reclame

  • 23 December 2022
  • 21 reacties
  • 1785 Bekeken

Badge

Ik heb nog nooit zoveel reclame gehoord op mijn Sonos, eerst zachte reclame van tuneIn, daarna harde reclame van de zender en 2 liedjes verder alles weer opnieuw. Ik wordt gek. Maar wel elkedag bestoken met reclames van Sonos spul. Dan komt Sonos op de markt met Sonos Radio nog erger. Weer een abonnement. Ik denk dat Sonos de plank misslaat. Stop met die onzin met spraakbesturing en richt je op de markt en maak een deel met Deezer daar zit radio stations al in 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Misschien kunt U eens kijken naar de draadloze verbinding van de speakers. Dat er steeds reclame te horen is betekent dat de verbinding kort weg valt of even niet kan bufferen. Dan begint Tune-in weer opnieuw en zal de korte reclame ook weer opnieuw te horen zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Een goede oplossing is om niet TuneIn te gebruiken, want die brengt inderdaad reclame met zich mee, maar in plaats daarvan myTuner Radio. Is in de Sonos app toe te voegen als muziekservice en heeft geen reclame.

Hoi @Wel raar 

Zonder reclame.

Discover JUKE: with one click you’ll get the perfect playlist or radio station. Sonos


 

Reputatie 7
Badge +3

Maar hoe terecht de aanvullingen van @beynym en @SimonSonos ook zijn, lijkt het er toch ook op dat er bij @Wel raar een netwerkprobleem is. Het is niet normaal dat na 2 liedjes de reclames weer opnieuw beginnen. Of valt het eigenlijk allemaal wel mee? 

Reputatie 5
Badge +3

Geven die apps ook geen reclame bij het opstarten van de stream? Zelf heb ik alleen bij het opstarten van Tune-in een korte reclame verder nooit geen reclame.

 

 

.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik Juke en heb daar (nog) geen reclame bij het opstarten.

Ik heb nu Tunein premium maar nog steeds reclame op Sonos. Lijkt of Sonos niet het abonnement toevoegt?

Reputatie 5
Badge +3

Waneer en wat voor reclame krijg je te horen @Fritsel 

Reputatie 7
Badge +3

@Fritsel  En waarom TuneIn blijven gebruiken terwijl er voorbeelden zijn van reclamevrije aanbieders.

Bij wisselen van zenders. 3x reclame, heel zachtjes. Word er zot van!

 

Welke gratis zijn er dan die met Sonos verbinden?

Reputatie 5
Badge +3

Juke is nog zonder reclame, en natuurlijk de apps als Spotify oid.

Hoe vaak wissel je van zender? Ik zet Qmusic aan en hoor de hele dag geen reclame (alleen de normale reclame van de zender die blijft altijd)

Reputatie 7
Badge +3

Lees deze topic even door zou ik zeggen. 
Uiteraard heb je wel alle reclame van de zenders zelf, maar niet van bijvoorbeeld TuneIn. 
Overigens zou ik gaan klagen bij TuneIn wanneer zij een reclamevrij abonnement aanbieden. Zij zijn de schuldige partij   In deze en niet Sonos. 

@Ronald22. Wisselen nog wel eens. Reclame van de zenders zelf is ok. Juke heeft geen Topradio (vette zenders van Brussel) en Tomorrowland Radio bijvoorbeeld. Net even getest. Als ik Topradio opnieuw aantik, dan begint reclame gewoon weer opnieuw.

Reputatie 5
Badge +3

Dan zou ik idd contact opnemen met tune in. 

Ik heb daar zelf geen abonnement lopen weet ook niet precies wat de voordelen zijn. En af en toe van zender wisselen moet ook kunnen natuurlijk.

Ben ondertussen met ze bezig. Ben benieuwd  😉. Thanx allen!

Hoi Allemaal,

Ik gebruik voornamelijk Juke, en dan vooral NPO Radio 1.
Wel regulaire reclame, maar daar blijft het bij.
 

Reputatie 4
Badge +3

Welke gratis zijn er dan die met Sonos verbinden?

Je kunt als muziekservice toevoegen: myTuner Radio. Heel veel zenders, vergelijkbaar met TuneIn en zonder reclame.

Die opmerkingen over “geen reclame” bij myTuner klopt niet, de streams beginnen daar ook allemaal met reclame. Weliswaar niet zo “zacht” als bij TuneIn, maar niet minder irritant. Kennelijk moeten die streamingdiensten een verdienmodel hebben.

Juke heeft slechts een beperkt aantal zenders (geen radio 10 60-70’s of SkyRadio lovesongs etc.) en is ook geen oplossing.

Bij TuneIn komen ook onverwachte reclames dwars door de liedjes heen (ook als de stream in tact blijft), dat is zo mogelijk nog irritanter. 

Is er dan (behalve gaan betalen voor een of ander vaag streaming abonnement) geen echt goed oplossing? (In de auto op de DAB+ heb ik dit gezeur toch ook allemaal niet?)

Reputatie 7
Badge +3

Sonos is nu eenmaal geen radio en zal altijd gebruik moeten maken van streamingdiensten die ook geld willen verdienen.

Persoonlijk vind ik het allemaal nogal meevallen met die extra reclames, het is alleen bij het starten van de streamingdienst. Komt het vaker voor dan zou dit een indicatie kunnen zijn dat de WiFi niet helemaal in orde is en dat er steeds weer gebufferd moet worden.

Reputatie 7

@DJGG Reclame alleen bij het starten van de stream is ook mijn ervaring - wat wel betekent dat je ook bij een zenderwissel weer reclame krijgt. De vraag is wel hoe je het dan gedacht had. Jij wilt dat alle zenders voor je worden verzameld en dat deze lijst up to date gehouden wordt. Vervolgens moet je uit deze lijst via Sonos een zender kunnen kiezen. Iemand achter een bureautje moet dat werk toch doen? Dus betaal je in tijd (luisteren naar reclame) of (direct) via een abonnement. Heel gek is dat niet.

Bij DAB betaal je ook namelijk via de reclame op de zender en via de belasting die je betaalt (publieke zenders). Dus daar merk je het iets minder, maar je betaalt wel. En je hebt niemand nodig die de zenders verzamelt en ook graag kaas op zijn brood wil.

Reputatie 5
Badge +3

Hier ook nooit reclame bij het luisteren van radio via Sonos, enkel bij het opstarten van de zender 1 keer.