Skip to main content

Wij ondervinden nu al maanden problemen met de bediening van ons Sonos systeem (7 speakers verspreid door het huis) via de Sonos app S2.

Met de helpdesk komen we niet verder, software updates doen ook niet wat het moet doen. Alle systemen zijn up to date, goed online en router systeem is volledig gecontroleerd. De beam Gen 2 werkt prima in combinatie met de tv.

De besturing via de app controller helaas …… werkt soms wel, maar vaker niet! Gek wordt je er van!

Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing gevonden die Sonos zelf nog niet heeft?

Wat was het advies van de helpdesk? Als die niets meer voor jullie kunnen doen, dan zou je eens bij de Consumentenbond kunnen navragen wat voor acties je tegen Sonos kan ondernemen. Ik heb dezelfde problemen gehad en heb op de Playbar na, al mijn Sonos producten verkocht. De app gebruik ik bijna nooit meer. 

Wij ondervinden nu al maanden problemen met de bediening van ons Sonos systeem (7 speakers verspreid door het huis) via de Sonos app S2.

Met de helpdesk komen we niet verder, software updates doen ook niet wat het moet doen. Alle systemen zijn up to date, goed online en router systeem is volledig gecontroleerd. De beam Gen 2 werkt prima in combinatie met de tv.

De besturing via de app controller helaas …… werkt soms wel, maar vaker niet! Gek wordt je er van!

Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing gevonden die Sonos zelf nog niet heeft?

Wij hebben dezelfde problemen. Om echt gek van te worden. 

Ik heb exact dezelfde problemen. 

Al eens met Sonos gebeld? Je eigen netwerk nagekeken op zaken waar Sonos sinds mei helaas gevoeliger voor is (powerline verbindingen, access points)?

Sinds gister ook problemen hiermee. Sonos Arc met Sub en 2x One.

Daarnaast krijg ik niets meer verbonden via de tv  ... 😪

Ik lees hierboven mbt acces points ... die heb ik wel, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Ik ga dat controleren. Mocht het probleem zijn opgelost, meld ik me weer.

Als je opeens dit soort problemen hebt, zou ik eerst eens alle apparaten, je TV en je router opnieuw opstarten.

Ook hier al maanden problemen met de app. Dan geen systeem, dan geen verbinding en zeer slechte reactietijd op wijzigingen in de app. Veel time out meldingen. Niet werkbaar. Wil terug naar de S1 app, maar moet eerst beide PLay 1 downgraden naar S1. Ook dat lukt niet. 

Waar gaat het dan mis als je de stappen volgt uit https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-to-s1?

Wat niet! Als eerste netwerk en router uitgezet. Wachten totdat deze weer online komt. Play 1 uitgezet en tijdens aanzetten play/pauze knop ingedrukt gehouden. Na ca 2 min gaat het lampje groen knipperen. Proces doorlopen in S2 app om product te downgraden. Wordt gevonden en signaal afgegeven en er wordt gestart met het downgraden van de Play 1. Wederom na ong 2 min krijg ik de melding dat het niet lukt. Contact support. 

Uiteindelijk Sonos support gebeld. Dank zij een zeer kundige medewerker Theo, probleem opgelost. 

En wat was het probleem?

Alles gereset in combinatie met een rechten probleem. Ik was blijkbaar niet de rechtmatige eigenaar, ondanks het feit dat ik ze nieuw gekocht heb destijds. Maar goed alles werkt weer naar behoren.  Gebruik nu alleen de S2 app

Alles gereset in combinatie met een rechten probleem. Ik was blijkbaar niet de rechtmatige eigenaar, ondanks het feit dat ik ze nieuw gekocht heb destijds. Maar goed alles werkt weer naar behoren.  Gebruik nu alleen de S2 app

Mooi dat het weer werkt, maar het geeft je geen gevoel van vertrouwen. Bijna 3/4 nadat het nieuwe platform geïntroduceerd is, zijn er nog steeds dit soort problemen.

Reageer