Skip to main content
Beantwoord

probleem met tunein/google assistent

• July 31, 2025
  • 33 reacties
  • 601 Bekeken

Toon eerste bericht

33 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • November 16, 2025

Hoi Rallye heb je alles gedeinstalleerd?

Heb je wellicht een goede methode voor een juiste deinstallatie zodat er een schone installatie gemaakt kan worden?

Het meest vreemde vindt ik dat de sonos blijft zeggen ‘ik kan dat hier niet doen’ en ís niet beschikbaar op dit apparaat, probeer het af te spelen op 1 van je andere apparaten'. Het zou niet aan mijn netwerk liggen denk ik want via de Sonos app kan ik de radio zenders wel afspelen. Een simpele opdracht als 'speel Jazz’ geeft al bovenstaande melding. Terwijl He Google ‘hoe laat is het’ wel werkt. De GA opdrachten komen dus wel aan.

106rallye
  • November 16, 2025

Zie mijn antwoord hier:

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • November 19, 2025

Na veel deinstall en her install kwam ik erachter dat ik tegen de beam het volgende kon zeggen.

‘he google speel radio veronica op tv-kamer’ de tv-kamer is dan de Beam.

Als ik ik zeg ‘he google speel radio verionica’ dan krijg ik van de beam nog steeds terug dat het niet op dat apparaat kan en dat ik het op 1 van de andere aparaten moet doen.

‘het google speel radio npo 5 op detv-kamer’ werkt helaas niet, ik denk dat ik daar dan een routine voor moet maken. NPO5 staat in dezelfde favorieten lijst als veronica.

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • November 19, 2025

Nou ja zeg. Nu kan ik weer geen routines met muziek of radio maken. Ik word gek

106rallye
  • November 19, 2025

Kun je ze niet maken of werken ze niet?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • November 20, 2025

In het lijstje met te kiezen triggers na keuze van GA mis ik muziek en radio. Ik bedenk mij overigens vamdaag dat de ellende begonnennis nadat ik overgestapt ben van mobiele provider Vodafone naar 50+. Mijn Internet aansluiting thuis is van Ziggo en ik had wat bundel voordeel. Wellicht toch eens mijn router nazien.

106rallye
  • November 20, 2025

De router opnieuw opstarten kan nooit kwaad. Maar waarom zou je mobiele provider (zo begrijp ik je tenminste) invloed hebben op Sonos?

Welke automatisering wil je maken?

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • November 20, 2025

Router opnieuw zetten leek mij ook een vergezocht idee. Maar ik had een Vodafone combi met Ziggo. Ziggo doet wel vaker gekke dingen met routers. Vodafone onlangs opgezegd. Geen rara dingen gevonden in de router en security (firewall) settings.

Wel vandaag ontdekt dat ik routines wel op een oude telefoon in kon stellen.

Home app op de oude foon = 3.14.1.5

Home app op de nwe foon = 4.3.56.2

Op de oude app kan ik kiezen bij acties voor - media afsopelen en bedienen

En dan uit - muziek, - nieuws,- radio,- podcast, -slaapgeluiden

De acties in de nnieuwe app zijn allemaal anders en daar is geen radio terug te vinden.

Op de oude foon heb ik nu een routine gemaakt die radio af laat spelen. Deze routine heet npo5 en verwijst uiteraard naar de zender npo radio 5. Als ik nu roep, hé google npo5 op huiskamer, dan speelt deze zender ook werkelijk op de huiskamer.

Als ik roep he google npo5, dan zegt de huiskamer speaker dat het niet op dat apparaat kan maar mogelijk op 1 van de andere apparaten wel.

Een algemener zonder routine doet het ook.

Als ik zeg he google speel jazz dan ook als antwoord dat het niet kan op dat apparaat.

Als ik dan roep he google speel jazz op woonkamer, dan krijg ik algemene jazz van Spotify.

Dus het is van belang om de speakernaam toe te voegen om radio af te spelen.

Wel kloten dat Google bepaalde routine acties weg gehaald heeft.