Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19051 Bekeken

Reputatie 2
Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

Erooij 1 jaar geleden

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Bekijk origineel

173 Reacties

Badge

en waarom dan diezelfde reclame bij Sonos Radio?

Reputatie 7
Badge +3

ik heb heel veel geld voor mijn Mac betaald, nu zit ik YouTube te kijken met heel veel reclame. Moet ik nu bij Apple gaan klagen? Kom op zeg, je hebt veel geld betaald voor een geweldig geluidssysteem. Jij kiest zelf om gebruik te maken van tunein. Niemand verplicht je daar gebruik van te maken, er zijn vele mogelijkheden om muziek af te spelen zonder reclame.

Het vergelijk naar prijs die betaald is is natuurlijk een slecht vergelijk. Of ik nu een tv van 100 euro of van 2000 euro koopt, de reclame blijft hetzelfde omdat dat nu eenmaal door derden aangeboden wordt. Zoals @Eddie the Eagle is het niet de verwachting dat Sonos hier verantwoordelijk voor is.

Reputatie 6
Badge +3

Daar komt bij dat je alle vrijheid hebt om zelf de streams in te stellen; er is dus geen enkele afhankelijkheid van Sonos Radio of Itunes. 

Itunes zelf is ook niet anders dan een verzameling streams, alleen dan via hun eigen servers en ja dan kunnen ze doen wat ze willen natuurlijk. Als je dat niet bevalt ga je toch fijn om ze heen zeker door de stream van het radiostation direct in te stellen in Sonos.

Echt….de Sonos klagers alhier slaan met een stok naar de verkeerde hond.

Reputatie 6
Badge +3

en waarom dan diezelfde reclame bij Sonos Radio?

Omdat Sonos Radio = Itunes

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Reputatie 6
Badge +3

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Dank voor je reactie. Heb de streaming URL van NPO toegevoegd aan Sonos.

  1. Selecteer Radio door TuneIn in het tabblad Bladeren
  2. Tik op Mijn radiostations
  3. Tik op de drie puntjes rechtsboven en tik op Voeg nieuw radiostation toe
  4. Voer de streaming-URL en de naam van het station in en tik op OK

Blijft wel staan dat het een tuneln station is? Of is er nog een andere manier om een zender toe te voegen?

Reputatie 6
Badge +3

Sinds enige weken start de tuneln radio met Belgische reclame als ik NPO radio 5 start. Sonos radio geprobeerd, maar geeft exact dezelfde reclame. In mijn Sonos profiel staat gewoon Nederland, maar als ik het contact formulier opstart, staat daar standaard België. Geloof dus niet echt dat Sonos niks te maken heeft met de reclame.

Is er een betaalde optie om Nederlandse zenders via Sonos te beluisteren? Heb wel een betaalde Spotify, maar die heeft geen NPO zenders.

Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn Radio dus er is geen verschil zoals je zelf ook al hebt geconstateerd. Dat je Belgische opstartreclame krijgt is niet afhankelijk van je profielen maar van je externe IP adres. Daaruit kan worden afgeleid dat je locatie Belgie is. 

Als je opstartreclame niet wilt, kun je het radiostation direct toevoegen in Sonos, dus buiten TuneIn om.

Dank voor je reactie. Heb de streaming URL van NPO toegevoegd aan Sonos.

  1. Selecteer Radio door TuneIn in het tabblad Bladeren
  2. Tik op Mijn radiostations
  3. Tik op de drie puntjes rechtsboven en tik op Voeg nieuw radiostation toe
  4. Voer de streaming-URL en de naam van het station in en tik op OK

Blijft wel staan dat het een tuneln station is? Of is er nog een andere manier om een zender toe te voegen?

Klopt, gek genoeg komt deze bij de TuneIn stations te staan. Je kunt `m van daaruit toevoegen aan de Sonos Favorieten.

Badge

Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat we een vrije keuze hebben.

Reputatie 6
Badge +3

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Ik vind de opstartreclame ook licht irritant maar het weerhoudt me nog niet om TuneIn te gebruiken. Als ik TuneIn opstart vanaf mijn Iphone heb ik het ook, het heeft verder niks met Sonos te maken. Wat jij nu schrijft, dus onderbreking midden in een radiopogramma, gaat een flinke stap verder en is volstrekt onacceptabel maar die oorzaak ligt toch echt bij TuneIn als bedrijf. Ook hier staat Sonos er compleet los van, zij faciliteren slechts het gebruik van TuneIn als service. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit zelf ondervonden heb.

Badge

 

Ik heb Tunein verwijderd uit Sonos nu ze zeer agressief het programma op buitenlandse radio's onderbreken om er hun eigen belachelijke Nederlandstalige reclame tussen te draaien. Dit is zelfs een illegale praktijk in bijv.  Frankrijk.

Ik vind dat Sonos tunein hier moet op aanspreken: ofwel stoppen ze die dwaze praktijk ofwel kunnen ze vertrekken bij Sonos  

Er zijn gelukkig andere providers die dit niet doen. 

 

 

Ik vind de opstartreclame ook licht irritant maar het weerhoudt me nog niet om TuneIn te gebruiken. Als ik TuneIn opstart vanaf mijn Iphone heb ik het ook, het heeft verder niks met Sonos te maken. Wat jij nu schrijft, dus onderbreking midden in een radiopogramma, gaat een flinke stap verder en is volstrekt onacceptabel maar die oorzaak ligt toch echt bij TuneIn als bedrijf. Ook hier staat Sonos er compleet los van, zij faciliteren slechts het gebruik van TuneIn als service. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit zelf ondervonden heb.

Het gaat mee over onaanvaardbare acties van tunein en de vraag of Sonos zo'n app nog moet aanbieden.

Ik luster veel naar Franse stations en bij Sonos worden die nu stelselmatig vooraf gegaan voor reclame, wat niet legaal is, dacht ik.  Je mag een signaal van een Franse radio niet onderbreken om er je eigen reclame in te brengen  Het is ook enorm irritant om reclame voor bol.com te horen als je Franse muziekverwacht. Reclame die duidelijk zijn doel mist bij mij.

Reputatie 6
Badge +3

vooraf gegaan voor reclame, 

Dat doen ze al jaren. Zoals jij het schrijft onderbreken ze nu midden in een programma en dat herken ik niet. En voor Sonos is dit slechts 1 van de vele services; je kunt een radiostream ook direct starten zonder tussenstations.

Badge

vooraf gegaan voor reclame, 

Dat doen ze al jaren. Zoals jij het schrijft onderbreken ze nu midden in een programma en dat herken ik niet. En voor Sonos is dit slechts 1 van de vele services; je kunt een radiostream ook direct starten zonder tussenstations.

Eddie, waar in Sonos kan ik een streaming URL ingeven? Ik ken enkel de mogelijkheid om via tunein een URL in te geven.

 

Bedankt alvast

Stef

Reputatie 6
Badge +3

Hij wordt idd onder het menu van TuneIn gezet in de menustructuur maar de TuneIn servers worden overgeslagen, dus geen opstartreclame. Je kunt ze vanuit het TuneIn menu weer toevoegen aan de Sonos Favorieten.

 

Badge

Hij wordt idd onder het menu van TuneIn gezet in de menustructuur maar de TuneIn servers worden overgeslagen, dus geen opstartreclame. Je kunt ze vanuit het TuneIn menu weer toevoegen aan de Sonos Favorieten.

 

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Reputatie 6
Badge +3

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Een eventuele reclame van het station zelf voorkom je uiteraard niet hiermee :wink:

Badge

Da's een hele goeie tip ! Bedankt. Dab installeer ik weet de tunein app alleen daarvoor.

 

Bedankt!

Stef

Een eventuele reclame van het station zelf voorkom je uiteraard niet hiermee :wink:

Da's niet erg.. da's in het Frans en voor winkels of producten die we hier niet altijd kennen ;-)

Wat een vreemde reactie. Ogenschijnlijk lijkt het of je sonos de schuld geeft van de reclame. Ga als gebruiker van tunein lekker bij hen klagen. Dit staat geheel buiten Sonos en je zult zeker van hen niks kunnen verlangen in deze. De volgende stap is dat, wanneer er maar genoeg mensen bij tunein gaan klagen, dat dit een betaalde dienst gaat worden. Wat gaan wij dan vervolgens weer doen: afhaken want ja betalen willen wij niet.

Niet alleen bij Tunein, ook bij Sonos radio krijg je reclame. Sonos geeft aan dat zij hier geen invloed op hebben, en dat dit door de aanbieder wordt geregeld. Of dat laatste juist is betwijfel ik. 

Ook ik heb  een schijthekel aan al die reclame troep in mijn leven. Koop je een redelijk duur Sonos systeem. Krijg je ook weer extra reclame. Vreselijk. Op televisie weet ik niet hoe snel ik het geluid moet uitzetten als reclame begint. Gisteren vernam ik dat een groot deel van Nederland erg blij is, dat Loekie de Leeuw weer terugkomt . . . . Maar goed, ik heb de hoop, dat het ooit nog eens iets gaat worden met deze wereld al lange tijd geleden opgegeven.

God is alive and well, but working on a less ambitious project :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Misschien toch eens met iemand gaan praten, je lijkt wel een heel zwaar leven te hebben met al die reclame.

Overigens is Sonos radio voor een groot deel gewoon een schil om de diverse beschikbare media zoals TuneIn. Vandaar ook gewoon de reclame.

Overigens is mijn leven heel prettig met Sonos……….. ik betaal gewoon voor de muziek die ik wil horen.

Haha, valt erg mee hoor.

Maar het is als een vuiltje in mijn oog.

Verder ook erg tevreden over Sonos.

Kwam er via deze site achter dat je de stremming url ook rechtstreeks kan toevoegen.

Reclameprobleem opgelost.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb sinds een week of twee een Sonos-box van Ikea. Als ik via Sonos naar Fip luister start deze regelmatig met nederlandstalige reclame. Fip zelf doet dit absoluut niet en Tunein heb ik nog niet toegevoegd, dus het is echt Sonos-Radio zelf die dit veroorzaakt. Ik vind dit totaal onacceptabel. Als ik een apparaat koop kan het niet zo zijn dat de leverancier daarvan mij dwingt naar reclame te luisteren, die niet via de zender zelf wordt uitgezonden. Wat is de volgende stap? Dat je tijdens het afluisteren van je eigen muziek ook reclame gaat krijgen? 

Het lukt me overigens niet om Fip als streaming url toe te voegen, ik heb al meerdere varianten geprobeerd, zoals http://icecast.radiofrance.fr/fip-midfi.mp3 maar krijg steeds de melding dat het bestandsformaat niet geschikt is om af te spelen… Weet iemand hoe ik naar deze zender kan luisteren zonder reclame? Of kan ik de Sonos beter terugbrengen naar de winkel als ik dit niet wil?

Reputatie 7
Badge +3

En daar gaan we weer.
Je koopt Sonosspeakers en niet de muziekdienst, die krijg je er, met al zijn beperkingen, gratis bij. Om reclamevrij te luisteren zal je dus moeten betalen voor de muziekdienst die je wilt of moeten zoeken naar een rechtstreekse link.

Hoe heb je overigens de link toegevoegd? Volgens de info van Sonos zou dat via TuneIn moeten en je geeft aan deze niet te hebben. https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Ik heb Sonosspeakers gekocht om draadloos naar de muziek te kunnen luisteren waar ik altijd al naar luister. Ik heb geen muziekdienst nodig - ik wil gewoon naar het kanaal luisteren wat online beschikbaar is. Die 'muziekdienst’ voegt daar niets aan toe - die geeft gewoon het kanaal door. Met dezelfde naam en logo. Dat is heel wat anders dan dat er speciale kanalen worden samengesteld, zoals bij Spotify.

Toen ik vanmiddag wéér reclame te horen kreeg ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en heb ik Tunein toegevoegd. Die reclames waren er daarvoor al. Het lukte me alleen niet een link te vinden die door TuneIn werkte.

Inmiddels heb ik Tunein weer verwijderd en luister nu via myTuner en dat lijkt goed te gaan. Maar het feit blijft dat die reclame er was via de ‘radio’ van Sonos zelf en niet via TuneIn.

Wat me overigens ook op is gevallen is dat die reclame er alleen is als ik de app via mijn pc opstart. Via mijn telefoon of tablet heb ik er niets van gemerkt. Dus blijkbaar is het afhankelijk van de app die gebruikt en helaas zijn deze speakers zonder app niet te gebruiken.

Reageer