De radioservices op sonos gaan bovenop de al irritante radioreclames ook nog hun eigen reclame opdringen.
Sonos doet alsof het daar allemaal niets mee te maken heeft maar daar geloof ik geen bal van.
Ik luister dus geen radio op mijn dure sonos want het is niet uit te staan.
Vrt max zou hier als service moeten kunnen ingesteld worden en de natuinale radiozenders afgespeeld zonder extra reclame.
Ik verwacht van sonos dat zij dit faciliteren.
Je kan niet een duur toestel verkopen en dan nog eens met je handje open staan voor reclame inkomsten, en luisteraars constant lastigvallen met irritante reclame.
Ik betaal voor deezer maar ook deze dienst laten jullie niet goed werken. De 'radio' functie gebaseerd op een nummer of artiest naar keuze werkt niet.
Dus 
voor sonos. Als dit niet snel betert ga ik sonos beginnen afraden bij klanten.
@Ronald22 Van mij krijgt deze geen reactie meer. Ik geef het op om op dit soort berichten te reageren.
@maartenvt Zoek eens op reclame in dit forum en je zult er vanzelf achter komen waarom.
Hé @maartenvt , eerst en vooral: welkom in de Sonos community!
Wat de reclame betreft: ik begrijp je frustratie, aangezien ik zelf ook écht niet van reclame hou. Dat gezegd zijnde… Sonos Radio streamt de radiozenders via TuneIn. Alleen de eigen Sonos radiostations zullen een reclame hebben die vanuit Sonos zelf komt.
Wanneer je dus geen Sonos Radio luistert, komt de reclame die je hoort van de muziekdienst of radiozender zelf die je aan het beluisteren bent. Je kan altijd eens een andere radiodienst dan TuneIn kunnen proberen, om te kijken of dat voor minder reclame zorgt?
Je kan eventueel ook steeds de radiozender zelf openen, en deze dan via Bluetooth of AirPlay naar je Sonos speakers sturen. Dan heb je ook nog wel reclame, maar dat is dan de reclame die door de radiozender zelf ingepland wordt. Hopelijk helpt dit. 
@Ronald22 Van mij krijgt deze geen reactie meer. Ik geef het op om op dit soort berichten te reageren.
@maartenvt Zoek eens op reclame in dit forum en je zult er vanzelf achter komen waarom.
Beste kerels, ik heb jullie cynische mening inderdaad niet gevraagd. Ik kan best het verschil maken tussen streamingdiensten en het platform van sonos.
Ga dan ook niet als een koppeltje arrogante nerds mensen bekritiseren op dit forum. Reageer dan gewoon niet.
Mensen moeten hier op blijven drukken. Die reclame is een pain in the ass.
Sonos speelt verstoppertje. Zonder een degelijk aanbod van services is sonos een lege doos.
het is ook in hun belang. Iedereen die zich hieraan ergert moet hier komen klagen hierover.
Ik heb de openbare omroep al de suggestie gedaan om hun radiozenders en podcasts aan te bieden als servicedienst. Hopelijk komt dat er eens van.
En als er iets is dat écht tot in den treure op forums heerst en de sfeer écht verpest, en de vrijheid van meningsuiting onderdrukt, is het jullie soort van overgevoelige reacties. Ga klagen bij sonos maar laat de mensen vrij reageren.
Hé @maartenvt , eerst en vooral: welkom in de Sonos community!
Wat de reclame betreft: ik begrijp je frustratie, aangezien ik zelf ook écht niet van reclame hou. Dat gezegd zijnde… Sonos Radio streamt de radiozenders via TuneIn. Alleen de eigen Sonos radiostations zullen een reclame hebben die vanuit Sonos zelf komt.
Wanneer je dus geen Sonos Radio luistert, komt de reclame die je hoort van de muziekdienst of radiozender zelf die je aan het beluisteren bent. Je kan altijd eens een andere radiodienst dan TuneIn kunnen proberen, om te kijken of dat voor minder reclame zorgt?
Je kan eventueel ook steeds de radiozender zelf openen, en deze dan via Bluetooth of AirPlay naar je Sonos speakers sturen. Dan heb je ook nog wel reclame, maar dat is dan de reclame die door de radiozender zelf ingepland wordt. Hopelijk helpt dit. 
Daarom luister ik uiteraard ook niet naar jullie radioservice.
Wat heeft de VRT, de Vlaamse openbare omroep nodig om zelf hun zenders en uitzendingen te komen streamen?
Faciliteren jullie dat, of maken jullie dit moeilijk om zelf geen reclame inkomsten mis te lopen?
Mogelijks zullen zij bij het starten van de streaming ook reclame geven. Maar ik hoop zelf dat er ooit eens een betalende versie komt van de VRT Max app, zonder reclame, net zoals bij de gekende streaming diensten.
Deezer heeft trouwens ook een “radio” functie waarbij een algoritme liedjes in hetzelfde genre streamt op basis van een lied of een artiest.
Maar deze functie werkt niet in Sonos, dit is off topic, ik heb hier een apart topic over opgestart. Dit is dringender dan het reclame issue
Wat voel je je aangesproken zeg. Niemand bekritiseert je. De ervaring leert dat de discussie over reclame uitmondt in oeverloos heen en weer geschrijf. Dat is m.i. waarop de reactie van @Ronald22 op is gebaseerd. Vervolgens reageer ik op zijn reactie en verwijs ik naar al dat geschrijf over dit onderwerp. Mag ik aub? Hier zit weinig cynisme in.
Je geeft nu wat meer achtergrond omtrent je bericht, waarna bij mij op de vraag opkomt of je ooit contact opgenomen hebt met VRT of zij in verbinding staan met Sonos om hun diensten aan te bieden. Sonos is geen DAB radio en dus afhankelijk van de partijen die deze diensten willen aanbieden. Dat deze diensten ook inkomsten moeten generen mag duidelijk zijn. Voor niets gaat de zon op.
Wat voel je je aangesproken zeg. Niemand bekritiseert je. De ervaring leert dat de discussie over reclame uitmondt in oeverloos heen en weer geschrijf. Dat is m.i. waarop de reactie van @Ronald22 op is gebaseerd. Vervolgens reageer ik op zijn reactie en verwijs ik naar al dat geschrijf over dit onderwerp. Mag ik aub? Hier zit weinig cynisme in.
Je geeft nu wat meer achtergrond omtrent je bericht, waarna bij mij op de vraag opkomt of je ooit contact opgenomen hebt met VRT of zij in verbinding staan met Sonos om hun diensten aan te bieden. Sonos is geen DAB radio en dus afhankelijk van de partijen die deze diensten willen aanbieden. Dat deze diensten ook inkomsten moeten generen mag duidelijk zijn. Voor niets gaat de zon op.
Hoe voorspelbaar
Eerst een beetje over mijn hoofd heen tegen de popcornman: “Van mij krijgt deze geen reactie meer”
En als de haantjes dan reactie krijgen is het van “wat voel je je aangesproken zeg”.
Inderdaad, ik werd aangesproken en bekritiseerd over het stellen van mijn vraag. Je moet het niet terug bij mij leggen. Schrijf zo geen reacties. Klaar. Onderwerp gesloten.
Overmatige Reclame op een duurbetaalde sonos is een probleem. En ja, ook een probleem van Sonos zelf. Probeer dat niet te minimaliseren. Mensen zijn dat voortdurende gestoor van idiote reclamespotjes meer dan beu, en terecht.
Gelukkig hebben ze bluetooth geïntroduceerd. Maar ze kunnen verder gaan. Zoals een Sonos koppelbare DAB+ module of iets dergelijks. Maar ze willen zelf de inkomsten nog houden via hun Sonos radio natuurlijk. Sonos heeft met Sonos Radio inderdaad een commercieel belang bij het beperken van of concurreren met andere gratis radio-opties op hun platform.
Dus ik kom hier geen onzin verkopen.
En reclame op tv en steeds meer en langere reclame op YouTube en reclame in de brievenbus en reclame langs de weg en reclame langs de lijn bij sport etc etc etc. Welkom in de echte wereld (of is dit cynisch).🤨
Nu ga ik toch weer reageren op een onderwerp welke al helemaal uitgekauwd is op dit forum. Er is een deel wat niet wil accepteren dat de reclame niet direct vanuit Sonos aangestuurd wordt (ok bij Sonos-radio wel, maar daar begrijpen heel veel mensen, waaronder ik, hoe dan ook niets van omdat dat gewoon een verlengde is van bestaande aanbieders vwb de standaard radiostations) en dat in basis Sonos een speakerbouwer is en verder niets. Overigens kan je Sonosradio natuurlijk gewoon negeren. Rond deze speakers is een app ontwikkeld waar commerciële partijen zich kunnen melden om hun waar aan te bieden. Wanneer op x-moment deze aanbieders besluiten om reclame toe te voegen dan kan Sonos eigenlijk weinig doen. Ze kunnen de aanbieder verwijderen, waarna uiteindelijk de klant niet wijzer wordt omdat er dan helemaal geen radio meer is. Natuurlijk ook niet aantrekkelijk voor Sonos, maar leg mij maar uit hoe het dan anders kan.
Overigens reageer je niet op mijn vraag of je al eens contact met VRT hebt gehad. Misschien maakt dat een hoop duidelijk waarom zij niet rechtstreeks via Sonos uitzenden, maar wel via commerciële partijen.
Welkom in de echte wereld? Meer en meer mensen verlangen terug naar de echte wereld die ons stilaan ontglipt zoals je beschrijft. Vandaar mijn strijdvaardigheid wat reclame betreft.
Ik heb idd enkele dagen geleden ook contact gemaakt met VRT en wacht op reactie
Ik hoor niet bij de mensen die nt begrijpt dat de reclame nt door sonos uitgestuurd wordt, zoals bij tunein etc. Wel voor sonos radio dus is er belang bij het niet streamen door de radiozenders zelf. Waarmee ik nt wil zeggen dat ze per definitie bvb vrt max zouden afremmen ofzo, maar ze maken zich verdacht
Bij vrt maken ze programma's. Om dat dan zelf te gaan herverpakken met een reclamestrik is parasitair.
Toch begrijp ik Sonos radio wel een beetje. Sonos biedt hier eigen content aan, welke overigens vooral op Amerika gericht is, en daarnaast bieden ze binnen dat platform radio aan via bestaande service-providers. Het is waarschijnlijk ondoenlijk om dit voor de hele wereld in eigen beheer te doen en bij te houden. Ik vermoed dat er per land/gebied andere serviceproviders gebruikt worden om dit zo aan te bieden. Waarom ze dit doen is mij een raadsel omdat je die aanbieders ook zelf kunt instellen.
Verder vind ik de extra reclame aan het begin van de uitzending ook niet echt interessant, het is wat het is en duurt maar even. Het wordt vervelend wanneer je wifi steeds wegvalt en de service steeds weer opnieuw wordt opgestart met reclame. Gelukkig heb ik dat probleem niet.