Skip to main content
Hoi, ik heb een Huawei P10 Lite en ondervindt dezelfde problemen zoals door veel anderen inmiddels al beschreven maar dan met Android. Na gemiddeld 1 of 2 nummers stopt de muziek of slaat over op een ander nummer. Het lijkt alsof het met inactiviteit van de telefoon te maken heeft. Zolang ik bezig blijf op mn telefoon blijft de muziek prima doorspelen maar zodra het scherm in slaapmodus valt of door mezelf gedeactiveerd wordt treedt het probleem op.
Dit klinkt een beetje naar het Apple probleem, wij zijn ons bekend dat Apple toestellen minder stroom naar de wifi chip sturen als deze in slaap valt, waarin het toestel niet goed te benaderen is en dus Sonos de nummers niet goed kan afspelen.

Als je de slaapstand van je telefoon uit zet dan blijven je nummers wel goed doorspelen?
Ik heb niet echt een optie om slaapstand uit te zetten... Het is heel gevarieerd. Soms gaat het meerdere nummers goed maar soms gaat het met het eerste nummer direct mis. Vreemde is dat radiozenders (streaming) via bv tunein app wel gewoon prima doorspelen via wifi. Het lijkt dat hij alleen moeite heeft met het afspelen van nummers die opgeslagen zijn op de telefoon. Maar waarom de connectie dan alleen hier regelmatig 'dips' heeft is voor mij een raadsel. Lijk dus identiek aan iOS probleem en zal verwacht ik toch via software bug fix bij Sonos opgevolgd moeten worden.
Wil je toch vragen diagnoses te maken kort nadat het probleem zich voordoet, en desnoods ook even bellen zodat we een dossier kunnen opbouwen.

Omtrent het iOS probleem, is dit niet door ons bij Sonos op te lossen, maar de fabrikant die een update moet doordrukken van de telefoon.

Uiteraard doen we graag onderzoek, maar we hebben de diagnotische informatie nodig hiervoor.