Vraag

problemen Spotify


Badge

Beste mensen van Sonos,

Ik heb 2x play 3 (stereopaar en bekabeld) en Sonos One (wifi) en heb problemen met Spotify en heb de volgende diagnosenummer gekregen van jullie: 1298222092

Wanneer ik een afspeellijst afspeel dan slaat hij een nummer over of tijdens een nummer breekt hij een nummer af en gaat naar het volgende nummer.

Volgende stappen heb ik gedaan:

- Sonos One uitgezet, dus alleen bekabeld stereopaar play 3, dit hielp niet;

-  Modem van Ziggo en eigen router (hier zijn mijn 2 play 3 op aangesloten) herstart, hielp ook niet;

- Via Sonos app opnieuw Sonos play 3 geïnstalleerd (zachte reset), hielp ook niet;

- Harde reset van Sonos play:3, door daadwerkelijk stekker eruit te halen en samen met de playknop de stekker er weer in te doen en installatie doorlopen. Wanneer dit helemaal klaar was, de Sonos app erop gezet en hielp ook niet

Het vreemde is dat TuneIn (bv NPO2) geen problemen geeft.

Graag jullie hulp, bedankt.

Groeten Jeroen


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Ik heb de indruk dat het probleem bij Spotify ligt en niet bij Sonos.
Heb je die problemen niet als je een playlist op je computer afspeelt?

Mvg,
Ben

Badge

Hallo Ben,

Nee geen last op andere systemen.

Kan het ook niet aan de app liggen van Sonos?

Badge

Beste mensen van Sonos,

Heb vandaag nogmaals een aantal testen gedaan:

Spotify geluisterd via Spotify app (off line en online) naar diverse afspeellijsten, geen problemen.

Daarna  via Sonos app  een afspeellijst van Spotify geluisterd en na ongeveer 10 minuten werd een nummer afgebroken en ging deze over naar het volgende nummer.

Ik heb wederom een diagnose verzonden: 494480080.

Graag jullie hulp.

Bedankt.

Mvg. Jeroen

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jeroen,

Zitten beide speakers op dezelfde switch/router aangesloten, zou je me daar ook het model van kunnen geven?

 

Ervaar je ook hetzelfde wanneer je beide speakers op je Wifi laat draaien en de ethernet kabel eruit haalt?

Mocht je dit willen testen dan willen we Sonos je Wifi eerst aanleren, dit doe je door in de app naar “Instellingen” => “Systeem” => ”Netwerk” => “Draadloze installatie” te gaan.

Graag hoor ik van je wat je dan ervaart.
 

Badge

Beste Mark,

Dank voor je reactie, even nieuwsgierig maar ben je iemand van Sonos.

Ik heb beide speakers gekoppeld aan dezelfde router van het merk TP Link Archer C2300.

Momenteel heb ik de Sonos ons uitgezet om geen conflict te krijgen met Wi-Fi en bedraad. 

De problemen zijn sinds deze maand, daarvoor jaren geen problemen.

Ook bewust gekozen voor bedraad om stabiel geluid te krijgen en te houden.

Ben nieuwsgierig wat de reden is om draadloos te testen?

Groeten Jeroen 

Badge

Sonos Ons is Sonos One

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jeroen,

 

Ja, ik ben van Sonos.

De reden waarom ik het vraag is omdat wanneer het volledig draadloos verbind het op een hele andere manier met je netwerk zal communiceren, en ben dan even nieuwsgierig wat je dan ervaart.

Mocht het dan namelijk wel stabiel blijven werken dan zouden we simpelweg naar de bekabelde verbinding even willen kijken.

 

Badge

Hallo Mark,

Dank voor je reactie. Heb gisteren telefonisch contact gehad met de collega Diana (Case #: 01831519) en heb de volgende stappenplan gekregen mbt router en ook zo uitgevoerd:

Hierbij stuur ik u de instellingen voor uw router:

1)     Controleer of 2.4Ghz WiFi aanstaat.
2)     Indien mogelijk, geef 5Ghz WiFi een andere naam dan de 2.4 variant. Voeg bijvoorbeeld ‘-5G’ toe aan de naam.
3)     Controleer of de WiFi staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
4)     De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
5)     Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
6)     De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
7)     Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
8 )    Zorg ervoor dat de WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund.

Ik heb gewerkt met wifi kanaal 6 en nog steeds de play3 bekabeld. Alleen had ik  gisteren hetzelfde probleem dat met de afspeellijst n nummer werd overgeslagen of afgebroken.  Diagnose naar jullie gestuurd 1142293354 diagnose 1730u 25 mei.

 

Op advies van je collega eerst de andere Wifi kanalen testen en kijken wat er dan gebeurt. 

Nu werk ik op kanaal 1 met router en Sonos en de play3 nog steeds bekabeld. Wanneer dit niet werkt dan naar kanaal 11. En als dat niet werkt het verzoek gekregen om opnieuw contact op te nemen. Dan krijg ik uitleg om 1 play3 bekabeld en 1 play3 en de Sonos One Wifi.

Wanneer je andere ideeën hebt hoor ik het graag. Ik hou je op de hoogte.

Groeten Jeroen 

Badge

Beste Mark,

Ook kanaal 1 en 11 werken niet, hierbij de diagnose nummers:

- 25 mei kanaal 6: 1142293354 om 1730u gestuurd

- 26 mei kanaal 1: 1529246524 om 1906u gestuurd

- 27 mei kanaal 11: 813382228 om 812u gestuurd

Vandaag ga ik volledig naar wifi en hou je op de hoogte

Reputatie 5
Badge +3

Dank je voor de diagnoses maar die uitlezen heeft niet veel zin als je het systeem binnenkort geheel draadloos gaat gebruiken. Kun je daar een diagnose van insturen?

Badge

Bedankt voor de reactie, Frank.

Op verzoek van het telefonisch gesprek afgelopen heb ik bovenstaande diagnoses gestuurd wanneer ik problemen na.

Op verzoek van Mark om te testen hoe het draadloos verloopt. Ik hoop in de toekomst weer bekabeld te gaan.

Ik heb n diagnose gestuurd, maar heb nog niet getest met Spotify, dit doe ik straks. En wanneer kanaal 11 problemen geeft schakel ik naar kanaal 6 en kanaal 1, of heb je n andere suggestie?

Diagnosenummer is 1952963642

Badge

Het ging weer niet goed, door n volgend nummer niet af te spelen.

In de app gaf hij de volgende melding: '(naam van het nummer) is niet juist gecodeerd

Diagnose: 1898286065 om 1305u

Badge

Bovenstaande was om 1355u

 

Nu n andere speellijst hetzelfde probleem dat t nummer niet juist gecodeerd is en niet afgespeeld kan worden.

Wat ik wel kan doen is t nummer handmatig te kiezen en dan speelt deze wel af.

Diagnose van laatste melding 1898286065 om 1403u

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnoses. Ik zie het foutgaan maar kan er geen oorzaak van vinden. Heb je dit probleem niet als je de afspeellijst in Spotify op een telefoon/tablet afspeelt? Kun je een nieuwe afspeellijst maken met de betreffende nummers erin als test en die wel afspelen?