Skip to main content

Al dagen sinds de update bezig om Sonos aan de praat te krijgen.  Op deavond voordeupdate had ik een alarm ingesteld. Kan het niet meer uitzetten.  Wordt elke morgen om 6 uur wakker. 

Alle functies waar iedereen het al overheeft zijn verdwenen. Het is een verschrikkingen mee te werken. Zie alleen maar grijze vlakjes. 1 keer een flits gezien van wat ik recent he  afgespeeld, maar daarna weer weg. Het is mij  nier niet meer gelukt 1 geselecteerde podcast af te spelen.  Hij houdt niet meer op. 

Constant verbindingsproblemen.

Mijn telefoon heeft een halve dag op zwart gestaan, voordat ik hem weer aan de praat kreeg. Het lijkt erop dat op mijn laptop nog een oudevefsie staat. God zij dank is die niet geüpdatet daar kon ik in ieder geval nog bij om mijn wachtrij te wissenen mijn alarm uitzetten. Hoop dat dat voldoende is. 

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Kan het ook kloppen dat de nieuwe App meer vraagt van de batterij. Mijn GSMen tablet moet ik opeensnu namelijk elke dag opladen.

@106rallye: ik lees ontzettend veel van dit soort reacties van je, maar heb je ook een echte suggestie welke het probleem kan oplossen? Na de laatste update klagen heel veel gebruikers over vertraging van de bediening (volume, etc.), verbindingproblemen, etc. Die waren er voor deze update niet. Dank voor het meedenken!


@106rallye: ik lees ontzettend veel van dit soort reacties van je, maar heb je ook een echte suggestie welke het probleem kan oplossen? Na de laatste update klagen heel veel gebruikers over vertraging van de bediening (volume, etc.), verbindingproblemen, etc. Die waren er voor deze update niet. Dank voor het meedenken!

Maar wanneer niemand met Sonos belt wordt het voor hen ook wel lastig om erachter te komen waarom de problemen bij de een wel bestaan en bij de ander niet. Iets moet dit veroorzaken, maar hoe kom je daar dan achter. Volgens mij is er maar één methode en dat is data verzamelen. Die moet dan wel komen van de gebruikers mt de problemen.


Inderdaad. Een aantal van de gemelde problemen met de nieuwe app/firmware zijn met hulp van andere gebruikers niet op te lossen. Misschien klinkt het wat flauw om dan naar Sonos te verwijzen, maar veel mensen doen dat uiteindelijk niet en dan verandert er ook niets.


Het is inderdaad drama met de nieuwe App, graag snel een oplossing of de oude app terug.

Ik denk er al aan om alles maar te verkopen en een ander systeem te nemen.


Nieuwe app update is dramatisch. Stap over naar ander systeem, wanneer dit niet wordt veranderd.


Ik lees veel problemen met vertraging volume, ect. Ik ervaar deze ook. Ik heb zojuist meer dan een uur van alles geprobeerd maar niks geeft de oplossing. Maar ik weet wel waardoor het komt..

Echt de app. Dat kan niet anders… zelfs bedraad heb ik problemen met de app. Als ik de controller opstart op mijn Mac zijn alle issue's weg. Met de controller op de Mac kun je alles SNEL bedienen. Volume reageert direct, van nummer wisselen direct, ect. Open ik de app op de iPhone is het überhaupt 30-60 seconden wachten totdat ik een nummer kan selecteren….

SONOS moet hier iets aan doen… Gezien het prijsniveau van hun speakers… dus mijn tip voor iedereen: gebruik je laptop ipv telefoon ;)


Hoe verklaar je dan dat er ook mensen zijn die totaal geen problemen hebben, gebruiken wij een andere app?

 


@Ronald22 ik gok dat ze maar 1 of 2 speakers hebben of geen surround systeem. Als ik mijn Playbase+sub+play 3’s uitschakel werkt de app ook goed…


Ik maak zelf gebruik van de Arc met 2 surround speakers en een sub gen3, in de keuken hangt een one sl en in de garage ook, in de eetkamer staat een era 300 en heb 0 storingen gehad. Tot nu toe, hopelijk blijft dat zo!


Sonos doe wat aan de app niks werkt meer 


Na installatie nieuwe app, heb ik alleen maar problemen.

Geluid is knerpend Sonos one reageert niet méér op commando,s Sonos Beam alleen geluid geen commando,s mogelijk 

Van alles geprobeerd maar niets helpt.

2 x gebeld en daar wordt gezegd, het is wachten op de nieuwe update, dat is dus al weken geleden.

1: Sonos One mic staat uit toevoegen nieuwe diens niet mogelijk 

2: Sonos Beam alleen spraak hard en zacht mogelijk 

3: geluid via tv is knerpend.

 


De nieuw app en de bijbehorende software veroorzaken veel problemen cq. lijken gevoeliger voor storingen. Er zijn inmiddels echter al wel wat updates geweest. Kun je checken of die gebeurd zijn? 


Helaas werkt het nog steeds niet.

sonos one werkt wel als speaker, maar geen commando’s mogelijk, in de app staat de microfoon uitgeschakeld en de hard en zacht toetsen werken dus ook niet.

Beam werkt ook alleen als speaker en kan wel hard en zacht gezet worden, maar andere commando’s werken ook niet, krijg een stem te horen

something got wrong please use the Sonos app


Ik kan door de juiste speaker en dan beheren te kiezen de Touch-toetsen in de app uitzetten. Kun jij die toetsen in de nieuwe app niet meer aanzetten? En in de PC-app? Of de web-app?

Op welke softwareversie staan jouw speakers? Ik zit op versie 16.2. Geen updates beschikbaar op dit moment.


Versie :16.2 (buil 79.1-54060

touch staan aan hard en zacht , dus links en rechts werken wel, alleen de mic toets/ lampje brand ook niet en als ik in beheren kijk staat er een streep door de mic, ook na resetten geen resultaat.

ik kan gewoonweg de toetsen in beheer naar gelang uit of aanzetten 


Tevens is de spraakassistent niet meer toe te voegen 

ook geeft het geluid een knerpend gehoor, lijkt er ook op dat ik het geluid dus ook niet kan regelen via EQ


Na resetten werken nu wel weer de hard en zacht (links en rechts de soft touch toetsen)


Als je geen spraakassistent hebt toegevoegd doet de microfoon het niet. In principe is dat dus logisch.


Dat is dus ook een probleem, als ik deze wilt toevoegen krijg ik te zien dit ka een minuut duren en vervolgens probeer het opnieuw en dan kan ik het 100 x proberen maar dat gaat dus ook niet


Klinkt misschien een beetje lullig, maar je probleem is dus het niet toe kunnen voegen van de assistent, met de knop voor de microfoon is dus niets mis.


Dat klopt, maar dat is oa een van de problemen sinds de nieuwe app.

Geluid is af en knerpend 

 

 

 


Dat het geluid niet goed is ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Daar zou je best eens voor kunnen bellen.


Ik heb inderdaad daarover gebeld en het advies was dus om de update af te wachten die dus al weken geleden was.

 


Ah dat had ik niet begrepen. Hopelijk kun je snel weer genieten van je set!


Dank je wel voor je reactie top👍


Reageer