Net zoals zovelen hier had ik een groot probleem, in de zin dat mijn lokale muziekbibliotheek plotsklaps geheel verdwenen was uit mijn Sonos systeem. Aangezien ik Sonos vooral gebruik om mijn EIGEN muziekcollectie te beluisteren, zonder duur abonnement hoeven te nemen op Apple Music, Deezer, Spotify, of andere geldfabriekjes, was dat een harde klap, zeker gezien de al gedane investeringen in prijzige elementen. De mededelingen op dit forum en andere, in de zin dat Sonos stilletjesaan komaf zou willen maken met eigen muziekbronnen, stemden mij ook al niet hoopvol.
Het was dus met frisse tegenzin en zonder veel vertrouwen dat ik telefonisch contact nam met de Sonos help desk. Na een kwartiertje wachtmuziek kreeg ik een dame aan de lijn, Camelia genaamd, die mij stellig verzekerde dat alles in orde zou komen. Met mijn toestemming nam ze de controle van mijn Mac over.
Het zou geen makkelijke opdracht worden… De volgende 2 uur en nog wat langer spendeerden we samen aan het uitproberen van alle opties. De meeste van hen draaiden op niets uit, maar uiteindelijk is het ons gelukt de muziekbibliotheek opnieuw te installeren! Belangrijk in dit verhaal is, dat Camelia nooit opgegeven heeft en gezocht, geprobeerd en volhard heeft tot de klant effectief geholpen was.
Zo kan het dus ook, en zo behoud je ook je klanten. Eindelijk eens een bedrijf, dat de (laat ons toegeven) hoge prijzen van zijn producten laat samengaan met een evenwaardige dienstverlening. Dank je wel, Camelia!