Sedert de laatste updates krijg ik op geen enkele wijze mijn muziekbibliotheek op de NAS verbonden met Sonos. Ook de muziekbibliotheken op mijn Mac mini Macbook zijn op geen enkele wijze te benaderen vanuit Sonos. Ik volg alle instructies op deze site nauwgezet op (hé ik ben niet dom) tot dusver zonder resultaat. Terwijl Sonos beweert met de laatste update de NAS toegang te hebben hersteld. Heel veel van mijn gekochte library muziek staat niet op streaming diensten en is nu dus onbeluisterbaar geworden ‘dankzij’ Sonos. Ik word hier echt moedeloos van.
Hallo,
Ik herken het goed. Meestal doet hij het bij niet. Heel soms wel en dan werkt het ook goed. Maar dat “hit and miss” is niets wanneer je een nummer van eigen collectie wil horen
Daarom heb ik maar de Sonophone app aangeschaft en dat werkt puik. Met plaatjes. Ook als het niet bevalt kun je de koop cancellen. Wan een paar Euro’s maar. Success!
Inderdaad ik gebruik ook de Sonophone app om Sonos te bedienen, zeer robuust en werkt (in tegenstelling tot de Sonos app) altijd en betrouwbaar. Alleen kan je die app niet gebruiken voor set-up en dergelijke, zoals het (steeds opnieuw) toevoegen van het pad naar de muziek bibliotheek op NAS en computer. Sedert de allerlaatste update van vorige week weigert de Sonos app elke connectie met een muziekbibliotheek.
Terwijl Sonos beweert met de laatste update de NAS toegang te hebben hersteld. Heel veel van mijn gekochte library muziek staat niet op streaming diensten en is nu dus onbeluisterbaar geworden ‘dankzij’ Sonos. Ik word hier echt moedeloos van.
Hier precies hetzelfde, Alexander. Ik luister naar m’n NAS en soms naar de radio. Daarom heb ik ook voor Sonos gekozen, dat werkte gesmeerd. Ik heb de laatste weken niet eens meer geprobeerd om de app op mijn Android-telefoon te plaatsen om eindeloze ergernissen te voorkomen.
Ik herinner me de belofte dat de problemen voor 1 augustus zouden zijn opgelost. Is dat ook daadwerkelijk gebeurd? Ik ga niet weer een uur klooien met die app en dan constateren dat het allemaal niet werkt.
Er zijn inmiddels wat verbeteringen geweest, dus je zou het kunnen proberen. Tenzij je NAS via SMBv1 contact maakte met Sonos, want dat wordt om veiligheidsredenen niet meer ondersteund. Wellicht ook eens Plex proberen?
Dank voor de tips 106, ik zal van 't weekend eens kijken.
Alles gedaan, SMBv2, opnieuw geïnstalleerd, pad verwijderd en via de Android app geïnstalleerd. Heel soms heb ik hem onder mijn resources maar na het openen direct foutmelding en dan is ie weer foetsie. Waardeloos
Ik lees vaker dat de app soms/vaak de muziekbibliotheek niet ziet. Toch eens met Sonos bellen?
Hier hetzelfde: muziekbibliotheek is niet toe te voegen in de app. Werkte voorheen zonder problemen.
Heb je de stappen doorlopen die in het bericht staan van Sonos deze week?
Apart account gemaakt voor Sonos, lezen en schrijven instellingen gegeven.
SMBv2 ingesteld op NAS, ik kan in het logbook ook zien dat mijn telefoon de NAS aanspreek via SMBv2 en toegang krijgt.
Krijg hem ook geconnecteerd met //Diskstation/muziek via de Android app.
Zodra ik de muziekbibliotheek probeer te gebruiken krijg ik de melden 'er is iets fout gegaan'.
Afgelopen week gebeld met Sonos helpdesk.
Sonos telefonische hulp of chat kan je hier ook niet verder meehelpen, schijnt nog een probleem te zijn van de Android app. Op de iPhone schijnt het wel te werken inmiddels melden ze bij de helpdesk.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.