Skip to main content

Ik heb het advies van sonos gekregen om plex te gaan gebruiken, omdat mijn oude nas geen SMB2 heeft. Nu heb ik via de pc al mijn muziek toegevoegd aan mijn plex account en daarna haal ik mijn externe harde schijf eruit en stopt ook mijn muziek steeds. Hoe is dit op te lossen want wil niet steeds de pc aan moeten hebben om plex te gaan gebruiken.

Voor Plex zal er altijd een verbinding moeten zijn met de bron, net als met een Nas.

Oplossing is dus om de bron gewoon gekoppeld te laten. In feite is dat de server waar eea op draait. Mijn iMac mag overigens wel in rust vallen terwijl Plex gewoon doorgaat.


Bedankt erooij voor je antwoord, maar leuk dat ze dat adviseren vanuit sonos en het nog steeds op dezelfde manier werkt als een nas. Dus hier schiet ik nog niks mee op. 


Plex is geen clouddienst, maar indexeert je muziek op jouw computer of NAS. Di computer moet dus aan blijven en de schijf aangesloten.

Je zou eens naar iBroadcast kunnen kijken. Die slaat je muziek op hun servers op.


Beantwoorden bedankt voor je reactie. Mijn nas is van lenovo iomega en staat niet tussen de downloads van plex dus die kan ik ook niet instaleren dus het werkt zo niet. Als er andere opties zijn hoor ik het graag.


Dan moet Plex, zoals je ook gedaan hebt, op je PC. En dus je PC, waar de schijf met muziek aanhangt  aan blijven en de schijf verbonden blijven. Waar moet anders die muziek vandaan komen?

Plex draait op mijn QNAP prima. Je hebt al een Synology (zonder schijf nog) vanaf € 159. Of, als gezegd, iBroadcast. Dan hoef je alleen je muziek te uploaden, al heb je met de gratis versie wel wat beperkingen op kwaliteit.