Skip to main content

Hoi,

Ik ben teneinde raad, ik bezit 2 play 5 en een Sub om mijn persoonlijke muziek via mijn IMAC (os catalina 10.15.7) in de living af te spelen. (radio’s werken wel)

Nu dit werkte - sinds de aankoop er van een 2-tal jaar geleden - steeds perfect  tot vermoedelijk één van de laatste updates.

Ik heb alle raadgevingen van dit forum al uitgeprobeerd (router heropstarten, app verwijderen, pc heropstarten, delen, firewall……....) het werkt niet.

Ik slaag er wel in om mijn muziekfolder zoals voorzien te importeren in de sonos app; ik zie mijn folder  onder ‘muziekbibliotheek’/’Mappen’ doch deze zijn en blijven leeg, ook na het commando ‘werk muziekbibliotheek bij’.

Kan er mij eventueel nog een hint geven ?

Alvast bedankt

Patrick

Je minimum SMB protocol moet SMB1 zijn voor Sonos. Misschien is dat ergens door een update naar SMB2 of SMB3 gezet op je iMac. Ik heb zelf geen kennis van iMac waar je die instelling kunt vinden maar misschien kun je daar eens naar zoeken.

Bedankt voor de tip :thumbsup: . Ik heb dit kunnen verifiëren doch idem dito…...heel de reutemeteut inclusief router, systeem ed...heropgestart. Alles werkt doch mijn persoonlijke muziekmap van op de pc gaat niet. Ik zie de map met naam in de sonos app doch die blijft leeg…….

Geen enkel probleem hier, ook niet na de laatste updates. Ik heb geen pasklare oplossing voor je, maar misschien wel een omweg die werkt.

Ik werk zelf ook met Plex (gratis versie). Een plexserver op je Mac installeren en vervolgens je account in Sonos koppelen. Werkt prima. 

Bedankt voor de tip Erooij:thumbsup: ….dat ga ik deze avond eens uitproberen..

Er is een wonder geschiedt, na nog eens een opstart te hebben gedaan blijkt nu alles te werken…….ik hoop dat dit zo blijft, alvast bedankt voor de geposte tips !