Vraag

Nieuwe app is geweldig!!

  • 8 May 2024
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Maar niet heus. Jammer, ik had er meer van verwacht. Ik zal niet lopen zeuren wat er allemaal niet goed gaat want dan is er hier niet genoeg plaats. Maar wat me wel van het hart moet is dat het alleen een andere jas is. En ik moet zeggen, de bedoeling is goed, het ziet er best goed uit. Maar onder die jas bevinden zich nog steeds de beperkingen en nukken van de oude app. Weinig ruimte voor je playlists, albums, stations etc, geen goede interactie of wisselwerking tussen de op zichzelf staande apps zoals Spotify en Apple music en dezelfde apps als je ze gebruikt via de Sonos app… Ik had liever gezien dat ze dat verbeterd hadden in plaats van op iets verder bouwen wat in beginsel al niet zo lekker werkte voor mij. Iemand een idee of er ook inmiddels andere software op de markt is voor Sonos? Misschien een idee om die hele software engine vrij te geven en dan maar kijken wat anderen er van bakken.. 😂 


2 Reacties

Reputatie 7

Punt is wel dat je niet dezelfde apps gebruikt, maar dat de muziekaanbieder gebruik maakt van zijn eigen manier om de toegang tot Sonos te regelen, zie https://docs.sonos.com/docs/smapi

 

Reputatie 1
Badge +1

Jou punt is waarschijnlijk dat het niet aan Sonos ligt en dat is misschien ook (gedeeltelijk) wel zo maar de gebruiker wil gewoon dat het goed werkt. En het heeft ook beter gewerkt dan de laatste updates. Een playlist gemaakt met de Apple Music app kon je makkelijk terugvinden in de Apple service in de Sonos app.  Tot voor een maand of 7 a 8 het synchroniseren eigenlijk niet meer goed werkte, soms duurde het wel dagen voor je iets terugzag van je bewaar of toevoegingsacties, soms gewoon niets. En je hebt over verschillende apps maar het is de manier waarop de data van de service ( en de response daarop) benaderd wordt en dat zou geen verschil moeten uitmaken. Toegegeven, Spotify is beter geïntegreerd in de Sonos app dan Apple Music toch prefereer ik de interface en mogelijkheden van Spotify en zal ik niet snel Spotify opstarten via de Sonos app. 
Gelukkig kan ik nu nog wel muziek afspelen van mijn NAS maar gezien de problemen die iedereen daar nu mee heeft zal het binnenkort wel de nek worden omgedraaid. Mooie taktiek, als het niet goed werkt ondersteunen we het gewoon niet meer, terwijl het daar allemaal mee begonnen is… 

 

 

Reageer