Reclame bij radio luisteren via TuneIn.

  • 20 September 2018
  • 173 reacties
  • 19051 Bekeken

Reputatie 2
Met veel plezier maak ik gebruik van mijn Sonos systeem. Sinds enkele maanden merk ik steeds vaker dat er reclame wordt uitgezonden. Nu heb ik echt een uitgesproken hekel aan reclame, zowel op de radio dan wel op de TV. ( stel je eens voor dat je zondagmorgen die schreeuwende Lidl reclame voor je kiezen krijgt ) Het meest onbeschofte vind ik dat als de reclame 'klaar' is je midden in de uitzending wordt teruggeworpen. Hallo !! daar heb ik mijn Sonos niet voor gekocht !
Ik roep Sonos op om alles te doen om TuneIn te bewegen met die reclame te stoppen.

Erooij 1 jaar geleden

Nog éénkeer:

De reclame is NIET van de speakerbouwer, de reclame is van het bedrijf die ervoor zorgt dat alle streams netjes werken en blijven werken. De verzamelaar dus van de verschillende streams van de verschillende radiostations. Reclame komt dus van de radiostations en bij aanvang van de stream komt er reclame van de verzamelaar van alle streams. Ook dat is een bedrijf die zijn energiekosten en personeel moet betalen.

Sonos bouwt het apparaat en de infrastructuur om dit alles mogelijk te maken. Sonos maakt een speaker met streammogelijkheid. Ik zie dat een beetje als een reguliere speaker die gebouwd wordt tot en met het plugje waar de speakersnoeren ingaan. Alles wat er verder nodig is komt van externe bronnen. Waar zij, naar mijn mening, de fout ingaan is om een eigen muziekdienst op te zetten die gebruikt maakt van zijn eigen schil, waardoor ook daar reclame verschijnt. 
Gelukkig zijn er nog legio mogelijkheden om reclamevrij te luisteren, waarbij opgemerkt dat mijn verwachting is dat er steeds meer reclame zal komen en dat sommige partijen, die het nu nog zonder kunnen, toch ook genoodzaakt zijn om over te gaan op reclameboodschappen. 
 

 

Bekijk origineel

173 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat een vreemde reactie. Ogenschijnlijk lijkt het of je sonos de schuld geeft van de reclame. Ga als gebruiker van tunein lekker bij hen klagen. Dit staat geheel buiten Sonos en je zult zeker van hen niks kunnen verlangen in deze. De volgende stap is dat, wanneer er maar genoeg mensen bij tunein gaan klagen, dat dit een betaalde dienst gaat worden. Wat gaan wij dan vervolgens weer doen: afhaken want ja betalen willen wij niet.
Badge +1
TuneIn is een gratis dienst om naar online radio te luisteren. Misschien dat u eventueel wel een radio station kan vinden dat ze goed als geen reclame uitzendt. Maar die kans is echter klein. Die radiostations staan dan ook compleet los van het product Sonos.

Dankzij TuneIn kan u eenvoudig zoeken naar meer dan 100.000 zenders over gans de wereld.

Wenst u compleet reclamevrij te zijn dan abonneert u zich beter op een dienst als Apple Music, Spotify,... U vindt tal van muziekservices via de Sonos App met een beknopte uitleg.
Reputatie 4
Badge +3
Zoals pwain en Erooij aangeven, helaas hebben wij geen controle over de reclames die uitgezonden worden door radiozenders. Als je dergelijke reclames niet wilt, kan je bijvoorbeeld kiezen voor een werkelijke betaalde muziekservice, of je kan bijvoorbeeld een betaald Radionomy account nemen, een andere radioservice. Wat dat betreft kan ik je niet garanderen of je dan dezelfde zenders zult zien, maar deze zal in ieder geval geen eigen reclame spelen.
Reputatie 1
Badge
TuneIn is inderdaad erg irritant geworden.
Ik ben nu overgeschakeld op Radio.net
Reclame is wat minder irritant maar nog steeds aanwezig.
Ik ben nog opzoek naar een andere radiodienst.
Eigenlijk zou ik in mijn Sonos rechtstreeks de url in willen kunnen geven zonder daarbij bij TuneIn terecht te moeten komen.
Reputatie 7
Badge +2
Tunein geeft geen reclame, het is het radio station zelf die de reclame op zijn stream heeft.
Tunein is een verzamel plek waar alle radio-stations zich kunnen aanmelden, en zo kun je dus makkelijk verschillende radio vinden op hun website.
Sonos kijkt inderdaad ook naar Tunein en heeft daardoor gratis radio.
Als je de reclame van bijvoorbeeld Radio 538 niet wilt horen, dan zou je de keuze maken om naar een ander radio station luisteren.
Persoonlijk luister ik veel naar Radio Paradise, Amerikaans radio station welke volledig op donaties van hun luisteraars werkt, dit zorgt er voor dat je alleen maar muziek hoort, en af en toe een bedankje van de radio-DJ voor de donaties.
Reputatie 1
Badge
TuneIn geeft wel degelijk reclame.
Ik luisterde bijvoorbeeld veel naar RetroRadio.FM uit Macedonië. Nooit geen reclame gehad. Nu komen er regelmatig reclamestreams over de muziek heen. Omdat ik in België woon ook nog eens franstalig er tussendoor. Dit wordt wel degelijk door TuneIn gedaan.
Precies zoals dat gebeurt bij het opstarten van een stream. Hier heb ik geen moeite mee, dat is eenmalig.
Maar te pas en te onpas tussendoor over de muziek heen.
Dat is echt irritant en voor mij onacceptabel.
Ik ga nu Radionomy eens proberen. Ik kan alleen nog niets vinden van een betaalde reclamevrije versie, maar ik ben me nog aan het oriënteren.
TuneIn heeft voor mij afgedaan op deze manier.
Reputatie 7
Badge +2
Denk toch dat 't met het radio station te maken heeft, of ervaar je deze reclame bij ALLE radio stations die je start?
Tunein is gewoon een doorgeef luik van radio stations.
Net zoals Sonos een doorgeef luik is van Tunein.
Verder zullen wij van Sonos hier weinig op kunnen betekenen, en zou u indien Tunein echt de oorzaak van het probleem is, deze klacht bij Tunein moeten neerleggen.
Ik denk dat Tunein je de zelfde melding gaat geven zoals wij dat nu hier beschreven hebben, hoor het uiteraard graag als ik het mis zou hebben.
Reputatie 1
Denk toch dat 't met het radio station te maken heeft, of ervaar je deze reclame bij ALLE radio stations die je start?
Tunein is gewoon een doorgeef luik van radio stations.
Net zoals Sonos een doorgeef luik is van Tunein.
Verder zullen wij van Sonos hier weinig op kunnen betekenen, en zou u indien Tunein echt de oorzaak van het probleem is, deze klacht bij Tunein moeten neerleggen.
Ik denk dat Tunein je de zelfde melding gaat geven zoals wij dat nu hier beschreven hebben, hoor het uiteraard graag als ik het mis zou hebben.


Helaas, het is echt TuneIn... Ik luister vaak naar een italiaanse zender, daar komt bij het starten een Nederlandse IKEA reclame door. De italiaanse zender is daar echt niet debet aan. Bovendien, om het ingewikkeld te maken..., luister ik in het land Frankrijk. Mijn Sonos is aangemeld als Nederlands apparaat....ik denk dat TuneIn daar dus info over krijgt. Ra, ra... hoe weten ze dat ze een Nederlandse reclame moeten doorzenden naar mij? Of zou het toch Sonos zijn? En hoe kan ik erachter komen dat Sonos gegevens over mijn nationaliteit doorgeeft aan TuneIn.... Wordt nog een leuke kwestie.....
Reputatie 5
Badge +2
Ik snap je vraag, je kan alles over de privacy voorwaarden hier terug lezen, hier vind je alles over je Sonos-registratie. Je maakt uiteindelijk gebruik van de muziekdienst Tunein.
Reputatie 7
Badge +2
Zie tevens de volgende webpagina van Tunein.

Inderdaad, die reclame wil niemand. Ik heb ze ook pas sinds de app upgrade naar Sonos 2. Toeval?  Als het even kan, weg met die reclame. En voor alle duidelijkheid: reclame in het Nederlands, dus niet door de Uk of US radiozenders.

https://tweakers.net/nieuws/166168/sonos-start-eigen-radiodienst.html

Voor de liefhebbers…. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp deze discussie niet. We hebben het hier over radio, radio moet ergens zijn inkomsten vandaan halen, al is het maar om de muziekrechten te kunnen betalen. Wanneer het geen betaalde dienst is dan kan je reclame verwachten en op de gebruiker gerichte taal lijkt mij meer dan logisch. Technisch zal dat mogelijk zijn dus waarom zou men dat niet implementeren. Ik heb Sonos aangeschaft voor zijn geluidskwaliteit, wanneer zij besluiten ook een vorm van radio te gaan leveren is dat een extra dienst. Daar betaal ik niet voor, dus kan ik daar ook reclame verwachten. 
Wil ik geen reclame horen dan gebruik ik een betaalde muziekdienst of gebruik Stingray, welke ik via mijn provider gratis aangeboden krijg.

 

Inderdaad, die reclame wil niemand. Ik heb ze ook pas sinds de app upgrade naar Sonos 2. Toeval?  Als het even kan, weg met die reclame. En voor alle duidelijkheid: reclame in het Nederlands, dus niet door de Uk of US radiozenders.

Dat heb ik inderdaad ook sinds de upgrade naar Sonos 2. Daarvoor heb ik nooit reclame gehoord, m.u.v. de reguliere reclames dan!

Reclame-inkomsten ja, maar doe het dan op een deftige manier: als ik naar Joe of Classic.nl luister krijg ik zeer regelmatig plots franstalige reclame te horen op een laag geluidsniveau zodat je er zelf niets van begrijpt. Verloren moeite dus ... Maar ja: in het buitenland denken ze nog altijd dat het frans de voertaal in België is, En Tunein kent vanzelfsprekend geen taalgrenzen :-)

 

Reputatie 7
Badge +3

@sander7471 In bijgaand “draadje” wat achtergrondinformatie https://nl.community.sonos.com/alles-over-sonos-229107/reclame-op-het-sonos-systeem-6734610

Ik weet niet hoelang TuneIn nu ook een premium abonnement heeft, maar de kans op reclame in de niet betaalde versie zal dus alleen maar groter worden en de mogelijkheid dat zij met lokale leveranciers zaken gaan doen om doelgerichte reclame te bieden wordt natuurlijk ook steeds aantrekkelijker voor hen.

Ik ben zo blij met Stingray (voor zolang dat natuurlijk ook duurt).

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Gouden tip ! Ik dacht dat Sonos beroep deed op Tunein voor radio. 
Super dus, ik heb mijn favorieten omgezet naar de overeenkomstige radiostations van Sonos radio. 
Dank je wel.

Badge

Ook wij horen regelmatig dwars door de normale programmering van NPO1 via tuneln ongewenste reclame en vaak ook nog in een loop!

sonos neem aktie!

Reputatie 7
Badge +3

Dit is niet aan Sonos, de reclame komt bij de de aanbieder vandaan zoals TuneIn. Hoe populairder Sonos wordt hoe meer reclame er zal komen via de aanbieders omdat dat nu eenmaal hun verdienmodel is. Gelukkig biedt Sonos voldoende mogelijkheden om ook zonder reclame naar muziek te luisteren. 

Badge

Dank voor het advies. Ik ga nu Sonos radio gebruiken en Tuneln verwijderen.

Badge +1

TIP:

Gebruik in plaats van Tunein Sonos radio om naar radio zenders te luisteren zonder reclame van Tunein.

 

Met vriendelijke groet,

Sonos Radio maakt ook gewoon gebruik TuneIn, staat zelfs in de afbeelding. Dus op Sky Radio buiten de normale reclame ook nog eens die Tune In reclame erbij. Reuze irritant. 

Badge

Dat is de oplossing. Tuneln eruit en verder met Sonsos radio.

Badge +1

Dat is de oplossing. Tuneln eruit en verder met Sonsos radio.

Niet dus. Sonos Radio gebruikt de TuneIn stream. 
Ik ben nu overgestapt naar Juke. Eens kijken of dat wel werkt zoals het hoort. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom schrijf je “zoals het hoort”? Reclame krijg je nu eenmaal omdat je gratis wilt luisteren. 

Reageer