Ik Gebruik een NAS (QNAP) waarop mijn muziek bibliotheek staat en een Macbook Pro waarop de Sonos Controller is geïnstalleerd. Het is me gelukt (na veel Googelen) de gedeelde mediamap op de NAS als muziekbron toe te voegen. Ik zie alle muziek, maar als ik iets wil afspelen lukt het niet, ik krijg de melding: 'Kan nummer niet aan wachtrij toevoegen'. Uiteindelijk is het me gelukt om via de Twonky Media server op de NAS muziek te spelen via de Sonos Play 1. Nu zit ik met twee muziekbronnen, waarvan er 1 dus niet werkt. Die muziekbron wil ik verwijderen, maar ik weet niet hoe. Bij Muziekbron en bij Services zie ik de muziekbron niet staan. Bij muziekbronnen wel. Weet iemnd hoe dat moet?
Bladzijde 1 / 1
Hier staat hoe je een bron kunt toevoegen: https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL Kun je via het menu “beheren” niet ook de bron verwijderen?
Bedankt voor je tip. Dit had ik al geprobeerd, maar in het overzicht dat je krijgt via het menu 'Beheren' en 'Instellingen Muziekbibliotheek' zie ik de bewuste bron niet en kan je hem dus ook niet verwijderen. Als je kijkt op de homepage in de controller app zie je rechts onder 'Selecteer een muziekbron' wel die bron staan.
Probeer eens op mobiel of tablet de service te verwijderen in Mijn Muziekservices.
In Mijn Muziekservices op m'n mobiel zie ik de bronnen ook niet staan. Uit een reactie van Sonos begriijp ik dat ik op mijn NAS een UPnP of Rhapsody server daai en dat deze automatisch zichtbaar is om muziek van te spelen. Alleen werkt dat niet. Ondertussen is het me gelukt door naar de muziekmap zelf op de NAS te verwijzen om m'n muziek aan de Muziekbibliotheek va Sonos toe te voegen. Bedankt voor het meedenken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.