Vraag

Radiozenders vallen weg


Badge +1

Ik heb regelmatig het probleem dat met name npo zenders wegvallen.

Als ik dan naar bijv. overschakel werkt die wel. Het kan af en toe wel enige minuten duren.

Mijn netwerk heeft geen problemen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens een andere muziekservice geprobeerd, Juke bijvoorbeeld? Ik ga ervan uit dat je nu TuneIn gebruikt.

Badge +1

Ik gebruik gewoon de radio stations die je kan kiezen vanuit de app. En dan afspeelt op mijn beam gen2.

Dus geen aparte service geinstalleerd.

Reputatie 5
Badge +3

Toch is dit vaak een wifi probleem. Om welke speaker gaat het? Heb je de optie om 1 speaker bedraad aan te sluiten?

Reputatie 7

@JohanKrab Sonos werkt niet zonder zo’n service (TuneIn, Juke, Sonos Radio etc.) dus dat lijkt me vreemd. Al zijn TuneIn en Sonos Radio voorgeïnstalleerd, dus die hoefde je inderdaad niet te installeren.

Maar mijn advies blijft: probeer eens een andere. En het kan inderdaad ook een wifiprobleem zijn…..

Badge +1

Ik probeer juke. 
Heb ook gepoogd om de beam bedraad aan te sluiten, maar dat lukt niet ondanks dat de verbinding technisch ok is. Heb alles moeten herinstalleren ben hier een paar uur mee bezig geweest. Als iemand mij kan vertellen hoe ik eenvoudig de beam bedraad kan maken hoor ik dat graag.

Reputatie 4
Badge +3

Als iemand mij kan vertellen hoe ik eenvoudig de beam bedraad kan maken hoor ik dat graag.

Een ethernetkabel inpluggen in de beam en het andere eind in de router. Dat is alles.

Badge +1

Dat had ik ook gehoopt, maar zodra ik de utp kabel er in prik doet het systeem het niet meer en is deze onbereikbaar vanuit de app. Als de kabel er weer uit haal moet voor alles wifi weer instellen!

Reputatie 4
Badge +3

Dat klinkt als een STP-probleem. Beschrijf je netwerk eens, want in normale omstandigheden mag een bedrade Sonos-component nooit dergelijke gevolgen hebben.

Badge +1

UTP CAT5 bekabeling zonder switch op router port aangesloten.

Reputatie 4
Badge +3

Als dat je complete netwerk is, zijn we snel klaar. Ik vermoed echter dat je netwerk uitgebreider is. Bevat het componenten die op deze lijst staan?

Badge +1

Mijn router is een netgear nighthawk r7000. Deze zit achter mijn kpn modem. Mijn netwerk loopt dus volledig via mijn eigen router. Het WiFi access-point die ik gebruik is een devolo powerline.

verder geen devices uit de lijst

Reputatie 4
Badge +3

Het WiFi access-point die ik gebruik is een devolo powerline.

Sonos ondersteunt het gebruik van Devolo Powerlines niet, daar zou het probleem dus wel eens kunnen zitten. Je zou kunnen proberen die (tijdelijk) los te koppelen van het netwerk om te zien wat dat doet met de Sonos-component(en).

Reputatie 5
Badge +3

Heb je niet de mogelijkheid om een kabel te maken rechtstreeks naar de kpn router? 

Badge +1

Devolo gebruik ik alleen voor WiFi en die werkt. De utp aansluiting gaat buiten de devolo om.

Reputatie 4
Badge +3

Heb je niet de mogelijkheid om een kabel te maken rechtstreeks naar de kpn router? 

Hij heeft een KPN modem, zijn router is Netgear.

Reputatie 5
Badge +3

Ja dat ding heeft ook 4 aansluitingen als ik me niet vergis. 

Reputatie 4
Badge +3

Devolo gebruik ik alleen voor WiFi en die werkt. De utp aansluiting gaat buiten de devolo om.

Als ik het allemaal goed begrijp heb je dus een Beam en een One. Beide zijn via WiFi verbonden met je router. Zodra je de Beam bedraad maakt valt het Sonos-systeem uit. Dat doet me toch echt denken an een STP-probleem en de aanwezigheid van een extender doet de zaak ook al geen goed. Ik zou de Beam bedraad maken en een diagnose maken via de app. Daarna telefonisch contact opnemen met de Sonos-helpdesk.

Reputatie 4
Badge +3

Ja dat ding heeft ook 4 aansluitingen als ik me niet vergis. 

Wat bedoel je met dat ding?

Badge +1

Kan de kabel wel in het kpnmodem prikken, maar dan moeten ook de beide Sonos one sl in dat netwerk komen. Anders zien ze elkaar denk ik niet.

Reputatie 5
Badge +3

Ja dat ding heeft ook 4 aansluitingen als ik me niet vergis. 

Wat bedoel je met dat ding?

Kpn modem/router 

Reputatie 4
Badge +3

Ja dat ding heeft ook 4 aansluitingen als ik me niet vergis. 

Wat bedoel je met dat ding?

Kpn modem/router 

Een modem maakt geen netwerk, een router wel. @JohanKrab moet dus niet zijn modem gebruiken, maar wel zijn router.

Badge +1

Wat ik nog wil gaan proberen om alles bedraad te maken. Dus ook de Sonos one. Kost wel even wat meer tijd. Moet dan alles via een switch verbinden en aansluiten op mijn router.

Reputatie 7

Volgens mij heeft KPN geen modem, enkel een modem/router. Als je dus ook de Netgear als router gebruikt heb je twee netwerken. De KPN box kan niet in bridge mode worden gezet (dan zou het allen een modem zijn).

Aansluiten op de KPN box zou dan dus geen oplossing zijn, want verkeerde netwerk.

Badge +1

Luister nu radio via Juke en na 2 dagen nog geen enkele uitval gehad. Blijkbaar is Sonos radio niet zo stabiel. Ik ga dan verder ook niet de boel bedraad aansluiten.

Badge

Dit probleem heb ik ook. Bij mij staat altijd NPO sterren.nl aan op de Sonos Beam gen 2 die bedraad is aangesloten dus aan het netwerk ligt het niet. Ik gebruik Juke. Ik heb het idee de uitzending bij NPO af en toe uitvalt, maar dat ze er zelf geen weet van hebben. Weet niet of de DAB+ Ook uitvalt zal dat van de week nog testen op een DAB tuner die ik nog heb staan maar die kan niet worden aangesloten op de Beam omdat er geen line in op zit.