Beantwoord

Nieuwe app veroorzaakt veel problemen. Vreselijk.



Toon eerste bericht

114 Reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan ook mijn 2 Sonos Five speakers niet meer combineren of als stereopaar laten werken. Ik krijg ook de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Wel kan ik ze afzonderlijk laten spelen als monobox. Lijkt me niet de bedoeling. Ik mag aannemen dat Sonos snel met een gerepareerde app komt. Dit gaat anders ook ten koste van de verkoop van hun hardware. 

Badge

Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan ook mijn 2 Sonos Five speakers niet meer combineren of als stereopaar laten werken. Ik krijg ook de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Wel kan ik ze afzonderlijk laten spelen als monobox. Lijkt me niet de bedoeling. Ik mag aannemen dat Sonos snel met een gerepareerde app komt. Dit gaat anders ook ten koste van de verkoop van hun hardware. 

Mocht je de nieuwe app hebben;

Je moet dus je sonos systeem overzetten naar jezelf; wie weet werkt het dan wel;

Transfer your Sonos system to a new account

    Open the Sonos app for iOS or Android.
    Go to the Settings menu.
        If using the Sonos S1 Controller app, go to the Settings tab and select System.
    Select Transfer System Ownership and follow the prompts.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan ook mijn 2 Sonos Five speakers niet meer combineren of als stereopaar laten werken. Ik krijg ook de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Wel kan ik ze afzonderlijk laten spelen als monobox. Lijkt me niet de bedoeling. Ik mag aannemen dat Sonos snel met een gerepareerde app komt. Dit gaat anders ook ten koste van de verkoop van hun hardware. 

Mocht je de nieuwe app hebben;

Je moet dus je sonos systeem overzetten naar jezelf; wie weet werkt het dan wel;

Transfer your Sonos system to a new account

    Open the Sonos app for iOS or Android.
    Go to the Settings menu.
        If using the Sonos S1 Controller app, go to the Settings tab and select System.
    Select Transfer System Ownership and follow the prompts.

Het werkt !! Ik ben in de nieuwe app idd naar de settings gegaan en heb het overgezet naar mezelf. Ook heb ik daar gelijk naar updates voor mijn hardware (Sonos Five) gezocht en uitgevoerd. Daarna nogmaals geprobeerd om mijn Fives te pairen. Het is gelukt, alles loopt nu als een zonnetje ! 😁

Badge

Goed te horen ;)

Gisteren heb ik de Arc gereset, daarna kon ik die niet meer “trueplay”-finetunen: de app liep vast. De app weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en blijkbar was daar ondertussen een  nieuwe versie van. Kan nu wel weer de speakers allemaal groeperen.

Wat alle andere problemen die ik hier lees betreft: daarmee heb ik geen ervaring, tot nu toe...

Badge

Gisteren heb ik de Arc gereset, daarna kon ik die niet meer “trueplay”-finetunen: de app liep vast. De app weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en blijkbar was daar ondertussen een  nieuwe versie van. Kan nu wel weer de speakers allemaal groeperen.

Wat alle andere problemen die ik hier lees betreft: daarmee heb ik geen ervaring, tot nu toe...

Waarschijnlijk hebben ze in de nieuwe update dit probleem verholpen.

Reputatie 1

Sinds de nieuwe App is er naar mijn mening weinig verbeterd. Sowieso vind ik het totaal niet overzichtelijk. Ik weet alles moet wennen maar vooralsnog is het geen verbetering qua lay-out. Het meest ernstige vind ik nog dat de externeschijf (SSD) niet meer gebruikt kan worden waardoor mijn muziek niet meer af te spelen is. Ik vind dit een zeer ernstige ontwikkeling en ben ik al aan het kijken naar andere opties. Ook kwam ik erachter dat je de tijd van afspelen niet meer kunt instellen op de nieuwe App. Waarom is dat nu weer? Na telefonisch contact werd mij gezegt dat beide functionaliteiten weer terugkomen maar wanneer is nog niet bekend. Wil beslist niet nagatief zijn want de speakers geven een geweldig geluid maar het niet meer kunnen gebruiken van verschillende functionaliteiten vind ik echt moeilijk te accepteren.

Badge

Ik vind sowieso het grote nadeel van SONOS de koppeling met je online account, je moet ingelogd zijn om de boel te gebruiken. Even los van het geluid en product, vind ik dit echt een groot nadeel en zorgt eigenlijk altijd wel voor problemen.

Reputatie 7

Dat geldt, net als vroeger, alleen voor bepaalde functies. Ik heb net uit de nieuwe controller uitgelogd en kan gewoon Spotify bedienen.

Wat een ellende.  Ik gooi alles het raam uit.   Sonos, schandalig.  

Reputatie 7

Als je je problemen niet vermeldt, kan Sonos noch de community er iets mee. Dan voegt een reactie weinig toe.

Reputatie 6
Badge +3

Wat een ellende.  Ik gooi alles het raam uit.   Sonos, schandalig.  

Waar woon je dan kom ik ze wel halen.

Ik ben al 2 uur bezig met installeren. 

De soundbar en rear gaan goed maar de sub niet.

Hij vind hem goed en als ik op installeren klik crasht de app telkens. 

Dit doet hij alleen bij de subwoofer.

Wat kan dit zijn?

Reputatie 7

Hier staat een mogelijke work around: https://www.reddit.com/r/sonos/s/7OcAAMeQ8S

Hier ook hetzelfde. Kreeg probleem met de oude app, liep vast en dus opnieuw geïnstalleerd ( dus de zgn update) WAARDELOOS 

Alles loopt vast of wil gewoon niet starten. Duurt tijden voordat er iets gebeurt dus mijn enthousiasme voor het makkelijk bedienen is nu de grond in geboord.

Heb Sonos nog niet gecontact, maar als ik het zo bekijk heeft dat dus ook geen zin...😱😱

Jammer Sonos....

...zou het daarom zij dat ze nu met allerlei aanbiedingen van hun apparaten aan komen......🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Reputatie 7

Of is dat omdat iedereen in Nederland vakantiegeld gekregen heeft?

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Reputatie 7

@Relinda Het zou voor Sonos en de geïnteresseerde lezer denk goed zijn om te vermelden welke problemen je dan precies hebt……..

Ik probeer al even mijn Sonos Boost opnieuw te installeren. Sonos ziet de Boost maar in de app staat “nieuw product”. Dat is al vreemd omdat normaal gesproken de naam van het apparaat wat je toevoegt aangegeven. Als ik dan zeg dat de app het product moet installeren geeft de app aan dat ik de lan moet loskoppelen maar doet verder helemaal niks. 
 

Ik gebruik de Boost al even en merk nu met een Arc en Era 100 via de wifi dat de Era af en toe weg valt. Dit is bij het tv kijken heel irritant. 
Als dit ook door de vernieuwde app komt hoop ik dat Sonos heel snel met een nieuwe versie komt. Ik heb juist alles nieuw gekocht en mijn oude Sonos boxen verkocht en nu werkt het nieuwe spul niet naar wens. 

Nou of toeval wel of niet bestaat maar er was vandaag een bijwerking op de app en heb zojuist mijn Boost kunnen installeren. 
Nu zie ik alleen nergens of de Boost werkt maar dat moet ik misschien nog even uitzoeken. 

Reputatie 7

Gebruik de web-app. Die vermeldt de Boost.

Sinds de update veel problemen. Regelmatig verbindingsproblemen, maar vooral enorm trage respons (pakweg 15 seconden) en meldingen “er is iets misgegaan, probeer het opnieuw”, maar dan volgt na een lange pauze toch het nummer wat is opgestart, hoewel dat in de app nog niet zichtbaar is. Voor mij echt reden om de boel te verkopen, ben enorm teleurgesteld.

Reputatie 6
Badge +3

Sinds de update veel problemen. Regelmatig verbindingsproblemen, maar vooral enorm trage respons (pakweg 15 seconden) en meldingen “er is iets misgegaan, probeer het opnieuw”, maar dan volgt na een lange pauze toch het nummer wat is opgestart, hoewel dat in de app nog niet zichtbaar is. Voor mij echt reden om de boel te verkopen, ben enorm teleurgesteld.

Misschien komt er morgen wel een update en ben je van al je problemen af, Je kan nog even wachten...

Reputatie 7

Of toch eens bellen met Sonos (maandag weer).

Reageer