Sticky Beantwoord

Lossless 24-bit, 192 kHz.

  • 15 October 2023
  • 11 reacties
  • 218 Bekeken

Heeft het zin om Tidal HiFi Plus te nemen met Sonos? Tidal verwijst naar lossless 24-bit, 192 kHz. 

icon

Beste antwoord door Ronald22 15 October 2023, 14:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Daar kan je volkomen los opgaan en 10 mensen 10 verschillende meningen.

De één hoort verschil, de ander hoort geen verschil. Over welke sonosspeakers hebben we het? Welke muziek? Hoe goed is je gehoor? Onder welke omstandigheden luister je? Etc. Etc.

Persoonlijk heb ik het altijd als wat overdreven ervaren. Maar dat komt ook omdat het geluid nu al meer dan prima ervaar en niet echt een goede ruimte heb om er voor te gaan zitten. Denk dat je een heel goede ruimte moet bezitten om echt de voordelen te ervaren.  En dan nog denk ik dat je 1 op 1 zou moeten kunnen schakelen om echt het verschil te horen.

Reputatie 1
Badge +1

Als je goede oren hebt, dan kun je misschien het verschil horen. Je kunt Tidal als muziekservice toevoegen aan Sonos. 

Reputatie 5
Badge +3

Je zou het een maandje kunnen proberen, ik vond de app en manier van zoeken niet heel fijn. Het geluid was wel iets mooier maar geen mega verschil.

Bedankt voor jullie reactie.

Sonos Radio HD gebruik ik sinds kort en hoor meer datails in de muziek. Vandaar mijn interesse om Tidal te proberen omdat Spotify dit niet aanbiedt en het erop lijkt dat dit ook niet binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

Voor mijn overweging om Tidal HiFi of Tidal HiFi Plus te nemen. Voor de Plus adviseert Tidal om na te gaan of je installatie lossless 24bit, 192 kHz aankan. Een technische vraag die kennelijk niet eenduidig te beantwoorden is. Op Sonos lees ik een boel tekst, maar echt duidelijk wordt het niet.

Het idee van Ronald is dan een optie. Ik ga het een maandje proberen. Tenzij iemand nog een tip heeft?

Reputatie 5
Badge +3

Heb je al eens gekeken naar Apple Music? Stukje goedkoper 

Wist niet dat die HD aanbieden. Ik ga daar ook naar kijken. Bedankt. 

Reputatie 7

Werkt Tidal HD op Sonos? Ik dacht alleen Qobuz?

Reputatie 5
Badge +3

Werkt niet rechtstreeks in de Sonos app, ik heb hem toen via mijn LG tv geïnstalleerd

Reputatie 7

Zoiets had ik begrepen inderdaad. Dus de Tidal app op de TV en dan via HDMI naar een soundbar en dan het systeem in - voorzover dat HD aan kan…..

Bedankt voor de reacties. Ik ga mij orienteren op Apple Music. 

Reputatie 7

Ik kwam over Tidal deze nog tegen: https://en.community.sonos.com/ask-a-question-228987/dolby-atmos-using-tidal-on-ipad-with-airplay-6886243