Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe app veroorzaakt veel problemen. Vreselijk.


Al dagen sinds de update bezig om Sonos aan de praat te krijgen.  Op deavond voordeupdate had ik een alarm ingesteld. Kan het niet meer uitzetten.  Wordt elke morgen om 6 uur wakker. 

Alle functies waar iedereen het al overheeft zijn verdwenen. Het is een verschrikkingen mee te werken. Zie alleen maar grijze vlakjes. 1 keer een flits gezien van wat ik recent he  afgespeeld, maar daarna weer weg. Het is mij  nier niet meer gelukt 1 geselecteerde podcast af te spelen.  Hij houdt niet meer op. 

Constant verbindingsproblemen.

Mijn telefoon heeft een halve dag op zwart gestaan, voordat ik hem weer aan de praat kreeg. Het lijkt erop dat op mijn laptop nog een oudevefsie staat. God zij dank is die niet geüpdatet daar kon ik in ieder geval nog bij om mijn wachtrij te wissenen mijn alarm uitzetten. Hoop dat dat voldoende is. 

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Kan het ook kloppen dat de nieuwe App meer vraagt van de batterij. Mijn GSMen tablet moet ik opeensnu namelijk elke dag opladen.

145 Reacties

Reputatie 7

Wat ik wel vreemd vindt. Ik heb nog niets gelezen over geluidsklachten en de nieuwe app/firmware.

Welke update moet je dan op wachten? Hier de updates van de laatste weken: Release notes for Sonos software updates | Sonos

Reputatie 1
Badge +1

Na alle problemen met de “nu nog verbeterde app” van een paar maanden gelden, had ik de mogelijkheid gebruikt om weer terug te gaan naar de oude versie.

Die werkte prima, tot ik vandaag een melding kreeg bij het starten, dat die app niet meer werkte en ik toch naar de nieuwe over moest gaan.

Tja, dan moet je wel, met als resultaat dat zowel bij mij, als mij ega niets meer werkt, De telefoon meldt dat er een bug in de app zit en sluit vervolgens af, verwijderen opnieuw starten en weer installeren helpt niet.

De enige manier die ik nu nog heb is de PC aan zetten en de windows app (zo lang ze die niet verkl**ten) gebruiken.
Onbegrijpelijk wat een amateurisme bij dat bedrijf.
Nu maar wachten tot 22 juli op de nu nog vernieuwdere en nog betere versie.
Ik heb er een hard hoofd in. Als ik een koper vind gaat dit gelijk de deur uit.

Reputatie 1
Badge +1

Inmiddels is het opgelost middels een uurtje chatten met support.

Het blijkt dat als er nog nummers in een wachtrij staan, de app crasht.

Via de windows app kon ik die wachtrij legen, waarna de android app begon te werken.

Bij Sonos zou een tegeltje aan de wand kunnen helpen:

“If it ain't broken, don't fix it”

 

Badge

Goed gezegd

Reputatie 7
Badge +3

Ok, er is iets goed fout gegaan bij Sonos, maar in deze nieuwe wereld van electronica in combi met apps kan je nooit stellen “If it ain't broken, don't fix it”.  Er is geen app cq besturingssysteem welke nooit bijgewerkt wordt. Deze wereld verandert zo snel dat ieder bedrijf mee moet ontwikkelen. 
Er wordt al heel lang gevraagd om een Sonos koptelefoon. Wellicht dat Sonos er niet onderuit kwam om daarmee de hele app om te gooien. Ik heb geen idee of dat zo is, maar het zou zomaar kunnen. Het is gewoon een voorbeeld waarom zaken nu eenmaal ontwikkelen. Steeds meer zaken in huis worden via wifi bediend, waardoor de belasting en interferentie van de thuissystemen steeds groter worden. Wellicht moest men daarom wel opzoek naar andere wifi-systemen om ervoor te zorgen dat vandaag of morgen het helemaal stopt.

Nogmaals, ik weet het niet, maar dat er zo af en toe iets aan de softwarekant gedaan moet worden lijkt mij logisch. Al is het maar om de ontwikkelingen aan de hardwarekant te kunnen bijhouden en dan niet alleen de hardware van Sonos, maar ook die van alle verschillende telefoon/tablet bouwers en wifisystemen.

Wil je dit allemaal niet dan moet je een dabradio aanschaffen en hopen dat het signaal te ontvangen blijft. 

Reputatie 1
Badge +1

Allemaal heel begrijpelijk, maaarrr als dan na de introductie blijkt dat zaken niet goed of helemaal niet werken, kun je in mijn beleving beter eieren voor je geld kiezen en die “nu nog verbeterdere” versie òf terug draaien en het na verdere ontwikkelen nogmaals lanceren òf de gebruiker de keuze laten of ze een tot dan toe prima werkende app, die misschien wat functionaliteit mist te gebruiken of bèta-tester te blijven voor die nieuwe versie.

Nu kreeg ik wat door m'n strot geduwd waardoor mijn systeem niet meer werkte en zo moet het in ieder geval niet. Ik snap best wel dat software zo gecompliceerd wordt dat het (bijna) niet zonder fouten kan, maar dit was het andere uiterste en bovendien ging het hier niet om het oplossen van bugs, maar om een compleet nieuw programma.

Ik had premium audio-apparatuur aangeschaft naar aanleiding van mijn wensen en opeens werkt dat niet meer en krijg ik het advies om even een paar maanden te wachten, dan komt het wel in orde.

Reputatie 7
Badge +3

Ach, vandaag zien we weer een leuk voorbeeld met de beveilingssoftware voor Windows 10. Een heel klein dingetje kan enorme gevolgen hebben. 

Reputatie 3
Badge

Een fout in de patch voor beveiligingsupdate bij (Windows) systemen die vele malen complexer zijn dan Sonos, aangezien de hardware en de verschillende software pakketten bij bijna vrijwel niemand hetzelfde is. Probleem binnen no time gedefinieerd en workaround  uitgerold. Vernieuwde "verbeterde” Sonos app (en geen alternatief beschikbaar) na ruim twee maanden nog steeds bagger.
Het blijft mij verbazen hoe luchthartig de reacties van een aantal forumleden hier nog steeds is. Dat kan alleen maar betekenen dat zij niet dezelfde basisfunctie gebruiken waarvoor het systeem ooit bedacht is. En dus met andere doeleinde dit systeem hebben aangeschaft en zodoende niet tegen dezelfde problemen aan lopen. 
Ik praat niet over een kleine groep mensen die deze gang van zaken van Sonos allemaal als zeer kwalijk ervaren. Kijk in alle reviews, zowel bij de hardware bij winkels/dealers die Sonos apparatuur verkopen als de playstore en apple store en algemene beoordeling en review sites. Dit gaat enkel en alleen om de v80 app, niet om de hardware. 
En deze reacties zijn mondiaal, niet alleen van zeikerige Nederlanders.

Intussen blijft het behoorlijk stil vanuit Sonos kant, blijkbaar zien ze zelf nu ook 1-2-3 de oplossing niet meer, anders hadden ze wel weer opnieuw naar buiten toe getreden met een persbericht. Zeker nu de baggerstroom hun kant op nog steeds alleen maar toeneemt.
Algemene Sonos beoordelingen van een zeer goede >4.5 binnen no time gereduceerd na net boven een 1. En dat komt alleen maar doordat er in het verleden heel veel goede beoordelingen waren waardoor het gemiddelde langzaam zakt, plus er vaak maar minimaal een 1 gegeven kan worden.
Ik persoonlijk vind dat de software versie v80 (update weet ik veel inmiddels), een vette 0, zie totaal geen verbeterde functionaliteit in de beperkt mogelijkheden die er nu nog maar zijn, plus dat de stabiliteit volledig zoek is.

De detailhandel zou ook gewoon een stop moeten invoeren bij het verkopen van Sonos producten totdat er weer een betrouwbaar en functionele besturing is. 

Reputatie 7

Van welke problemen heb jij dan last? En, jammer dat je daar over na moet denken, maar wat heb je zelf al gedaan om te kijken waar jouw problemen vandaan komen?

Sonos is een deel van zijn beloftes inmiddels nagekomen, zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/the-new-sonos-app-and-future-feature-updates-6892942

Maar juist de verbindingsproblemen waar ik hier over veel lees (heb jij die ook?) worden door Sonos niet vermeld en dus lijkt op dat punt geen verbetering in zicht. Probleem is wel dat dit samen lijkt te hangen met je persoonlijke situatie. En dus zou ik contact opnemen met Sonos, als kost dat even tijd. Als Sonos het probleem niet signaleert, wordt het ook niet opgepakt.

Wat je zou kunnen doen is om na de update van morgen (even checken via de Sonos app en evt. ook de app updaten) je router een (één voor één) je speakers op te starten. Heb je dan nog problemen, bel Sonos. 

Reputatie 1
Badge +1

Ik vind dat je de problemen wel ernstig bagatelliseert. Natuurlijk, het gaat “maar” om een audiosysteem, maar zoals ik hierboven al vermeldde, kocht ik het systeem om mijn eigen muziek af te spelen en toen ik die aankoop deed kon dat ook gewoon.

Vervolgens verandert de fabrikant een aantal dingen waardoor mijn systeem (en behoorlijk wat mensen met mij) niet meer werkt waar ik het voor gekocht had en als eerste reactie geeft die fabrikant, dat het bekend is en met een maand of twee opgelost wordt. Zo hoort dat gewoon niet.

Ik ben geen bèta-tester voor Sonos. Bij het lanceren van de nieuwe app waren ze zich volkomen bewust van het feit dat een aantal dingen niet meer werkten, dat is toch absurd.

En ja uiteindelijk krijg ik met behulp van de support medewerker een workaround zodat ik weer kan luisteren, maar daarvoor moet ik wel elke keer een aantal stappen zetten, niet gewoon systeem aan en luisteren.

Nogmaals, het zijn niet allemaal bugs die ze niet voorzien hadden, maar bewuste keuzes en het lanceren van een product dat niet af was en de gebruikers worden als testpersonen gebruikt.

Als je een Chinees “habbi-babbi”product gekocht had is dat te accepteren, maar niet bij een merk als Sonos.

Stel Samsung, LG of een ander doet een update voor de TV software en vervolgens blijkt een deel van de TV niet meer te werken. De oplossing van de fabrikant is dat we over een maand of twee het (waarschijnlijk) weer opgelost hebben. De wereld zou te klein zijn.

Sonos had verstandig geweest als ze na het vaststellen van de behoorlijke problemen, gewoon het advies hadden geven om de oude app te blijven gebruiken tot dat alles wel naar behoren werkte.

Reputatie 7

Waar bagatelliseer ik problemen? Enkel als iemand een vergelijking met een Tesla maakt, ja. Maar verder probeer ik er vooral achter te komen wat iemand dan voor problemen heeft en wat hij zelf al geprobeerd heeft om dat op te lossen. Zou dat moeten? Nee, liever niet. Dat is de puinhoop die Sonos geschapen heeft. Maar hier alleen maar elkaar lopen bevestigen hoe erg het is helpt ook niet. Geef hier aan tegen welk probleem je aanloopt, of bel Sonos. 
 

Als gezegd: Sonos zwijgt over de verbindingsproblemen die veel lijken voor te komen. Dat lijkt me erg vervelend als je daar last van hebt - zeker omdat volgens Sonos verbinding “buitenom” de standaard zou moeten worden. Dus confronteer ze met je probleem, stuur een diagnose en bel ze. Dat vestigt de aandacht op het probleem en helpt mogelijk naar een oplossing.

Reputatie 1
Badge +1

Als ik je reacties zo door lees is, wat ik er uit opmaak, het gevoel van “het valt allemaal wel mee” en dat vind ik bagatelliseren. Het valt namelijk niet mee en ook met de hulp van support (petje af voor de mensen daar) moet ik een behoorlijke omweg maken om iets te doen wat voor heen en in mijn beleving gewoon een basisfunctie is.

Als ik nu lokale muziek wil afspelen dan kan dat inderdaad, ik kies in de app een map op mijn HDD, kies afspelen of shuffle en de muziek speelt waarna de app crashed (de muziek gaat gewoon door). Als ik vervolgens een nummer wil skippen of toch naar iets anders wil luisteren moet ik naar mijn PC lopen (de Sonos staat boven, de PC beneden), de windows app starten en daar de aanpassingen doen door de wachtrij te verwijderen en de nieuwe keuzes in te stellen

Dan kun je zeggen hé het werkt toch, maar dit had er nooit uit moeten zijn en zo zijn er nog wat zaken.
Ik had vanaf het begin keurig de optie om de oude app terug te zetten, maar begin van de week besloot Sonos ook die te blokkeren, terwijl de nieuwe app nog steeds niet goed werkt en onvolledig is. Als ze die oude versie gewoon met rust hadden gelaten tot “alles” af was in de nieuwe versie was het vroeg genoeg geweest om de oude app uit te schakelen. Het enige wat ze hadden hoeven doen was een melding bij die oude app dat hij niet meer onderhouden werd, dan weet je waar je aan begint en heb je een keuze.

Ik kan volkomen begrijpen dat er in software bugs zitten, maar als je als bedrijf schrijft dat in een programma waar je o zo trots op bent belangrijke features ontbreken en dat die waarschijnlijk na een paar (twee ?) maanden uitgerold worden denk ik bij me zelf had dan nog twee maanden gewacht om een volledige app te lanceren.

Badge

Goedemorgen

kan iemand mij uitleggen waar dit probleem kan zitten?
Het geluid van van de Sonos speakers Sonos Beam, Sonos One en 2x Sonos Play 3 doen het prima indien ik alleen muziek afspeel (Spotify)

maar aangesloten op de tv is het geluid knerpend en zeker bij hoge tonen, waar zou dit aan kunnen liggen?

 

Reputatie 3
Badge

Sonos blijft de gebruikers dwingen om de nieuwe bagger app te gebruiken. Android gebruikers hadden nog de optie om de v16.1 versie terug te zetten waardoor het systeem weer te gebruiken was zoals voor de bagger v80 versie (wel auto update in app en op playstore uitzetten) Maar Sonos vind nu eenmaal dat je die totaal shitty en baggere nieuwe versie MOET gaan gebruiken, dus slopen ze nu zelfs nog een aantal relevante basis functie uit de enige goed werkende versie die er was. Dit is niet meedenken met gebruikers, dit is ze met de rug tegen de muur zetten. Maar tja, het merendeel gebruikt het systeem waarschijnlijk alleen maar om simpel een beetje te streamen via spotify e.d., dus die hebben totaal geen benul wat de frustratie precies is. Wel, ik heb in ruim 25 jaar een grote digitale lossless muziekcollectie opgebouwd die ik wil afspelen en dat kon met het Sonos systeem wat ik “had", tot nu dus. En ik hoef geen reactie “maar je kunt toch gewoon een spotify abbo nemen, wat zeur je". NEE, want op spotify staat niet alles en het is ook niet lossless. Ik wil gewoon weer een goede muziekbibliotheek en een wachtrij die ik kan aanpassen, zo heb ik het systeem aangeschaft. Ik verwacht niet dat een bedrijf zomaar gaat bepalen wat mijn mogelijkheden zijn als ze er eerst wel waren. Streamen kan ik ook gewoon met een goedkope JBL of zo. 
De bibliotheek zou juni/juli terug moeten zijn, nu klopt het dat mijn NAS weer te benaderen is, alleen de functionaliteit is er nog steeds niet. In de release welke voor vandaag stond aangekondigd (maar er niet is) staat deze functionaliteit ook nog steeds niet benoemd. Alleen maar weer een bugs fix op bugs fix.
Dit soort acties (dus terugzetten van app (deels) blokkeren en niet doen wat je beloofd in het time frame wat je zelf stelt) maakt dat ik Sonos respectloos naar de gebruiker vind en dus totaal niet meedenkend. Hiervoor hoef ik niet een uur in de wacht te staan met iemand die uiteindelijk zegt “Ik vind het heel vervelend voor u meneer maar we zij er druk mee bezig". Nee, je bent druk bezig om gebruikers te pesten door dus die v16.1 versie te blokkeren zonder dat je iets goeds werkend hebt.
En nee, ik hoef ook geen plex oplossingen te horen, dit soort oplossingen kan ik zelf wel bedenken. Ik wil gewoon dat het in de basis weer goed is, dat zat namelijk in de prijs in. Knutselen kan ik ook met mijn jaren 70 installatie en wat bluetooth toepassingen.

 

Reputatie 1
Badge +1

Dat is precies waar het om gaat en als je dan op The Verge leest dat de CEO het nog zelfs heel dapper vindt (ja zelfs nu nog) dat ze zo'n revolutionaire app gelanceerd hebben, ben je wereldvreemd en heb je lak aan je klanten/gebruikers.

Ik snap daarom heel goed dat er behoorlijk wat schrijvers (onder andere) hier zijn die hun frustraties van zich af willen schrijven en zich gesteund voelen door het feit dat zij niet de enigen zijn. Het is een soort schouderklopje. Je frustraties uiten lost inderdaad niets op, maar het kan wel even opluchten.

Met zeggen dat dit geen zin heeft en dat je support moet bellen op er mee moet chatten is het dan ook niet helemaal, zeker omdat ze het daar ook niet allemaal kunnen oplossen, als je ze al kunt bereiken.

Reputatie 7
Badge +3

Maar kan je dan uitleggen waarom de ene gebruiker wel problemen heeft en de ander niet? Zelf ondervind ik ook vrij weinig problemen behalve de vage volumeregeling, maar dat had ik voor de nieuwe app ook al geruime tijd. Sonos zal toch achter de juiste configuraties moeten komen welke de problemen ervaren. Met alleen hier te melden wat het probleem is kom je er niet. Vrijwel niemand benoemd hun exacte configuratie, sterker nog, bij 99 op de 100 weet je niet eens of het onder Android of iOS is. 

Gebruik zelf nu vaker SonoPad op de iPad.

Reputatie 6
Badge +3

Misschien kunnen we daar zelf achter komen @Erooij door een poll te starten of de mensen die 0 klachten hebben te vragen. Ik heb zelf het idee dat er meer mensen zijn met een oudere Playbar of Beam 1 die problemen hebben. Ik heb zelf een Arc daar hoor ik vrij weinig mensen over. En er zit ook nog weer een verschil in IOS en Android. 

Misschien in combinatie met een net te ingewikkeld thuis netwerk is dat net genoeg om de boel te ontregelen, Wat voor heen net goed ging gaat nu net fout.

Of als Sonos toch eens mee leest kunnen ze een poll starten om achter de problemen te komen om de mensen en zichzelf opweg te helpen deze fouten te achterhalen.

 

Reputatie 7

Als ik je reacties zo door lees is, wat ik er uit opmaak, het gevoel van “het valt allemaal wel mee” en dat vind ik bagatelliseren. Het valt namelijk niet mee en ook met de hulp van support (petje af voor de mensen daar) moet ik een behoorlijke omweg maken om iets te doen wat voor heen en in mijn beleving gewoon een basisfunctie is.

 Dan lees je meer in mijn berichten dan ik schrijf. Sonos heeft (en dat heb ik al vaker geschreven) zowel de app, als de communicatie er omheen volkomen verkeerd aangepakt. En als bonus het publiek in verwarring gebracht door begin mei ook nog eens de http-toegang en de SMBV1-toegang tot muziekbibliotheken af te  schaffen. Toen wist echt niemand meer waar de problemen aan lagen: was het de app, de verdwenen toegangsmogelijkheden? Ik veracht bij deze laatste groep dan ook een teleurstelling bij de update van vandaag.

En, jammer dat het nodig is, maar de huidige misère vergt ook wat zelfwerkzaamheid van de gebruikers. Dat mis ik nog wel eens. 

Reputatie 1
Badge +1

106ralley schreef:

…. En, jammer dat het nodig is, maar de huidige misère vergt ook wat zelfwerkzaamheid van de gebruikers. Dat mis ik nog wel eens. 

 

En dat is nu net een punt waar ik het niet met je eens ben. Een heleboel gebruikers hadden een prima werkend systeem, dat in eens niet meer prima werkt nadat Sonos de software “verbeterd”.

Het zou niet zo moeten zijn dat de gebruikers het probleem op moeten lossen door eindeloos met support te bellen, maar Sonos hoort als de wiedeweerga software te maken die weer doet wat het in basis hoort te doen. Als ze dat voor elkaar hebben is het prima dat ze, kennelijk na klanten onderzoek, features gaan toevoegen, maar niet andersom.
Vervolgens doet Sonos allerlei beloftes over wanneer de problemen grotendeels moeten zijn opgelost en komen die dan niet na. Dan kun je wel weer adviseren om support te bellen, maar het is kennelijk niet oplosbaar anders was dat wel in een update gedaan. Dat frustreert gebruikers en dat willen ze, onder andere hier, uiten

Reputatie 7
Badge +3

@Ronald22 Een poll heeft weinig nut wanneer je dit via allemaal losse berichten moet verzamelen. En zeker niet wanneer er nog bosjes mensen zijn die op jaren-oude berichten nu ineens reageren met hun problemen als zijnde dat dit veroorzaakt wordt door de nieuwe app.

Ik ben het eens met @106rallye (maar ja, dat is een sonosmedewerker 😂😂😂😂, sorry hoor @106rally ik kon het niet laten. Wat kunnen sommigen kortzichtig reageren hè ), ondanks dat Sonos er een potje van heeft gemaakt kan je ook zelf wel eens wat proberen. Wat ook vaak niet gedaan wordt is gewoon zoeken binnen het forum of op internet. Heel veel is gewoon al simpel opgelost en terug te vinden, maar mensen blijven roepen. Denk hier bijvoorbeeld aan het feit dat er nogsteeds meldingen zijn dat alarmen niet werken. 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_V Of Sonos weet gewoon niet waar ze moeten beginnen omdat ze niet weten binnen welk soort systemen er wel of geen problemen zijn. 
Natuurlijk heb je gelijk dat ze er een potje van hebben gemaakt, dat weten we inmiddels wel. Terugdraaien gaat niet meer gebeuren, dus kan je 2 dingen doen, Sonos verlaten of Sonos helpen om de juiste richting te vinden door toch maar kontakt op te nemen. 
Alleen roepen zonder goede info heeft geen zin.

Reputatie 1
Badge +1

Daar kan ik in komen, maar het had snel opgelost geweest als ze de versie 16 app hadden laten draaien. Dat was ook de manier waarop ik er mee omging, tot ze die vorige week ook blokkeerden.

Ik heb inmiddels 3 keer contact gehad met support en het eerste wat ik dan te horen krijgen: “ja dat probleem is bekend, we werken er aan”. Moet ik dan nog een keer bellen of chatten.

Nogmaals, niks dan lof voor de mensen bij support, ik schat zo maar in dat die een hoop bagger over zich heen krijgen terwijl ze hun best doen om gebruikers te helpen met de beperkte opties die ze hebben.
Buiten het feit dat hier op dit forum soms oplossingen te vinden zijn (zoals de optie om app versie 16 destijds weer terug te krijgen bijvoorbeeld), is het voor veel gebruikers een uitlaatklep, zoiets als een arm om je heen. Dat dat geen oplossing is klopt, maar soms is het wel genoeg om te lezen dat je niet de enige bent.

Reputatie 3
Badge

B I B L I O T H E E K   F U N C T I E werkt NIET !

A P P   I S   N I E T   S T A B I E L, soms duurt verbinding maken en vinden van het systeem lang en nee, de configuratie is niet tussendoor om de 5 minuten veranderd.

W A C H T R I J   K A N   N I E T   A A N G E P A S T   W O R D E N.

Nu duidelijk wat de klachten zijn? Dit heeft totaal niets maar dan ook werkelijk niets met welke configuratie of “complex” thuisnetwerk te maken (kom op zeg).
Dit zijn de problemen welke vanaf begin af aan bekend waren en welke bewust uit de versie zijn gehouden. Dus volledig aan beleid van Sonos te verwijten zijn.
En commentaar dat je als gebruiker maar zelfwerkzaam moet zijn, zijn in mijn ogen echt een dooddoener. Buiten het feit dat er mensen zijn die misschien wel een complete IT leek zijn en bewust een systeem kopen waarbij alles simpel geregeld is.
 

Dit waren de essentiële basisfunctie van Sonos. Dus nee, het is niet knap wat Sonos doet omdat het allemaal zo complex is, nee ze hebben bewust deze keuze gemaakt en daarmee de gebruikers van het eerste uur in het gezicht getuft.  
Totaal geen respect voor deze “moedige” gang van zaken.

En als je dan nog denkt dat je een opmerking kunt plaatsen dat “sommige kortzichtig reageren", dan begrijp je het nog steeds niet. En ja, mensen moeten inderdaad blijven roepen totdat het opgelost is, ondanks dat het al allemaal benoemd is. De druk op Sonos moet blijkbaar nog verder opgevoerd worden om de arrogantie de kop in te drukken. En nee, ze doen niet al heel veel. Ze brengen alleen maar een fix op wat zelf verprutst is en frustreert de mensen die een “oplossing” hebben door de oude versie terug te zetten, door deze langzaam maar zeker de nek om te draaien en deze net zo belabberd te maken dan de nieuwe versie.
En ja, de detailhandel zou hier ook een bijdrage aan kunnen leveren door de druk op Sonos op te voeren door niets meer te verkopen, of op zijn minst een waarschuwing dat de functionaliteit (voorlopig?) niet is wat beloofd wordt. Dit totdat het allemaal gefixed is. 
Besteed je tijd aan het fixen van de app i.p.v. het blokkeren en dwars zitten van gebruikers door de vorige versie te gaan blokkeren. Prutsers!
 

Reputatie 7
Badge +3

Alle begrip, maar wanneer je een besluit neemt om te schrijven moet je niet verbaasd zijn dat er een reactie volgt om contact op te nemen met Sonos. Dat advies kan je natuurlijk ook gewoon negeren. Vaak volgt er een negatieve reactie op terwijl het advies opzich niet verkeerd is. Het is nu eenmaal de situatie waarin we verkeren.

Laten we maar hopen op een spoedige oplossing voor al diegene die inderdaad last ervaren. De laatste vooruitzichten stemmen mij niet hoopvol wanneer ik ook weer lees dat een aantal aanpassingen naar augustus zijn doorgeschoven. Gelukkig heb ik SonoPad nog. 😉

Reputatie 3
Badge

Dit is dus Sonos vanaf het uitbrengen van de nieuwe verbeterde app:
 

 

Volgt dezelfde lijn als de functionaliteit...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer