Skip to main content
Vraag

Platenspeler met connect of connect:AMP

  • 24 January 2017
  • 5 reacties
  • 1575 Bekeken

Ik heb momenteel 2 play1 speakers en zou er graag een platenspeler op aansluiten. Nu twijfel ik of ik daarvoor een connect of een connectAMP nodig heb. Volgens de winkelier waar ik informatie vroeg zou ik een connectAMP nodig hebben, maar het lijkt mij dat een connect voldoende zou zijn als het een platenspeler met voorversterker is.



Graag hoor ik jullie mening.
het lijkt mij dat een connect voldoende zou zijn als het een platenspeler met voorversterker is.

Inderdaad.
Die winkelier wil duidelijk gewoon een duurder product verkopen.



Je platenspeler aansluiten kan zowel op de sonos:connect als op de sonos:amp.



De amp heb je enkel nodig wanneer je in je plafonds speakers hebt zitten of andere passieve speakers hebt die je graag wilt gebruiken om je Sonos muziek op af te spelen.



In jouw geval is de connect dus voldoende, RCA out (wit en rood) van je platenspeler aansluiten op de RCA-in van de sonos:connect en je bent vertrokken ;-)



Wat ook een mogelijkheid is, is via een Play:5. De play 5 heeft een 3,5mm jack input. Als je een RCA naar 3,5mm jack hebt/aankoopt kan je dus ook perfect de platenspeler op je Sonos systeem laten afspelen. De Play:5 kost echter wel meer dan de Sonos:connect, maar minder dan de Sonos:amp. Met wel het extra voordeel dat je voor het extra geld dat je neerlegt een extra speaker bij hebt. De play5 kost een 528, de connect 399, dus voor een 130 euro heb je er een speaker bij.
Connect is inderdaad voldoende, zolang de platenspeler maar een voorversterker heeft.
Bedankt voor de reacties! Het is dus een connect geworden, met mijn platenspeler met voorversterker. Nu heb ik echter een nieuw probleempje want het volume blijft erg zacht. Met het volume op maximum is het net wel aangenaam om naar te luisteren, maar als er enkele mensen in de kamer zitten wordt de muziek gemakkeiljk overstemd. Bronniveau staat op 10, en volume overal op het maximum. Iemand tips om daar nog iets aan te veranderen?
Maarten,



Hoe heb je je platenspeler juist verbonden met je connect? Via koptelefoon uitgang op je platenspeler naar de line-in op je connect of line-out op je platenspeler naar line-in op je connect?



Je spreekt van een voorversterker, wat voor een is dat?



Heb je al eens goed gekeken bij de instellingen van de connect ik je app? Volgens mij moet je het Line-in level kunnen aanpassen