Waar zou de nieuwe app die link moeten accepteren? Wat wil je precies met die link?
Hallo, zie onderstaande tekst.
Premium - veelgestelde vragen
Op welke manieren kan ik classicnl Premium beluisteren?
Classicnl premium is te beluisteren via de website, app, TuneIn en Sonos. Via bluetooth or Airplay kan je verbinding maken met andere apparaten.
Ik heb een abonnement genomen op classicnl Premium, maar ik hoor nog steeds reclame. Hoe kan dit?
Als je reclame hoort, dan luister je nog naar het gewone kanaal met reclame en nieuws. Als je bent ingelogd op je classicnl account, kan je classicnl premium afspelen via de website en app.
Als je een Sonos systeem hebt, kun je de Premium link gebruiken om Classicnl Premium af te spelen via TuneIn op je Sonos systeem. Deze link vind je in je profielpagina op de classicnl website. In TuneIn voeg je een 'custom URL' toe, en hier plak je de link in. Vervolgens verschijnt de link in je favorieten in de Sonos app als je deze hebt gekoppeld met TuneIn.
Zit dus ergens in TuneIn verwerkt, Bij de nieuwere versie na V2 16.1 is dat vanwege commerciële redenen net meer beschikbaar, zag toen toen op het forum.
Op de telefoon van mijn vrouw kan ik dat niet terugvinden in de app. Zal wel ergen verstopt zitten. Op de Windows versie Heb je links boven in het menu: Bestand - Bewerken - Beheren - Help
Daar zou het dan onder instellingen service bij Beheren kunnen zitten, maar beheren is grijs en niet benaderbaar sinds daar ook de oude versie in teruggezet.
Sonos
In combinatie met de TuneIn app kunt je de premiumlink toevoegen als een zgn 'Custom URL' en deze aan je TuneIn favorieten toevoegen. Vervolgens kun je deze via de Sonos app afspelen op uw Sonos systeem. Bekijk alle stappen op de TuneIn website
Bovenstaande zou ik kunnen uitproberen met de nieuwste versie van Sonos. Maar hoe werkt Sonos eigenlijk? Is dat lokale software op de telefoon die de Sonos onderdelen aansturen? Zodat je dan verschillende telefoons met verschillende Sonos versies kan gebruiken op één Sonos configuratie?
Of loopt het dan in de soep en zijn ClassicNL ook op de andere telefoon en laptop kwijt?
De app op je telefoon is enkel een afstandsbediening oor het systeem dat alles onthoudt. Als de app echter veel nieuwer (of ouder) is dan de software op het systeem, dan kan het zijn dat je gedwongen wordt het systeem te updaten (of de app te updaten). App en system moeten ongeveer dezelfde versie hebben.
Zoals boven je post uitgelegd ben je Classic NL premium me5 de nieuwe software niet kwijt, maar werkt het anders.