Vraag

Radio wisselt niet naar nieuw gekozen station

  • 25 May 2024
  • 14 reacties
  • 182 Bekeken

Het komt met regelmaat voor dat als we naar een radio streaming dienst luisteren (Tune-in  of Sonos Radio) en we selecteren een nieuwe zender, dan lijkt het alsof er naar de nieuwe zender geschakeld wordt want het is even still (of in geval van tune-in een korte tune-in reclame melding). Na de korte stilte horen we gewoon weer de zender die al op stond. Hij heeft dus niet geschakeld!

Zelfs na een paar keer proberen veranderd er niets aan dit gedrag. Zelfs niet als we tussen Sonos Radio en Tune-In wisselen. 

Ook komt het voor dat we in het weekend luisten naar zender x en op maandag wakker willen worden met een ingesteld alarm op zender y. Het alarm gaat dan gewoon af maar laat nog steeds de laatst beluisterde zender x horen we dus niet de geprogrammeerde zender y.

Pas als we naar een ander type dienst (zoals spotify) schakelen kunnen we naar een nieuwe zender schakelen.

Repareer dit AUB!!!!


14 Reacties

Reputatie 3
Badge

En krijg jij niet telkens de ergerlijke "welcome to Tunein" gevolgd door 2 reclames, als je van stream verandert?

Reputatie 7

Die laatste is vaker langsgekomen. Dat is omdat de mensen van TuneIn ook graag willen eten. Inmiddels is daar wel een betaald abonnement mogelijk, wellicht dat je dan geen reclames hebt?

Heb je al eens een andere muziekprovider geprobeerd? Juke bijvoorbeeld?

Mijn probleem is NIET Tune-in of the sullige reclames maar het feit dat dat Sonos niet naar een nieuwe zender schakelt. Zowel bij tune-in als bij Sonos radio is het probleem hetzelfde. Ik heb  de provider Juke links laten liggen omdat het een zeer beperkt aanbod heeft van comerciele schreeuwerige zenders. Het is dus niet een echt alternatief maar ik kan het wel eens uitproberen of hetzelfde probleem voorkomt,

Blijft een feit dat het voor Sonos radio niet werk. een product van sonos lijkt me. 

Reputatie 7
Badge +3

Android of iOS? Alle updates uitgevoerd, inclusief de firmware updates vanuit de app zelf?

Ja, alle updates zijn uitgevoerd. Helaas ook de laatste update van de app op IOS. Ook als ik de zender wissel op een pc (windows) of iMac…. zelfde probleem

Overigens komt dit probleem al veel langer voor, het ligt dus niet aan die verschrikkelijke nieuwe app.

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt dan toch een geïsoleerd probleem wat binnen het eigen netwerk gezocht zou moeten worden. 
Hoe lastig het ook is dan zou je toch eens met Sonos contact op moeten nemen nadat je het en diagnose gemaakt hebt.

dank je. ik ga contact opnemen.

 

Ik heb hetzelfde probleem, heb je al wat van Sonos gehoord?

Ook ik heb hetzelfde probleem en als ik google komt dit veel vaker voor.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft lastig, waarom heeft de een wel last en de ander niet. Even zoeken via Google zegt ook niet alles, Sonos heeft inmiddels een aantal updates uitgebracht dus van wanneer zijn die berichten en zou het wellicht nu gewoon moeten werken……..

Zelf meerdere speakers en heb dit probleem alleen soms na de eerste update ervaren, daarna goede werking. Zelf werk ik met IOS.

Lastig maakt het ook dat @Brotim aangeeft dat het al voor de update ervaren werd. 

Hier al een paar maanden zelfde irritante probleem. Ik wissel van 538 naar Slam op Tunin, in de app zie ik logo Slam maar het geluid is nog steeds 538. Moet een paar keer van zender wisselen voordat geluid klopt bij wat de Sonos app aangeeft. 

Heb Beam en Ones al een paar jaar. Het probleem bij zender wisselen was er bijna altijd al, maar voorheen was na twee keer zender aanklikken het probleem opgelost. Nu kun je blijven aanklikken. De zender wisselt niet. Als je dit weet, dan moet je zeker geen Sonos meer kopen. De app is heel erg slecht en wordt niet geüpdatet. Ik zou momenteel aan iedereen Sonos afraden.😡

Mee eens @ MKR, ik heb hetzelfde probleem.  Jammer dat er geen oplossing gegeven wordt hier. @Sonos ..... oplossing graag

 

Reputatie 7

Dit is ook weer zo'n probleem dat niet iedereen blijkt te hebben - zelfs met de nieuwe app wisselen  bijvoorbeeld bij mij de zenders gewoon. Dan is het goed om als het voorkomt een diagnose te maken en Sonos te bellen - al kan dat op het moment lang duren.

Reageer