Skip to main content

In het menu is de optie verdwenen om de muziek die op de smartphone staat af te spelen. Is sonos aangepast of heb ik ergens iet uitgezet?

Sonos heeft die optie weggehaald/uitgeschakeld, je kan die optie niet meer gebruiken.

Ik gebruik hiervoor AirPlay 

Optie is weggehaald? Sinds 6 jaar staat mijn huis vol met Sonos apparatuur en nu kan ik de muziek die ik met mijn muziekgroepje opneem niet meer beluisteren vanaf (android) smartphone en tablet via Sonos?  Wat is de reden om zoiets moedwillig uit te schakelen?

Optie is weggehaald? Sinds 6 jaar staat mijn huis vol met Sonos apparatuur en nu kan ik de muziek die ik met mijn muziekgroepje opneem niet meer beluisteren vanaf (android) smartphone en tablet via Sonos?  Wat is de reden om zoiets moedwillig uit te schakelen?

https://nl.community.sonos.com/product-updates/op-dit-mobiele-apparaat-voor-android-controller-niet-meer-ondersteund-6775949

Dank voor de link. Dat was dan letterlijk een mooi verjaardagscadeautje voor mij.

Had destijds beter mijn "old school" stereoinstallatie met grandioos geluid kunnen houden en er een BT-ontvanger bij kunnen hangen ipv bijna €3000 uitgeven voor een Sonos die na 6 jaar gedeeltelijk "over de datum" is.

Ik zal 'ns kijken of uploaden doebaar en werkbaar is.

Hoe meer ik hier over nadenk hoe kwader ik wordt, ik ben een vredelievend persoon ... maar als je zo genaaid wordt door Sonos om wat weg te halen wat gewoon werkt .… ik ben helemaal klaar met sonos.

Je kan je bestanden wel uploaden bij Apple Music als ik me niet vergis om ze daar vervolgens weer te streamen naar je Sonos speakers. Ik gebruik dat zelf niet maar misschien kun je daar nog eens naar kijken. Het zo zonde zijn om je eigen muziek niet meer te kunnen afspelen. 

Je kan je bestanden wel uploaden bij Apple Music als ik me niet vergis om ze daar vervolgens weer te streamen naar je Sonos speakers. Ik gebruik dat zelf niet maar misschien kun je daar nog eens naar kijken. Het zo zonde zijn om je eigen muziek niet meer te kunnen afspelen. 

Op een android smartphone Apple Music streamen naar sonos?🤔

Nee, je streamt dan niet letterlijk vanaf je Android, maar laat je Sonos devices de muziek van Apple Music plukken. Je muziek op een een NAS computer zetten, eventueel met Plex, op Youtube Music of iBroadcast kan ook.

Dank voor alle tips.

Eigen muziek via sonos spelen gebruik ik weinig maar de optie is voor mij wel essentieel. 

Heb ontdekt dat ik de muziek op mijn smartphone via smartview kan streamen naar mijn TV en via die route naar sonos kan sturen. Beetje omslachtig maar die keren dat het nodig is wel doebaar. Nogmaals dank voor de reacties.

Probeer ook iBroadcast eens. Lijkt goed te werken.