Skip to main content
Goedendag,

Ik heb sinds een aantal weken een andere provider en dus wifi router en sindsdien ondervind ik dit probleem ook. Het vreemde is dat de router nu in de woonkamer staat tov de vorige die in de meterkast beneden stond. Wifi is ook sterker in het hele huis en toch heb ik een issue met een Play 1 die (nu) 10 meter van de wifi router afstaat en ook 10 meter van de boost (bekabeld aangesloten) die ik heb staan. (wifi router en boost staan (nu) vlak bij elkaar, zou dit een issue kunnen zijn?) Ik heb een boost want heb al een aantal jaren sonos in huis en toen adviseerde men nog een boost te gebruiken ivm wifi sterkte in huis.

Playbar en Sub staan ook bij de boost maar playbar is bedraad aangesloten, hier (nog) geen issues mee.

Ik speel vooral van een NAS muziek af, dus via muziekbibliotheek, NAS is bedraad aangesloten.

Een ander kanaal kiezen, 1, 6 of 11 heb ik diverse malen geprobeerd en helaas op elk kanaal ondervind ik het probleem.

Een herstart van alles ook al uitgevoerd maar helaas ook zonder gewenste resultaat.

Heeft u misschien nog een idee?

Mvgr.

Alex Hoekstra
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.

Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.

Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Hoi Tim, na dagen heeft is het zojuist weer gebeurd. Direct een diagnose gestuurd: 19018139. Mvgr. Alex
De Sonos kan op 't moment dat de muziek uitviel de server niet benaderen, dit terwijl wifi er eigenlijk prima uitziet.

Zou je de Huawai modem en de Sonos apparatuur een keer helemaal uit en aan kunnen zetten om te kijken of het probleem zich weer voor zou doen?

Met uiteraard een nieuwe diagnose als het zich weer voorgedaan heeft.
Hoi Tim,

Heeft zich weer een keer voorgedaan.

709144599

mvgr.

Alex
Ga je toch vragen ons even te bellen voor dit probleem dat we het netwerk goed kunnen doornemen en onderzoeken, zie zo zeer geen problemen in de diagnose naar voren komen.

Contact gegevens kan u op de volgende webpagina vinden.
Ik zal, indien ik wat meer tijd heb, contact met jullie opnemen.

Zojuist weer een keer, zeer lang stotterende verbinding ...

1366759390

Mvgr.

Alex
Sorry, misschien las ik het niet goed, het gaat dus om de Jochem Play:1 speaker die als enige problemen zou geven?

De afstand kan hier inderdaad invloed op hebben, hij staat namelijk op het randje qua afstand van de Sonos Bridge.

Sonos zal altijd de voorkeur hebben voor het bekabelde component, dus als de Jochem speaker de Bridge kan benaderen, dan zal deze dit doen ipv het verbinden met de keuken of huiskamer die er draadloos tussen in staat.

Je wilt de afstand tussen Jochem en de Bridge kleiner maken, zodat Jochem niet gaat schakelen tussen Bridge & Keuken/Huiskamer.

Of expres de afstand groter maken, waarin je zorgt dat de verbinding met de Bridge permanent niet gemaakt kan worden, waarin Jochem met de Keuken of Huiskamer gaat verbinden.

Nu vanwege het feit dat de afstand nog net te overbruggen is, staat deze speaker waarschijnlijk dus te schakelen waarin je de problemen zal ervaren van muziek wat kan uitvallen en/of de gehele speaker zien verdwijnen en mogelijk weer verschijnen.