon het nieuws bij wakker worden door die stomme reclame, en idd, die reclame komt NIET van het radio station…

Ben nu bezig te testen via deze URL:

https://www.mp3streams.nl/zender/qmusic/stream/20-aac-64

deze stream via de desktop app toegevoegd in Sonos en lijkt beter te werken (Qmusic)

Reputatie 7
Badge +3

En daar gaan we weer.

Hier is al voldoende over geschreven en uitgelegd dat Sonos hier niet verantwoordelijk voor is. Sonosradio is voor een deel gewoon een doorgeefluik van o.a. TuneIn.

Wanneer je geen xtra reclames wilt dan zal je moeten werken met een rechtstreekse link naar het radiostation of gebruik moeten maken van betaalde mogelijkheden. Gelukkig heeft Sonos vele mogelijkheden om precies te krijgen wat je wilt.

Dat er meer reclame lijkt te komen is vrij logisch omdat diverse partijen de mogelijkheden zien om een graantje mee te pikken. Vroeger kon je uren naar YouTube kijken, nu kan je geen 5 minuten kijken of het filmpje wordt onderbroken. Welkom in 2021 zou ik zeggen. Laten we maar zeggen dat iedereen zijn verdienmodel moet hebben en voor niet gaat (soms) de zon op.

En daar gaan we weer.

Hier is al voldoende over geschreven en uitgelegd dat Sonos hier niet verantwoordelijk voor is. Sonosradio is voor een deel gewoon een doorgeefluik van o.a. TuneIn.

 

Toen ik ging zoeken idd, maar waarom niet duidelijk vermeld? Men verstopt het in de fora.. 

Wanneer je geen xtra reclames wilt dan zal je moeten werken met een rechtstreekse link naar het radiostation of gebruik moeten maken van betaalde mogelijkheden. Gelukkig heeft Sonos vele mogelijkheden om precies te krijgen wat je wilt.

Dat er meer reclame lijkt te komen is vrij logisch omdat diverse partijen de mogelijkheden zien om een graantje mee te pikken. Vroeger kon je uren naar YouTube kijken, nu kan je geen 5 minuten kijken of het filmpje wordt onderbroken. Welkom in 2021 zou ik zeggen. Laten we maar zeggen dat iedereen zijn verdienmodel moet hebben en voor niet gaat (soms) de zon op.

Snap ik ook allemaal, echter paar dingen:

  1. Sonos vermeld dus niet duidelijk zoals hierboven staat vermeld
  2. Sonos radio is eigenlijk een extra schil om TuneIn, waarom? Ik vermoed dat Sonos toch extra geld wilt verdienen door mijn luister gedrag te verkopen.. 
  3. Waarom stopt Sonos niet de  ‘ad-free’ streams in the Sonos Radio app?
  4. Veel mensen begrijpen dit niet.. nogmaals communicatie.. 
  5. Waarom kunnen we geen ‘ad-free’ versie van TuneIn gebruiken in de app? Dus ik neem een pro TuneIn en dan krijg ik minder ads.. ook hier lijkt een keuze te zijn gemaakt. technisch niet moeilijk.. 

Ik hoef geen discussie, ik snap het, maar Sonos kan dit wel wat netter communiceren.. Dan waren er niet zoveel topics hierover. 

Reputatie 7
Badge +3

Naar mijn mening hoeft Sonos zich niet te “verdedigen” tegen iets waar zij niet verantwoordelijk voor zijn. Als gebruiker kan je zelf kiezen hoe en wat je wilt afspelen, dat is mede de verantwoordelijkheid van Sonos. Dat TuneIn pro niet werkt zou ook wel eens aan TuneIn kunnen liggen. Hier ligt een verantwoordelijkheid bij beide partijen, waarbij het dus mogelijk zou kunnen zijn dat TuneIn dit blokkeert. Heb je hen deze vraag al gesteld?

Overigens is het natuurlijk ondoenlijk voor Sonos om de ad-free streams in de Sonos radio app te stoppen. Dat zou wereldwijd om duizenden stations gaan, welke dan ook dagelijks onderhouden moeten worden. Persoonlijk begrijp ik hoe dan ook de keuzes die binnen Sonos radio gemaakt zijn niet helemaal. Wat mij betreft zouden hier de bestaande aanbieders gewoon weggelaten moeten worden en zou de focus op Sonos eigen content moeten liggen. Maar ook hierin zullen vele meningen zijn, wellicht vindt men het handig om vanuit één schil te werken.

Reputatie 5
Badge +3

De term Sonos Radio is niet handig gekozen, dit impliceert dat Sonos zelf alle content beheerd.

 

Ik ergerde me ook erg aan de reclamespots, die bovendien saai en langdradig zijn. Heb nu een manier ontdekt om ze te skippen: even snel naar een andere zender heen en weer switchen. Foetsie!

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb ik er ook nog één………. De radio functie gewoon niet gebruiken. Veel effectiever.

Nou, die mis ik niet graag. En zo kan t prima 👍🏻.

Heb spijt van mijn aanschaf van Sonos beam, 3 x one en 1x sub. Reclames storen zo erg dat ik een andere oplossing wil aanschaffen.

Denk je even over te schakelen voor nieuwsberichten krijg je eerst een extra reclameblok en daarna nog eens  

 

Reputatie 5
Badge +3

Op welke manier luistert U naar de radio? 

Is dit alleen als er een andere zender word gekozen?

Reputatie 7

Bij elke nieuwe stream hoor je de TuneIn tune en, volgens mij, één reclame. Geen “blok” dus. Je kunt het nieuws ook op elk moment van de dag via Google krijgen.

Ik heb geen Sonos-apparatuur, ik belandde hier via een zoekopdracht over het vervelende fenomeen dat er telkens een commercieel gespeeld wordt als je van zender verandert. Of ook, wat ik hier nog niet las, als de wifi-verbinding eventjes onderbroken wordt en de verbinding weer tot stand komt, krijg je eveneens opnieuw eerst een commercial.
Ik heb twee internetradio’s. Een DabMan Imperial (i250) en een Ocean Digital WR-210N.
De DabMan werkt via MediaYou, de Ocean Digital via SkyTune.
Op beide radio’s heb ik last van die commercials, het ligt dus niet aan Sonos volgens mij.

Er van uitgaand dat het fenomeen dat jullie met Sonos-apparatuur ondervinden identiek is aan of gelijkaardig met wat ik ondervind stel ik volgende test voor. Ik luister bvb. heel dikwijls naar een zender die elke keer start met een heel kort introotje met een gitaarriedeltje en waarin de naam van het station genoemd. Verder geen commercial. Als dat bij jullie ook zo is, ligt het niet aan Sonos. Als jullie wel een commercial krijgen ligt het wel aan Sonos of een door Sonos gebruikte streaming provider.
Ik heb het over Radiocyp uit Tsjechië.

Een ander station dat ik veel beluister is Radio Gugelhopf uit Zwitserland. Als ik daar op afstem hoor ik nooit eerst een commercial.

Reputatie 6
Badge +3


Een ander station dat ik veel beluister is Radio Gugelhopf uit Zwitserland. Als ik daar op afstem hoor ik nooit eerst een commercial.

Die geeft bij mij wel reclame via Sonos (TuneIn). Net getest.

Die geeft bij mij wel reclame via Sonos (TuneIn). Net getest.

Aha. Dat verandert de zaak.

Toevallig Radiocyp niet kunnen testen? Ik vraag me af of dat introotje van Radiocyp zelf dan wegvalt en vervangen is door een commercial, of dat dat introotje dan gespeeld wordt na de commercial.

Reputatie 6
Badge +3

Die geeft bij mij wel reclame via Sonos (TuneIn). Net getest.

Aha. Dat verandert de zaak.

Toevallig Radiocyp niet kunnen testen? Ik vraag me af of dat introotje van Radiocyp zelf dan wegvalt en vervangen is door een commercial, of dat dat introotje dan gespeeld wordt na de commercial.

Nee, die had ik al gezocht bij TuneIn en Sonos Radio (is ook TuneIn) maar kan `m niet vinden.

Uiterst storend. Steeds dezelfde korte reclame boodschappen voor producten waarin ik totaal geen interesse heb. Wie wordt daar beter van? De adverteerder alvast niet. Ik ook niet. En op termijn ook Sonos niet. Ik zal alvast niemand meer aanraden om over te stappen naar Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

Het steeds terug komen van reclame heeft volgens mij toch echt te maken met de verbinding. 

Hier alleen bij het aanzetten heel kort het bekende Tune_in muziekje daarna de hele dag gewoon radio.

Misschien kunt U daar nog eens naar kijken.

Reputatie 7
Badge +3

@Carolus Ga je nu op elk bericht reageren dat het zo irritant is die reclame. Lees de draadjes eens goed. Heeft niets met Sonos als product te maken, maar alles met de aanbieders van de muziek. Ook deze partijen moeten een verdienmodel hebben anders kunnen ze niets aanbieden.

Ieder ander merk die muziek brengt op de wijze zoals Sonos dit doet zal dus reclame hebben, maar zoals ook te lezen is zijn er nog aanbieders die het zonder reclame kunnen.

Een andere prima oplossing is bijvoorbeeld alles doen via AirPlay oid. Of je gaat betalen voor een muziekabonnement. 

Reputatie 7

Verdere reacties op @Carolus hier?

 

Reageer