Skip to main content

Beste,

ik heb een nieuwe account aangemaakt en toch kan ik onmogelijk beheerder worden van mijn netwerk. Het blijft koppelen aan een ander netwerk. 
Om volledig te zijn, ik heb een hub en 2 one’s die ik verhuis naar een ander wifi netwerk. 
Iemand die een goeie tip heeft om dit te verhelpen?

bedankt!

betty

Je bericht is niet erg duidelijk voor me.

“ik heb een nieuwe account aangemaakt en toch kan ik onmogelijk beheerder worden van mijn netwerk. Het blijft koppelen aan een ander netwerk.”

Wat bedoel je met “netwerk”? Het Sonos-systeem? Waarom heb je een nieuw account aangemaakt? Heb je het eigenaarschap van je systeem via de app overgedragen aan het nieuwe account? Zei https://support.sonos.com/nl-nl/article/transfer-your-sonos-system-to-a-new-account

”Om volledig te zijn, ik heb een hub en 2 one’s die ik verhuis naar een ander wifi netwerk. ”

Gaat het om je wifinetwerk en dus niet het Sonos -systeem? Wat is een hub? Sonos kent op netwerkgebied  een Bridge (heel oud en Sonos raadt het gebruik ervan af) en een Boost (nieuwer, maar inmiddels ook uit produktie), maar als je die gebruikt hoef je niets naar een nieuw wifinetwerk te verhuizen - de Bridge of Boost via een kabel aankoppelen is dan voldoende.

Dank je wel!

Ik heb een nieuwe account aangemaakt omdat ik mijn eigen Sonos- netwerk wil beheren ipv via de account van mijn vriend.
ik wil het eigenaarschap niet overdragen omdat hij nog toestellen gekoppeld heeft. 

Sorry, is Sub (en niet hub). Die heb ik ondertussen op het nieuwe wifi netwerk via de ethernetkabel kunnen koppelen maar weer onder het account van mijn vriend. 
Om een duistere reden koppelt mijn nieuwe account automatisch aan zijn account. Heel vreemd. 

ik zal maandag naar de support moeten bellen, vrees ik. 

Je hebt dus één wifinetwerk en wilt daarop twee Sonos-systemen laten draaien met elk een ander account. Dat (meerdere “households” op één wifi) kan in principe wel, al ben ik niet zeker of het na de “nieuwe” app van vorig jaar nog goed werkt. Je moet daarvoor de speakers die je op eigen account wilt hebben resetten en ze daarna opzetten als een nieuw systeem op jouw account. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product voor hoe je reset. Bij het opzetten van het nieuwe systeem de speakers van je vriend even van de stroom halen om verwarring te voorkomen.

De vraag komt overigens op waarom je dit zou willen. Bij services als Spotify kun je bijvoorbeeld meerdere accounts toevoegen aan Sonos en op elke speaker gebruiken.

Beste,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. 
Ik heb het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd. Het gaat om een andere wifi (ander adres).

Ondertussen heb ik de boxen kunnen factory resetten (met heel veel geduld), en ik heb ze op het nieuwe wifi netwerk kunnen koppelen. 
Er blijft nog een vraagteken: waarom wordt mijn nieuwe account nog steeds gekoppeld aan die van mijn vriend. Om zaken aan te passen moet ik via zijn ‘heerschappij’ gaan. 😁

Ik kan er wel mee om 🤣

Heel erg bedankt voor je hulp!! Dit apprecieer ik enorm!

Fijne namiddag

Nog even kijken of ik begrijp wat je wilde doen. Je hebt een nieuw adres en een aantal speakers meegenomen die je nu zelf wilt gebruiken.op het nieuwe adres?

Dan is resetten inderdaad goed. Je kunt dan de speakers opzetten als een nieuw systeem op een nieuw door jou aangemaakt Sonos-account. Als je gereset hebt zoals het hoort (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product) dan zou je het Sonos-account van je vriend niet meer tegen moeten komen.

Dit klopt helemaal. 
De reset heb ik zoals aangegeven doorgevoerd. Ik zal nog eens proberen of het lukt. 
Dikke merci voor de hulp!

Reageer