Skip to main content
Beantwoord

mijn android telefoon ziet sonos systeem niet

• December 24, 2024
  • 15 reacties
  • 250 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hebben 2 sonos-play-1’s .  De mobiele telefoon (Iphone) van mijn vrouw maakt probleemloos verbinding met het systeem (zie de 2 play-1’s gewoon). Op mijn telefoon (Android) kan ik het sonos-systeem niet vinden. Het Wifi netwerk van mijn telefoon en het sonos-systeem is hetzelfde. Bluetooth op mijn telefoon staat aan. ik zit 2 mtr van mijn play-1 af.

Hoe kan ik met mijn telefoon wel het systeem en mijn play-1’s vinden?

Beste antwoord door 106rallye

Staat er misschien VPN-software op je (bedrijfs-)telefoon? Heeft de Sonos-app voldoende rechten?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 24, 2024

Je maakt geen verbinding met bluetooth maar via de wifi dus dat zal het probleem niet zijn.

Ben je ingelogd met hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 24, 2024

Op mijn telefoon gebruik ik mijn eigen sonos account, zij het hare op haar telefoon… dus nee, ik gebruik een ander account. Maar dat heeft in het verleden steeds gewerkt…. Zou mijn telefoon niet kunnen aanhaken omdat bij sonos min. android8 gevraagd wordt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 24, 2024

nee, dat is het niet. mijn telefoon heeft android-13...

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 24, 2024

Probeer eens in te loggen met het account van je vrouw. Je kan bij Sonos je speakers maar aan 1 account koppelen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 24, 2024

ok, ga ik proberen….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 24, 2024

ik kan niet met haar account inloggen, hij pakt telkens mijn accountgegevens… 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 24, 2024

krijg op de sonos-app de melding “er ging iets mis, probeer het later nog eens...”  Dat ga ik morgen dan maar doen. Het idee is mijn sonos-account compleet te verwijderen...

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 24, 2024

Niet zomaar dingen gaan verwijderen.

Als je de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het goed moeten komen. Al heeft Sonos app de laatste tijd wel wat last van problemen 

106rallye
  • December 25, 2024

Ik zou de app even verwijderen en weer installeren met het account en wachtwoord van je vrouw. Sonos gebruikt maar één account.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 25, 2024

Gedaan, maar hetzelfde resultaat. Sonos-app vindt niets… terwijl de play1 gewoon achter me speelt (via mijn vrouw haar telefoon)...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 25, 2024

ik zie op mijn wifi apparaten in het Netwerk 2x een SONOSZP, maar geen play1… nu vond ik een ander draadje waarin men aangaf dat dit normaal is, de zp is de servicenaam oid...

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 25, 2024

Je hoeft helemaal niet op je wifi te kijken.

Als je de Sonos app geïnstalleerd hebt log je daarmee in en worden de speakers daar zichtbaar. 

106rallye
  • Antwoord
  • December 25, 2024

Staat er misschien VPN-software op je (bedrijfs-)telefoon? Heeft de Sonos-app voldoende rechten?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 25, 2024

Nog eens controleren op alle updates ook van de telefoon zelf

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • December 25, 2024

DANK allemaal voor het meedenken!  uiteindelijk bleek de suggestie van 106rallye de oplossing, er stond inderdaad VPN actief op mijn telefoon. die heb ik uitgezet en toen zag de Sonos app inderdaad direct de speakers :-)