Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19051 Bekeken

Reputatie 2
Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

Erooij 1 jaar geleden

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Bekijk origineel

173 Reacties

Alle adviezen opgevolgd en TUNEIN als service verwijderd en Juke toegevoegd. Wij luisteren thuis veel naar de nieuws zender NPO Radio 1 (nu via Juke). Alleen SONOS levert soms onder water TUNEIN en daardoor hun reclame.

 

Bedankt

 

Verschrikkelijk irritant. 

Reputatie 7
Badge +3

De oplossing staat erboven dus zo irritant hoeft het niet te zijn.

Reputatie 7

@Carolus verder helpen kan hier:

 

Juke lijkt te werken, bedankt!

Bij de aanschaf word verteld dat je naar fm radio kan luisteren. Dan verwacht je niet dat er opeens reclame tussendoor komt die niet bij de zender hoort. Ik vind het ook aan Sonos om dat aan te bieden, net zoals een andere speakerbouwer er een radio ontvanger inzet.

En voor de heer Erooij, mensen betalen al voor fm radio via belasting en kijk en luistergeld, voor het sonos systeem en er zit ook al reclame in programma's. Dus dat daar reclame bovenop komt is zeker wel vreemd. 

Reputatie 7

Reclames zijn vervelend, maar dat TuneIn reclame toevoegt is niet vreemd. Je neemt namelijk een extra dienst af: het verzamelen en bijhouden van de links.

Voor mij is het toch een beetje of je klaagt dat de aannemer die je huis bouwt ook iets verdient omdat je al voor de stenen betaald hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken overigens ook geen speakerbouwers die radio-ontvangers inbouwen. Je praat dan waarschijnlijk over een ander soort product.

Ook is het betalen van kijk- en luistergeld niet meer van deze tijd. Dat is al heel lang geleden. Dat er via belastingen iets naar radiostations vloeit zal ongetwijfeld zo zijn, maar dat geld dan voor een beperkt aantal stations en heeft niet te maken met de reden waarom er hier aan het begin een reclame uiting wordt gegeven. Zie @106rallye .

Mijn advies: breng de Sonos terug en ga voor “die andere speakerbouwer”. Veel luisterplezier.

Dat we de reclame van de radiozender horen, is niet meer dan normaal. Maar daar bovenop nog reclame van de speakerbouwer is er echt wel over. Dat ik bij de bouw van een huis moet betalen voor de stenen vind ik zeker normaal. Maar niet dat de aannemer nadien zijn logo op mijn muur komt schilderen. Is het mogelijk om de Sonos terug te brengen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Badge

Nog éénkeer:De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. ….

nee meneer. Dan moet sonos zorgen dat er via andere weg radio geluisterd kan worden op een sonos, gewoon zonder reclame  En dan niet zeggen dat je een sonos abonnement kan afsluiten! 

 

Badge

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Reputatie 7

Dat kan toch gewoon? Met een beetje reclame omdat de mensen TuneIn ook moeten eten. Maar radio luisteren gaat verder prima. En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.

Badge

Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden om normaal radio te luisteren ?

Badge

En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.


😃  super!

Badge

Dat kan toch gewoon? Met een beetje reclame omdat de mensen TuneIn ook moeten eten. Maar radio luisteren gaat verder prima.
 

maar als je veel zapt van zender naar zender is het niet meer te doen, dan zit je zowat alleen nog maar die intro commercials te luisteren

 

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die verwijzen naar streaming diensten als Spotify snappen het niet. RADIO luisteren is de wens, niet muziek. 

Ik kan ook zeggen dat mensen die dit soort dingen schrijven het volgens mij niet begrijpen.

Sonos is een speakerbouwer. Zij bieden de mogelijkheid aan streamingdiensten om gebruik te maken van hun app. De ene streamingdienst levert betaalde muziek, de ander doet dat door radio aan te bieden, eventueel onder toevoeging van reclame omdat ook zij hun kosten hebben.
Daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid van AirPlay, waarmee je rechtstreeks vanuit een radiostation muziek naar Sonos kan sturen. 
Nergens staat dat Sonos een radio-ontvanger is. Wil je puur dat dan moet je een radio kopen. 

Badge +1

Even totaal off-topic, dit is toch wel mijn favoriete topic hier. Genieten. Ga vooral door! Ik zit klaar met de popcorn. :-)

Reputatie 5
Badge +3

@Bakie nu komt er wel reactie..

Reputatie 7
Badge +3

Even totaal off-topic, dit is toch wel mijn favoriete topic hier. Genieten. Ga vooral door! Ik zit klaar met de popcorn. :-)

En zonder reclame. 😂😉

Badge

En er zijn ook aanbieders zonder reclame, zoals Juke voor Nedelandse zenders.


😃  super!

En nog mooier, als je op een radio station drukt dan gaat ie ook meteen aan! Je hoeft niet nog een keer op een tussenscherm op een knop (de knop afspelen) te drukken, zoals via tunein of sonosradio. Dat is helemaal fantastisch!

bedankt 106rallye!

Een 7-tal jaren terug kocht ik een Sonos systeem, twee five’s en één one. Handig, gemakkelijk, een prachtgeluid en het mooie daarvan was dat je die ook als wekker kon instellen en wakker worden met zachte muziek op de one. Echter wat toen helemaal niet leuk was wanneer de one actief werd, hoorde je eerst “piep piep hamsteren van albert hein” leuk als wekker om je dag mee te beginnen. Dus telkens je nog maar één van de speakers opstarte, kreeg je eerst een reclameblok door je strot geduwd. Ik ben op onderzoek gegaan en blijkbaar is in het systeem van sonos TuneIn ingebakken. En zij injekteren gewoonweg of je nu wilt of niet, reclameblokken door je luidsprekers zelfs door reclamevrije zenders. (

)Inderdaad zoals hierboven reeds aangehaald, het is niet sonos zelf maar een derde partij die je ergerd. Op zich heeft sonos een mooi geluid, en je kan er naar streamen. Maar radio luisteren zonder die verwenste reclame, dat gaat blijkbaar niet. Maar ik vind doordat sonos samenwerkt met tunein sonos zelf de fout ingaat, simpelweg omdat je die ambetanterik van tunein er niet af kan gooien. Het zou mij helemaal niet meer verbazen dat zelfs sonos een hoop data van je verwerkt zoals welke programmas, wanneer, welke provider, welk machine en besturingsysteem inlogt enz… Mijn oplossing? Ik heb sonos na een jaar eruit gesmeten en een ander systeem aangeschaft dewelke geen tunein of aanverwanten ingebakken zit maar een eigen server die ik volledig zonder die irretante reclame kan beluisteren. Ik hou namelijk van mijn privacy en wenste geen verdienmodel te worden van die parasieten die grof geld willen verdien op je kap...

Badge

……….

Inderdaad. Sonos zou mijnsinziens moeten voorzien in radio luisteren zonder nog weer eens extra reclame voordat je de zender doorkrijgt, juist omdat sonos een wifi (internet) systeem is.zou je daarin moeten voorzien. Dat werkte voorheen wel zo (toen ik met sonos begon x jaar geleden), het kan dus wel, zonder extra reclame vooraf.

Reputatie 7
Badge +3

Ooit was alles wat je op een computer bekeek ook zonder reclame, moet je nu eens YouTube opstarten of welke gratis app dan ook. Het is wat het is en daar zullen we aan moeten wennen of je moet gaan betalen om van de reclame af te komen. Helaas heeft de commercie toegeslagen en daar kan niemand omheen, ook Sonos niet.

Er zijn gelukkig zat mogelijkheden om, ook binnen Sonos, met zelf gekozen muziek heerlijk je ochtend te beginnen.

Reputatie 7

@Sossocommune En als ze dat doen wil degene die de lijstjes met zenders maakt daar toch voor betaald worden. Dus moet Sonos de speaker duurder maken, ook voor de mensen die alleen Spotify luisteren. Wellicht willen zij dat niet?

Overigens lijkt er een betaalde versie van TuneIn op Sonos te komen, waarbij je dus wellicht én TuneIn kunt gebruiken én kunt ontsnappen aan reclames.

@Pevalo Je zegt “Het zou mij helemaal niet meer verbazen dat zelfs sonos een hoop data van je verwerkt zoals welke programmas, wanneer, welke provider, welk machine en besturingsysteem inlogt enz…”. Je hebt dit dus niet gecheckt? Niet de privacyverklaring gelezen waar je akkoord mee bent gegaan? Zie https://www.sonos.com/nl-nl/legal/privacy#:~:text=Bij%20Sonos%20verkopen%20we%20geen,met%20de%20volgende%20derde%20partijen. Maar wel hier Sonos verdacht maken? Lekker makkelijk.

Voor anderen met dezelfde gevoelens hierover: welk systeem heb je gekocht?

Reputatie 7
Badge +3

Een transistorradio. Lekker veilig. 😂

Reageer