Skip to main content

Goedemiddag, ik wil overstappen van S1 naar S2 maar nu moet ik een update starten in S1 maar als ik deze app opstart kom ik automatisch in S2.

Hoe los ik dat op?

Gr. Ger

Waar in deze stappen gaat het mis? https://support.sonos.com/nl-nl/article/update-from-s1-to-s2

Je bezit overigens een Beam (gen 2) en een Era. Die zitten standaard al op S2 (kunnen niet eens S1). Zit je nog wel op S1?

Ja dat is de nieuwe setting. Ik had de five en de one. Hier gebruikte ik de app s1 voor. In mijn nieuwe omgeving staan nu de Era, de One en de Beam. De Era's zijn geactiveerd via S2. De One en de Beam nog niet. In de oude omgeving werkte de Five en de One via s1. Ik wil nu updaten voor alles naar s2 want ook mijn afspeellijsten zijn weg. Wat is de oplossing?

Ik zou de One en de Beam resetten en vervolgens toevoegen in de S2 app.

Five of Play 5? De Five kan niet op S1. 

Het is de Play 5. Ik heb er nog één die niet gereset is. Kan ik hier mee mijn afspeellijsten ophalen? Wat moet ik dan doen? De Play 5 weer koppelen aan mijn nieuwe netwerk (ik ben nl. verhuisd) en S1 en een update uitvoeren?

En het is een Play 5 die ook naar S2 kan? Dus geen Gen 1? Dan zou ik alles behalve deze Play 5 resetten en stroomloos maken. Je houdt dan een systeem over dat ebstaat uit de ene Play 5 op S1. Daar staan hopelijk je playlists nog in. Deze speaker upgrade je naar S2, waarbij de playlists in stand zouden moeten blijven. Vervolgens voeg je de overige speakers toe aan dit systeem.

Dank voor je uitleg 106rallye, maar het is een Play 5 die niet naar s2 kan. Hij draait alleen op s1. Heb je een oplossing? Ik heb heel veel afspeellijsten.

Misschien moet je iets meer uitleg geven bij je vragen…………

• Je hebt dus een Beam, een One, een Era en een Play 5?
  • Wil je alles op S1; of
  • Alleen de een Play 5 op  S1 en de rest op S2;
  • De Beam, de One en de Era staan nu op S2 en zij door de reset de playlists kwijt?

Je hebt gelijk 106rallye. Het is voor mij ook een beetje ingewikkeld.

Hierbij mijn situatie: Wij zijn net verhuisd. In het oude huis had ik:

-2x Play 5

-1x Play 3 (niet de One, dat was een vergissing)

Alle 3 draaiden op s1.

Voor het nieuwe huis heb ik gekocht:

-1x een Beam (gen.2)

-2x een Era 300 en ik heb meegenomen van mijn oude huis

-de Play 3

In dit nieuwe huis hebben we inmiddels de Beam, de Play 3 en de 2 Era's draaien op s2. We hebben niets geconverteerd, alles is een initiële installatie geweest.

Nu mis ik mijn afspeellijsten van de s1-omgeving. Gelukkig heb ik nog 1 Play 5 die niet gereset is. Kan ik hier mee mijn afspeellijsten uit de s1-omgeving terughalen of is er een andere mogelijkheid?

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Alvast dank voor je antwoord.

Ik denk dat dat kan, maar het is wel even werk en succes is niet gegarandeerd. Ik ga ervan uit dat de Play 5 (gen 1) niet is gereset en dat het haat on Sonos playlists.

Reset al je speakers, behalve de Play 5, zie https://support.sonos.com/en/article/reset-your-sonos-product

Maak alle speakers stroomloos, behalve de Play 3. De Play 3 is je enige speaker die zowel op S1 als S2 kan. Indien deze nog nu op S2 draait moet je hem downgraden, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-from-s2-to-s1 Vervolgens voeg zet je de Play 5 aan de stroom en voeg je de Play 3 toe aan de Play 5. Geef het even een half uurtje de tijd. Je hebt nu een S1 systeem, waarin op beide speakers de playlists staan. Haal de Play 5 van de stroom en upgrade de Play 3, zie de link die ik eerder postte. Als het goed is gaan de playlists hierbij niet verloren. Voeg de Beam en de Era’s toe aan het S2-systeem van de Play 3. Als alles goed gegaan is, heb je nu een S2-systeem met playlists.

Overigens vraag ik mij af wat het nu is om playlists in Sonos te maken als je geen eigen muziek zou hebben. Spotify playlists worden bijvoorbeeld overgenomen door Sonos, zijn bij Spotify opgeslagen en (dus) ook op andere devices en onderweg bruikbaar. Daarvoor Sonos playlists gebruiken verhoogt het risico op verlies van je playlists enorm.

Dank je wel. We gaan het deze week proberen. En alle nieuwe afspeellijsten maken we voortaan in Spotify.

Het is gelukt, alleen niet met bovenstaande acties. We hebben alle Sonos-afspeellijsten terug!

We hebben de oude Play 5 draaiend gemaakt op de S1 app. Vervolgens hebben we een app gedraaid om de Sonos-afspeellijsten te converteren naar Spotify en dat werkte!

Zie 'https://youtube.be/VzuGaAG10zc’ middels SoundllZ. 

Alle nieuwe afspeellijsten maken we voortaan in Spotify.