Skip to main content

Is er een manier om de naam van de Sonos permanent op te slaan? Bij ons verandert de naam van de kamer elke dag terug in Sonos. Daardoor hebben we geen idee welke Sonos waar staat. Via de App deze link gevolgd: 

Maar dat moet elke dag ongeveer opnieuw, omdat alle systemen resetten naar de naam ‘Sonos’. Echt heel irritant en het zorgt er mede voor dat het systeem niet geaccepteerd wordt in huis :-)

Meestal heeft dit te maken met het feit dat Sonos toegevoegd is aan Apple Homekit of Alexa, die de oorspronkelijke naam dan steeds terugzetten. Daar de naam ook wijzigen lost het dan op. Zou het dat bij jou ook kunnen zijn?

Dat is een goeie tip! Ik had Google Assistent aan staan, wordt hier erg veel gebruikt in huis. Ik heb de dienst nu verwijderd en opnieuw toegevoegd onder de juiste kamers/namen. Benieuwd of dat het probleem oplost. Dank ​@106rallye !

Juist van Google Assistant ken ik dit niet (gebruik ik zelf ook). Maar wil je het laten weten of het geholpen heeft?

P.S. ik zie op de community ook dat mensen soms in Homekit zitten terwijl ze dat niet bewust hebben ingesteld.

Alles is weer gereset naar “Sonos”, toch maar even in Homekit gekeken, daar stonden de speakers inderdaad ook in. Heb ze daar nu verwijderd en nu alles weer aan het inrichten naar naam/kamer.

Ik geef het op 😞 Alle speakers wijzigen elke dag terug naar “Sonos”. Heel vervelend.
Tot nu toe heb ik alles uit HomeKit verwijderd, uit Google Assistant, alle Apps verwijderd van alle iOS apparaten en op nog maar 1 device geinstalleerd. Tot nu toe helpt het allemaal niet.

Misschien toch eens met Sonos bellen dan?

Ik heb overal de SONOS iOS app verwijderd in huis, ook van de pc's. Nu lijkt het stabiel. Langzaam aan bij iedereen weer de App installeren en kijken wat er gebeurt. Lijkt nu goed te gaan, in ieder geval zijn de namen vannacht niet veranderd :-)

Thanks ​@106rallye !

Na 10 dagen is alles weer spontaan terug veranderd naar “Sonos”. 

Al eens met Sonos gebeld?

Reageer