Skip to main content

Hoe kan ik bij het afspelen van een radiostation een voorkeur voor een speaker opgeven.

Nu kiest het systeem standaard voor mijn Beam en 2 Ones, terwijl ik een tweetal Fives in stereo heb staan.

Elke keer dat ik de radio gebruik moet ik het uitvoer apparaat wijzigen , maar kan dit niet vastzetten.

Ook het uitzetten van de radio is een stuk ingewikkelder geworden, ik zie alleen maar het afspeelicoontje.

In de app staat inderdaad de alfabetisch gezien eerste speaker (“kamer” in de app) bovenaan. Je kunt dit vak omhoog trekken en een andere speaker kiezen. Dan de juiste bron kiezen. Je zou de naam van de "kamer” in de app kunnen wijzigen zodat een andere "kamer” bovenaan staat…...

Bedankt voor de reactie 106rallye,

Ik gebruik de app op mijn iPhone en op mijn iPad, op beide kan ik niets slepen behalve het complete scherm. Ik heb ook moeite om als ik een radiostation gestart heb om deze te beëindigen. Lukt alleen door de app te stoppen en ook op de achtergrond te beëindigen.

Alles wat ik ingeef verandert automatisch weer naar de vorige instelling. 

Wat een waardeloze update is dit.

Heb je misschien nog ideeën of zal ik maar gewoon de app weggooien en opnieuw alles installeren?

Ik kan het hokje badkamer naar boven trekken door mijn vinger op het streepje bovenin het hokje te zetten en het dan naar boven te trekken. Dan verschijnen al mijn devices en kan ik de juiste aanklikken. Bij jou werkt dat dus niet?

In principe zou het stoppen van de Sonos-app het radiostation niet moeten stoppen. De app is een afstandsbediening voor het systeem - je TV verandert ook niet van zender als je de batterijen uit de afstandsbediening haalt. Vreemd dat het bij jou dan anders werkt. Of gebruik je de Sonos-app niet voor radio?

Met mijn leesbril op en in het juiste licht heb ik dat streepje vaag kunnen zien. Voorheen zag ik het niet en had geen idee !

Bedankt voor jouw reactie , het werkt !