Ik gebruik zowel Apple Music en Spotifyen in beide diensten bevat de bibliotheek inmiddels meer dan 10.000 nummers. Vanwege de lengte schijnt het zo te zijn, dat de nummers niet in een wachtij kunnen worden geplaatst wanneer je in de app voor “Afspelen” of “Shuffle” kiest of na het selecteren van alle nummers de lijst aan de wachtrij wil toevoegen.
Dit is erg hinderlijk, want ik wil geen afspeellijsten maken, kaar ‘s ochtend gewoon beginnen met afspelen en ‘s avonds stoppen zonder er verder naar om te kijken. Volgens een medewerker van support moet ik maar kortere afspeellijsten gaan maken. Het vreemde is echter ook, dat na het kopieëren en converteren van beide bibliotheken naar mijn NAS en het aanmaken van muziekbibliotheken geen problemen meer zijn. Simepl op “Afspelen” klikken en binnen een oogwenk heb je muziek en is de wachtrij gevuld. Niet hoeven te wachten, geen opmerking “Even geduld”. Dat is hoe het moet zijn, maar volgens dezelfde medewerker van support zou dat niet kunnen.
Ik vind het bijzonder vreemd dat het vanuit de muziekdiensten niet kan en vind dat een behoorlijke beperking. Concurrent Bluesound bijvoorbeeld kent deze beperking niet.