Skip to main content

Hallo, ik zit met volgend probleem. 
Bij het openen van de app duurt het zeer lang (20 - 30 sec) vooraleer ik mijn luidsprekers te zien krijg. 
Heb daarvan een filmpje maar kan het hier jammer genoeg niet toevoegen  

Mijn internet snelheid is +/- 600 Mbps. 
provider : Telenet

Mesh : deco 

Heb al verschillende keren de app verwijderd en opnieuw vanuit scratch terug geïnstalleerd. Helaas er is geen verbetering. 

Iemand oplossing? Alvast bedankt. 
 

 

We weten allemaal dat dit niet aan lokale issues ligt. Zou wel heeeeel toevallig zijn als iedereen zn instellingen ineens veranderd zijn of de wifi ineens niet meer sterk genoeg is.. na de update.

Update is gewoon niet goed en ik zou graag willen weten wanneer deze problemen opgelost zijn. Is de verwachting 1 week of maanden of weten ze het nog niet?


Natuurlijk zit er een bug in de Sonossoftware, maar deze bug zorgt er dan voor dat de combinatie met bepaalde lokale omstandigheden ervoor zorgt dat Sonos niet werkt. Waarom zou het anders bij anderen wel werken.

Middels alle meldingen is tot op heden niet duidelijk welke omstandigheden voor problemen zorgen. Is het iOS, is het Android, is het een bepaald merk of type router, is het een bepaalde OS-versie, is het een meshnetwerk? Etc etc. 

Wanneer dit niet helder is zal je toch altijd zelf ook een aantal zaken moeten uitsluiten en/of proberen. En dat proberen zal je dus lokaal moeten doen.


Omgekeerde wereld lijkt me, zelf een app maken die volgens heeeeeel veel mensen niet werkt en dan individueel de boel op proberen te lossen. Dan ben je 100 jaar bezig en de helft van je klanten kwijt, mij wel iig. Maar ik ben dan heel erg benieuwd wat ik moet doen, alles is al uit het stopcontact geweest en de router is al meerdere malen opnieuw opgestart.. 

 


Ik zeg ook niet dat ieder probleem lokaal opgelost kan worden, maar je zegt dat we allemaal weten dat het niet aan lokale issues ligt. Ik zeg alleen dat het weldegelijk ook aan lokale issues kan liggen en niet geschoten is altijd mis. Veel gebruikers klagen en hebben thuis niet alles uitgesloten, veel gebruikers lezen niet het forum en hebben geen idee dat sommige zaken al wel opgelost zijn met de meest recente update.

Van de meeste klagende gebruikers is niet duidelijk wat voor soort netwerk ze hebben. Dat maakt ook het zoeken naar een oplossing voor Sonos erg moeilijk. Hadden we allemaal hetzelfde netwerk dan was het waarschijnlijk snel duidelijk en al opgelost. Mogelijk dat het nu zoeken is naar een speld in de hooiberg.

Het vragen naar terugzetten van oude software is waarschijnlijk ook geen oplossing omdat er ook al veel gebruikers zullen zijn die de nieuwste firmware hebben geïnstalleerd. Het is gewoon een lastige materie en inderdaad niet goed in de markt gezet door Sonos.

En ja, heb je alles al geprobeerd wat je lokaal kunt doen dan houdt het voor nu op en zal je moeten wachten op Sonos. Hoe frustrerend dan ook. 

Overigens zie ik volgens mij ook nergens staat wat nu echt je problemen zijn. Ik zie alleen dat de nieuwe app een drama is om mee te werken.


@Ivo1975 Het punt is nu juist dat niet iedereen (dezelfde) problemen heeft. Even afkloppen, maar met mijn systeem lijkt niet zoveel aan de hand. Ik zie bijvoorbeeld wel al mijn speakers (en mijn Boost via de webapp). Dus zou Sonos kunnen kijken of daar een oorzaak voor is - veel van de foutmeldingen zouden van een veelgebruikte router kunnen komen of zo.


Ook hier enorme trage app nadat de update is gekomen. Is gewoon niet te doen. Ik vind het echt helemaal ruk die update. Niks werkt.


Ik heb zojuist de update, incl. Firmware, van vandaag gedaan. App werkt sneller en geluidsregeling nu ook vlot. 


Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het schijnt nu beter te werken.


Het is echt ongelooflijk klerezooi wat ze ervan maken. Excuus voor het taalgebruik, maar voor het geld vooral wat anders kopen. App traag, je stopt een nummer maar blijft doorspelen, je wilt hem harder/zachter zetten en duurt 30 sec voordat de speaker reageert. En inderdaad in het verleden werkte het beter. Ik heb zelfs het gevoel dat via wifi nog beter is als bekabeld… ik heb voor een vermogen aan speakers staan hier in huis en werkt gewoon niet naar behoren. Ik vraag me af wat Sonos hier denkt aan te doen..?


Het is echt ongelooflijk klerezooi wat ze ervan maken. Excuus voor het taalgebruik, maar voor het geld vooral wat anders kopen. App traag, je stopt een nummer maar blijft doorspelen, je wilt hem harder/zachter zetten en duurt 30 sec voordat de speaker reageert. En inderdaad in het verleden werkte het beter. Ik heb zelfs het gevoel dat via wifi nog beter is als bekabeld… ik heb voor een vermogen aan speakers staan hier in huis en werkt gewoon niet naar behoren. Ik vraag me af wat Sonos hier denkt aan te doen..?

Ik ervaar exact dezelfde problemen.


@GydoStemerding Heb je ze gebeld?


Hier precies hetzelfde, wordt steeds slechter


@106rallye Ja ik heb ze wel gebeld. Hun advies was om 1 apparaat (bij voorkeur de playbase) bedraad aan te sluiten. Dat heb ik geprobeerd, maar dat wordt het probleem eigenlijk veel groter. Als ik dan volume harder/zachter zet duurt het tot wel 20 sec voordat het ook gebeurd.

Ander opvallend verhaal is dat als ik de playbase van de stroom afhaal ( en de sub + 2x play3) dat het hele systeem wel super snel functioneert. Het lijkt wel hoe meer speakers je aansluit, hoe trager het wordt...


Dit is precies waar ik me aan irriteer. Sonos laat mensen dingen testen, wifi checken, kabels aansluiten, etc.etc. in mijn beleving enkel om tijd te winnen omdat ze een dramatische app gelanceerd hebben. Nogmaals, het ligt niet aan de gebruikers of hun apparatuur het ligt aan die app want voor deze app werkte het wel. Wees eerlijk en geef aan wanneer de problemen bij jullie (!) opgelost zijn dan kunnen wij de beslissing maken of we daar op willen wachten of dat we kiezen voor een multiroom systeem wat wel werkt.


Maar kan je dan verklaren waarom er ook heel veel gebruikers zijn die nauwelijks tot geen problemen ervaren?


@Erooij Ja, ik denk dat het er vooral aan ligt of dat je 1 of 10 speakers hebt en of deze alleen bedraad zijn of niet. Ik geloof best dat als je alles bedraad dat het veel beter werkt als alles draadloos. Immers zie ik in veel horeca zaken Play5’s hangen. Die zouden dat niet doen als het systeem niet werkt. Wel bedraad. 


Dat is dus een aanname en daardoor zal Sonos dus veel meer info moeten hebben vanuit gebruikers die problemen ervaren en daarom zullen ze dingen vragen die kennelijk wat minder prettig voelen. 


Maar kan je dan verklaren waarom er ook heel veel gebruikers zijn die nauwelijks tot geen problemen ervaren?

Ik geloof niet dat ik degene ben die dat hoeft te verklaren net zoals ik van mening ben dat wij met een dergelijk dure apparatuur niet als testers hoeven te functioneren. Er zullen best mensen zijn bij wie het wel werkt maar kijk maar eens naar de review sites en je ziet jullie sterren dalen jullie punten zakken. Dat is vast niet omdat het zo'n top update is geweest. 


Ik ben Sonos niet, dus de “jullie” kan hier achterwege blijven.

Je weinig positieve houding tegenover Sonos en dat je kennelijk geen enkele bijdrage wilt leveren om tot een oplossing te komen spreekt boekdelen. Dat het aantal sterren daalt is vrij logisch omdat nu eenmaal de klagers altijd de boventoon hebben in dit soort situaties. Klanten die geen problemen ervaren melden zich veel minder snel.

De complexiteit van de vele verschillende externe hulpmiddelen om Sonos aan te sturen zullen het probleem mede veroorzaken. Dit valt nooit volledig te testen en helaas is er kennelijk ook een groep mensen die niet bereid zijn om hier enige positieve bijdrage in te leveren. Jammer voor hen en jammer voor de andere gebruikers die problemen ervaren.

 


Juist ls je Sonos belt en hen confronteert met je probleem kunnen ze een begin maken met een oplossing.

Het staat buiten kijf dat Sonos dit slecht heeft aangepakt. Compleet gefocust op een nieuwe app, dus de oude niet bijgewerkt en op een gegeven moment gedwongen een app te lanceren die niet af was én die problemen veroorzaakt die Sonos niet erkent. Dan kun je hier gaan lopen gokken dat het aan het aantal speakers ligt (hoewel er ook mensen zijn die van hun drie speakers er twee niet zien). Maar het beste is en alleen maar klagen, maar je kunt ook bijdragen aan een oplossing.

Is dit een idiote gang van zaken, een gerenommeerd merk onwaardig? Ja. Is het jouw verantwoordelijkheid dit aan te kaarten bij Sonos? Nee. Maar het zou wel goed zijn.


Goedemiddag,
Fijn om vast te stellen dat ik niet de enige ben. De nieuwe app is een drama. Alles werkte prima, er niets veranderd in mijn home netwerk (en dat blijft ook zo), maar sinds de update is de lol van het gebruiken van Sonos er wel vanaf. 

 

Ik begrijp niet goed waarom Sonos niet doorpakt en updates lanceert. De commentaren in dit form (en elders op het internet) zijn overweldigend. Er moet toch iemand zijn die de reputatieschade wil beperken?


Van zowel de app als de software zijn er sinds begin mei al meerdere updates geweest. Misschien voor jou nog niet goed genoeg, maar ze waren er wel degelijk.


Nieuwe app is een ramp. Zowel met mobiel  Apple alsook Samsung. 

Ik herken bovenstaande frustraties helemaal. Takketrage bediening, 20-30 seconden tot extremen van 60 seconden geen uitzonderingen terwijl er aan het netwerk niets is veranderd.

Echt irritant en balen..


En heb je Sonos gebeld, zodat ze jouw probleem meekrijgen?


Nee.. nog niet... zal ik doen