Beantwoord

mijnSonos arc herkent de arc hdmi aansluiting van mijn samsung tv niet.

  • 2 January 2024
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Bij aankoop van een nieuw Sonos ARC een paar jaar geleden wilde deze niet concerteren met mijn Samsung tv. Na heel wat discussie is deze omgeruild geweest voor een nieuwe en die werkte perfect…….tot 2 weken geleden had ik plots geen tv geluid via mijn ARC. Alles gereset, aan en uit gezet……..niet aan de praat te krijgen. Gewone verbinding muziek via WiFi lukt perfect, maar kabelaansluiting van Sonos ARC naar tv wordt door samsung niet herkend. Weet iemand hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?
groeten 

Bart

icon

Beste antwoord door 106rallye 3 January 2024, 11:37

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7

Staat Anynet+ aan op de TV?

Ja die staat aan. 

Reputatie 7

Heb je alles gereset (zou niet nodig moeten zijn, maar goed) of alleen gereboot? Alles een nachtje van de stroom halen?

Zal proberen alles eens uit de stekker te trekken. Bedankt voor de tip.  

Ik heb een soortgelijk probleem. Een half jaar geleden een Samsung TV en een Sonos installatie (2x One SL en 1x de Beam) aangeschaft en werkte prima. Nu een half jaar later, werkt de verbinding tussen de Sonos en de TV niet meer. We hebben al geprobeerd om andere HDMI kabels te gebruiken, dat werkt dan 1 á 2 dagen en dan gaat het geluid weer via de luidspreker van de TV. Gisteren heeft de helpdesk van Samsung onze TV volledig gereset en toen werkte alles weer. Vanochtend zet ik de TV aan en gaat het geluid weer over de luidsprekers van de TV i.p.v. over de Sonos boxen. Nu geeft Samsung aan dat het aan de compatibiliteit ligt, ofwel; de samenwerking tussen beide merken/software is niet optimaal. Ik weet nu ook even niet meer wat ik moet doen om alles werkende te krijgen. 

Reageer