De nieuwe update is een debacle. Geen ondersteuning meer voor nas-muziekbibliotheek. Zelfs de functie van update muziekbibliotheek met oude app op PC werkt niet meer. Heel erg slecht. Zijn ervalternatieve apps beschikbaar voor iPhone?
Er staan heel wat tips in dit forum, klein stukje naar beneden scrollen.
Ik kan na de update geen muziek meer stream van mijn pc naar de sonos speakers.
Ik heb jaren geleden voor sonos gekozen maar nu heb ik een vet probleem geen muziek meer te streamen van mijn pc.
Krijg altijd foutmelding 913
Het is toch te gek voor woorden, wie heeft voor mij de oplossing zo dat ik weer muziek van mijn pc af kan spelen op mijn sonos systeem.
Heb je hier iets aan (via Googelen op “Sonos fault 913”): https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/how-to-solve-the-error-913-music-library-on-a-mac-6894161
Nieuwe app is in alle opzichten een achteruitgang ten opzichte van de vorige versie.
continu verbindingsproblemen, airplay kan als niet meer bruikbaar beschouwd worden.
vraag aan sonos: waar gaat het mis? Wat is de reden van deze grote stap achterwaarts?
Wat heeft AirPlay met de nieuwe app te maken? AirPlay is toch juist om de app niet te gebruiken en rechtstreeks vanuit de muziekdienst?
App niet rechtstreeks van invloed,
maar samen met app update een firmware update die connectie ook voor airplay verzorgt kan hier weer degelijk van invloed zijn.
Feit is, sinds update, gaat airplay steeds labieler in connectie. En app zelf vind vaak geen verbinding of geeft zeer frequent de melding: “er ging iets mis, probeer het later opnieuw”
Misschien moet je inderdaad even uitleggen wat je probleem nu eigenlijk is…..
App verbinding is labiel en traag
airplay verbinding is labiel en werkt frequent niet
Dat eerste hoor ik meer over de nieuwe app. Het laatste heb ik nog niet gelezen. Even je router, telefoon en speakers opnieuw opstarten?
Persoonlijk heb ik al langere tijd problemen met AirPlay (gestotter), dat dateert al van voor deze nieuwe app.
De nieuwe app werkt voor mij prima en AirPlay werkt nog niet echt lekker. Geen idee of AirPlay=probleem veroorzaakt wordt door Sonos, maar dan zou dat door een eerdere firmware update van de hardware moeten komen.
Dear,
The latest version of the SONOS app doesn't work at all on my phone. It doesn't start, just shows forever the black page with Sonos label on it. Installed the app two or three times. Reset the Play:1 radio with no result. Reset the wifi router. Doesn't help either. The previous app worked OK for years.
My phone is a Motorola Moto G8 Power with Android 11.
How can we re-install the old app?
or where can I get a refund for my Sonos radio because it is a useless piece of junk without a working app.
Waarom Engels op een Nederlandstalige community in een Nederlandstalige draad?
Voor je probleem: kijk eens op apkmirror?
Persoonlijk heb ik al langere tijd problemen met AirPlay (gestotter), dat dateert al van voor deze nieuwe app.
De nieuwe app werkt voor mij prima en AirPlay werkt nog niet echt lekker. Geen idee of AirPlay=probleem veroorzaakt wordt door Sonos, maar dan zou dat door een eerdere firmware update van de hardware moeten komen.
Ik durfde het al bijna niet zeggen, maar voor mij werkt de nieuwe app ook prima. Ik gebruik de radio en Apple Music (en dat is het zo’n beetje). Ik lees eigenlijk 2 grote groepen van problemen :
- stabiliteitsproblemen zoals speakers die uit groepen verdwijnen. Die problemen heb ik zelf niet, maar ze zullen er wel zijn sedert de nieuwe app, aangezien ze zo vaak vermeld worden op dit forum.
- wegvallen van (mijns inziens grotendeels minder belangrijke) functionaliteit zoals de alarmfunctie
De eerste categorie lijkt me het eerste waar Sonos zou moeten op focussen, maar aangezien het waarschijnlijk bij 95 % van de gebruikers gewoon werkt is dat het moeilijkste aan te pakken.
De tweede categorie is deze waar de meeste klachten zitten en is grotendeels flauwe kul. Het zijn bijna allemaal kleine functionaliteiten waarvan de meeste al terug beschikbaar zijn.
Airplay werkt hier prima, toch die 2 à 3 keren dat ik het probeerde :)
Maar leuk om te horen dat er nog mensen zijn waar het gewoon als vanouds werkt.
Tja, als je er geen gebruik van maakt is het makkelijk om te zeggen dat je zaken niet mist. Maar fijn voor je.
Zo heb ik me altijd afgevraagd waar de wachtrij voor was. Nu blijkt dat massa‘s mensen die gebruiken. Ik zou niet op het idee komen om met muziek op mijn Sonos in slaap te vallen. Blijkt toch een vrij veel gebruikte toepassing. Als dat dan zonder enige waarschuwing weg is en je zelf op zoek moet naar antwoorden….. Of je hele systeem is niet zichtbaar (niet “uit groepen verdwijnen” maar alle “kamers” niet te vinden) dan is dat toch wel serieus. Dat de database zonder waarschuwing eerst niet te vinden is, en omdat men tegelijkertijd ook SMBv1 niet meer toestaat misschien wel helemaal weg is (nog onduidelijk ook dus) is heel onhandig van Sonos. Door gewoon eerlijk te zijn tegen zijn klanten had Sonos veel goodwill kunnen verdienen. Dit had zoveel beter gekund.
Klopt. Die stabiliteitsproblemen zijn naar mijn mening de ergste alhoewel ik ze zelf niet ondervind. Ik heb een lokale muziekbib op een NAS maar ik gebruik die al niet meer sedert de opkomst van de streamingdiensten. Die wachtrij gebruik ik ook nooit. Eigenlijk zet ik meestal een afspeellijst op en dat is het dan.
Ik erken het probleem wel hoor. Ze hebben die update willen forceren te behoeve van de ace, maar dat breekt ze nu zuur op. Hun reactie en de manier waarop ze de zaken nu aanpakken vind ik dan wel weer ok. Ze kondigen fixes aan en voeren die ook door. Het zal daarbinnen bij Sonos niet gezellig zijn vermoed ik.
Als enkele jaren gebruikte ik de Sonos Play3 tezamen met mijn NAS. Ik heb geen zin in als streamingsdiensten, die iedere maand geld van mij willen zien. Op mijn NAS staat de muziek die ik wil, en vaak niet op Streamingsdiensten ter beschikking is, vanwege de rechten…. Maar goed….
Nu krijg ik na de laatste update alleen maar error 913….. en geen uitleg wat nu verder moet. Ik heb Android tablet en mobiel….
Als dit niet snel opgelost wordt, dan ben ik genoodzaakt naar een ander systeem dan Sonos te gaan kijken. Want dit soort domme fouten van een bedrijf als Sonos vind ik beneden alle pijl.
Waarom je bericht vergezeld laten van zo’n “dreigement”? Kun je niet beter hier even plaatsen welke NAS je hebt, hoe je verbinding maakt met de NAS en wat je zelf eventueel al gedaan hebt om dit te proberen op te lossen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.