Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe app veroorzaakt veel problemen. Vreselijk.


Al dagen sinds de update bezig om Sonos aan de praat te krijgen.  Op deavond voordeupdate had ik een alarm ingesteld. Kan het niet meer uitzetten.  Wordt elke morgen om 6 uur wakker. 

Alle functies waar iedereen het al overheeft zijn verdwenen. Het is een verschrikkingen mee te werken. Zie alleen maar grijze vlakjes. 1 keer een flits gezien van wat ik recent he  afgespeeld, maar daarna weer weg. Het is mij  nier niet meer gelukt 1 geselecteerde podcast af te spelen.  Hij houdt niet meer op. 

Constant verbindingsproblemen.

Mijn telefoon heeft een halve dag op zwart gestaan, voordat ik hem weer aan de praat kreeg. Het lijkt erop dat op mijn laptop nog een oudevefsie staat. God zij dank is die niet geüpdatet daar kon ik in ieder geval nog bij om mijn wachtrij te wissenen mijn alarm uitzetten. Hoop dat dat voldoende is. 

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Kan het ook kloppen dat de nieuwe App meer vraagt van de batterij. Mijn GSMen tablet moet ik opeensnu namelijk elke dag opladen.

En nog een kleine update. Sonos lijkt de problemen echt wel serieus te nemen:

https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-twee-producten-uitgesteld-2024/

In het stuk wordt gesproken over “de architect van de oorspronkelijke ervaring".

Mijn God, in welk universum leven deze mensen?


En nog een kleine update. Sonos lijkt de problemen echt wel serieus te nemen:

https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-twee-producten-uitgesteld-2024/

In het stuk wordt gesproken over “de architect van de oorspronkelijke ervaring".

Mijn God, in welk universum leven deze mensen?

Dat is toch mooi verwoord (volgens mij door iCulture). Ik begrijp precies wat ze ermee bedoelen en daar gaat het toch om. De ervaring nu wordt niet gewaardeerd door de gebruikers, inzet verleden was men wel tevreden. Dus een goed idee om terug te grijpen op de “oude” maker van het eerste uur.

 


Sinds vandaag, 23 aug 2024, is de SONOS app er bij mij ook mee gestopt. Kan geen contact meer maken met o.a. Apple Music, YouTube, Spotify en meer. Heb alles opnieuw geïnstalleerd maar SONOS blijft maar aangeven dat ik mijn Apple Music opnieuw moet autoriseren en dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn SONOS speakers. Wat een drama!


Wel heel apart zonder dat er verder een update is geweest. Ik houd mijn hart vast wat mij nog te wachten staat. Vooralsnog werkt het hier nog prima.

Netwerk ook al opnieuw opgestart?


Wel heel apart zonder dat er verder een update is geweest. Ik houd mijn hart vast wat mij nog te wachten staat. Vooralsnog werkt het hier nog prima.

Netwerk ook al opnieuw opgestart?

Ik begrijp het ook niet Erooij. Ik wist van deze update problemen en verwachtte wel een keer aan de beurt te komen. Dat is dus vandaag geweest denk ik. Ik heb echt van alles en nog wat opnieuw opgestart, netwerk, router en ook zaken opnieuw geïnstalleerd. Probeerde zojuist de app te downgraden naar S1, maar dat werkt ook niet omdat mijn SONOS speakers niet meer gevonden worden.

 


Heb je het ook met een ander device geprobeerd? Of wat gebeurt er wanneer je via de computer je speakers probeert te benaderen?


Heb je het ook met een ander device geprobeerd? Of wat gebeurt er wanneer je via de computer je speakers probeert te benaderen?

Ook dat lukt niet. Via de iMac krijg ik ook de melding dat de SONOS speakers niet gevonden worden.


Overigens geven de radiozenders geen problemen met SONOS.


Je gaf aan dat je geen verbinding kunt maken met de speakers. Hoe kan je dan wel radio afspelen?

Heb je al geprobeerd om de niet werkende services te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen?


Je gaf aan dat je geen verbinding kunt maken met de speakers. Hoe kan je dan wel radio afspelen?

Heb je al geprobeerd om de niet werkende services te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen?

Ik Apple Music, Spotify, SoundCloud,Yourube etc opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Netwerk herstart werkt ook niet. SONOS speakers zie ik ooK staan in het overzicht. Alleen de radio blijft het doen.


Wat is de melding die je krijgt nadat je een service opnieuw toevoegt en autoriseert? Eventueel een schermafbeelding.


Ik las ook nog ergens een reactie van Sonos dat je kunt proberen om te controleren in de app zelf of er een firmware-update is. Ook al heb je de laatste dan zou op dat moment een nieuwe service-catalogus opgehaald worden.

Ook las ik dat het wat langer van de stroom afhalen (minuut of 10) bij sommige de services weer beschikbaar stelde.


Dit bericht krijg ik als ik verbinding probeer te maken vanuit Apple Music. Vanuit alle andere apps en ook de TV krijg ik meldingen van soortgelijke strekking. Ik ga maandag maar eens in de chat met SONOS zelf. Mocht daar iets uitkomen dan deel ik dat hier wel.

 


Ik las ook nog ergens een reactie van Sonos dat je kunt proberen om te controleren in de app zelf of er een firmware-update is. Ook al heb je de laatste dan zou op dat moment een nieuwe service-catalogus opgehaald worden.

Ook las ik dat het wat langer van de stroom afhalen (minuut of 10) bij sommige de services weer beschikbaar stelde.

OK. Ook het proberen waard. Ga dat op een later moment nog wel even checken. Ben er voor nu weer even klaar mee 😉


Dit bericht krijg ik als ik verbinding probeer te maken vanuit Apple Music. Vanuit alle andere apps en ook de TV krijg ik meldingen van soortgelijke strekking. Ik ga maandag maar eens in de chat met SONOS zelf. Mocht daar iets uitkomen dan deel ik dat hier wel.

 

Ah, je gebruikt AirPlay. Dat verandert alles. Je hebt dan een probleem met Apple en niet met Sonos. 
In Sonos kan je de services toevoegen binnen de app van Sonos zelf en je speelt dan vanuit Sonos je muziek af, zonder gebruik te maken van AirPlay.


Dit bericht krijg ik als ik verbinding probeer te maken vanuit Apple Music. Vanuit alle andere apps en ook de TV krijg ik meldingen van soortgelijke strekking. Ik ga maandag maar eens in de chat met SONOS zelf. Mocht daar iets uitkomen dan deel ik dat hier wel.

 

Ah, je gebruikt AirPlay. Dat verandert alles. Je hebt dan een probleem met Apple en niet met Sonos. 
In Sonos kan je de services toevoegen binnen de app van Sonos zelf en je speelt dan vanuit Sonos je muziek af, zonder gebruik te maken van AirPlay.

Dit probleem doet zich met alle apps (YouTube, Spotify, SoundCloud, Bandcamp etc.) voor richting de SONOS speakers. Ook als ik via de TV (Netflix, Ziggo, Videoland, Viaplay en Apple TV) een programma over de SONOS speakers wil afspelen.


Ik begrijp dat het met alle app voordoet, maar zoals gezegd heeft Airplay niets met de Sonos app te maken. Mogelijk dat AirPlay niet goed communiceert met de Sonosspeakers, geen idee. maar zoals gezegd kan dat problem ook bij Apple liggen.

Doordat je dit probleem in een topic over de nieuwe S2 app van Sonos ging ik ervan uit dat de Apple Music e.d. direct vanuit de Sonos-app gebruikt. Dit laatste is ook altijd aan te raden omdat dit na opstarten geen impact meer heeft op je aansturend device. 
Persoonlijk heb ik ook al heel lang problemen met AirPlay, maar dat dateert al van ver voor de nieuwe Sonos-app. Ik kan dan wel afspelen, maar met zeer veel haperingen. Gebruik deze optie daarom ook nooit.

Voor geluid vanuit de tv ondersteund Sonos in feite ook alleen hún systeem via een soundbar. 
 


Sonos is een doodlopende weg ingeslagen met de nieuwe app. En dat terwijl ze goud in handen hadden met de oude (vleeskleurige) app. Iemand binnen de organisatie kwam op het lumineuze idee dat het “allemaal anders moet”. Zoals dat gaat in organisaties die meer met zichzelf dan met hun klanten bezig zijn.

De nieuwe, zwarte app is en blijft een ramp. Als organisatie moet je al dit ongemak niet over je trouwe klanten willen uitstorten. Tenminste, als je je prioriteiten op orde hebt. Het offline halen van de vleeskleurige app ver voordat de nieuwe naar behoren werkt (als dat ooit nog gaat gebeuren) is een onverstandig, nee, ronduit dom besluit geweest. Daar zullen intern nog een paar stevige functioneringsgesprekken over gevoerd worden (mag ik hopen).

Ik ben te oud om primair en emotioneel te reageren, maar als mijn systeem aan vervanging of uitbreiding toe is, ga ik me weer breed oriënteren op de markt. Tot voor de rampupdate in mei zou ik blind voor Sonos gekozen hebben. Dat is jammer en heeft Sonos helemaal aan zichzelf te wijten.


Ik begrijp dat het met alle app voordoet, maar zoals gezegd heeft Airplay niets met de Sonos app te maken. Mogelijk dat AirPlay niet goed communiceert met de Sonosspeakers, geen idee. maar zoals gezegd kan dat problem ook bij Apple liggen.

Doordat je dit probleem in een topic over de nieuwe S2 app van Sonos ging ik ervan uit dat de Apple Music e.d. direct vanuit de Sonos-app gebruikt. Dit laatste is ook altijd aan te raden omdat dit na opstarten geen impact meer heeft op je aansturend device. 
Persoonlijk heb ik ook al heel lang problemen met AirPlay, maar dat dateert al van ver voor de nieuwe Sonos-app. Ik kan dan wel afspelen, maar met zeer veel haperingen. Gebruik deze optie daarom ook nooit.

Voor geluid vanuit de tv ondersteund Sonos in feite ook alleen hún systeem via een soundbar. 
 

Ik heb nooit problemen om vanuit een andere app contact te maken met SONOS, ook niet vanuit de TV. Deed het altijd prima. Tot afgelopen vrijdag. Dus legde ik de link automatisch met de nieuwe update. Ik probeer wat info te krijgen via SONOS zelf.


Net met SONOS in de chat gezeten. Kreeg het verzoek om 10 seconden de stroom van beide SONOS Play:5 speakers te halen. Moest daar nogal om lachen want volgens mij zou dit het niet oplossen. Had ik immers al eerder gedaan. Wat blijkt? Alles draait nu weer als een zonnetje! Kan via alle apps weer contact leggen met SONOS. Geen idee hoe dit kan. Mijn gedachte dat het aan de laatste update zou liggen klopt dus kennelijk niet. De SONOS versie die ik overigens in gebruik heb is 16.3.


Reageer