Beantwoord

Problemen met Sonos app

  • 16 March 2021
  • 16 reacties
  • 1193 Bekeken

Goedenavond,

Ik ervaar sinds 2 dagen problemen met de Sonos app. Ik kan de boxen niet meer vinden, radiozenders zijn weg. Ik heb alle boxen al opnieuw opgestart, via de app alles opnieuw proberen te vinden, maar tot op heden geen succes. Voorheen werkte alles perfect, en gisteren avond ook ineens weer voor ongeveer een half uur, en daarna lag alles weer plat..

2 dagen geleden heb ik een set wifi boosters van Ziggo geïnstalleerd, en toen is het probleem eigenlijk gestart. Kan dit iets met elkaar te maken hebben, of is Sonos bezig met een update o.i.d, weet iemand dat?

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 16 March 2021, 20:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

. Kan dit iets met elkaar te maken hebben, 

Dat heeft alles met elkaar te maken, Sonos werkt niet met wifi boosters.

Hallo Eddie, bedankt voor je antwoord. Maar hoe kan ik nu zorgen dat ik én een goed werkend WiFi netwerk door het huis heb, én een werkend Sonos systeem? Weet jij dat?

Reputatie 6
Badge +3

Sonos met die boosters gaat nooit werken. Even aangenomen dat je die boosters wilt houden: je kunt een van je Sonos speakers met een ethernetkabel verbinden met je router of een Sonos Boost aanschaffen en die bekabelen met je router. Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan en maakt geen gebruik meer van je wifi.

Oke, en die ethernetkabel kan in elke willekeurige speaker geplugd worden? Ik heb een beam en 3 SL's staan, maar het maakt niet uit welke ik hiervoor gebruik?

Reputatie 6
Badge +3

Liefst de Beam, liever geen surrounds als je die hebt.

Oke, moet ik nog iets speciaals instellen, of zou alles nu moeten werken? Heb de netwerkkabel nu in de beam gedaan

Reputatie 6
Badge +3

Nee, moet vanzelf gaan. Je kunt nog even controleren bij:

settings→ system→ info

daar staat bij elk van je Sonos een waarde achter WM (wireless mode). Dat moet een 0 zijn (geen 1) en een 2 voor je surrounds.

 

Oke. De beam lijkt hij niet te vinden ondanks het inpluggen van de netwerkkabel, en de WM van de 2 one's is 1. Wat nu?

Reputatie 6
Badge +3

Beam is nu direct verbonden aan een LAN poort van je router ?

Dan de Beam eens even uit en in de stroom halen.

 

 

Beam is uit de stroom gehaald. Héél even leek alles weer te werken, maar in 1 seconde viel alles tijdens de installatie weer uit

Reputatie 6
Badge +3

Ben je zeker dat de Beam nu direct verbonden is met een LAN-poort van je router ? Is die kabel ok en krijgt de Beam zijn IP adres ? Dit moet nl werken.

100% zeker. Gister avond leek alles ineens weer te gaan werken. Sonos had een eigen netwerk opgesteld dat ik kon vinden. Daarna geprobeerd de rest weer te installeren, dit leek te lukken (Andere boxen waren ineens weer zichtbaar e.d.). Maar ineens was alles weer weg. 

 

Misschien dat de Sonos Boost toch echt de oplossing is?

Reputatie 6
Badge +3

Vreemd, een speaker bekabelen heeft hetzelfde resultaat als een Boost, die Boost heeft alleen wat sterkere antennes.

Reputatie 6
Badge +3

Dat netwerk (Sonosnet) zie je verder niet, merk je alleen aan die WM waarde die anders is.

Gisteravond heeft mijn vriendin een boost besteld (wist ik niet), en inmiddels is het probleem verholpen en werkt alles naar behoren. In elk geval bedankt voor je hulp, Eddie:thumbsup_tone1:

Reputatie 6
Badge +3

Zo`n vriendin wil ik ook haha !! Ik gebruik zelf ook de Boost, werkt prima. Veel plezier er mee.