Skip to main content
Vraag

Lege app...

• January 19, 2026
  • 10 reacties
  • 54 Bekeken

Ik ben al wat ouder en bevat niet alle internet handelingen zoals de huidige jongere... Nu heb ik twee Sonos One boxen van iemand gekocht, inmiddels kan ik al radio luisteren (na een hoop proberen...) ook heb ik de You Tube Music app toegevoegd, net als op mijn Chromebook waar die App meteen alle music die ik ooit via You Tube (video) had beluisterd keurig op een rijtje had gezet, echter, na het toevoegen op Sonos van deze Music app gebeurt dat niet, de app blijft leeg en je hebt er op Sonos dus niets aan. Is dit omdat ik (principieel) nergens voor betaal, of voer ik een bepaalde handeling niet goed uit? Waarom zou de Music app overal meteen goed en 'gevuld' functioneren maar niet op Sonos, denk ik dan...?

10 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 19, 2026

Wat is de “music app”?
Op Sonos kan je zgn services toevoegen om muziek af te spelen, maar je kunt geen lokaal opgeslagen muziek afspreken die bijvoorbeeld op de telefoon of tablet staan.

106rallye
  • January 19, 2026

Hier meer over YouTube Music op Sonos: https://support.sonos.com/nl-nl/services/youtube-music

Hij moet wel iets doen, zo lijkt het.

Google, de eigenaar van YouTube, trekt zich helaas niet veel aan van Sonos.

• Auteur
  • Novice
  • January 20, 2026

Tsja, hier kom ik niet echt verder mee... Wat er gebeurt met de YTM app wanneer je hem toevoegd in de Sonos app is, dat je eerst de titel 'playlists' krijgt, tik je die aan dan krijg je slechts de zin 'geluiden uit shorts te zien, echter, daar staat niets in en er is nergens een mogelijkheid om iets af te spelen, de lijst is leeg…

106rallye
  • January 20, 2026

Mogelijk kun je geen playlists maken bij een gratis abonnement? Ik heb geen YTM, dus kan je het niet zeggen. Je zou ook eens de gratis Spotify versie kunnen proberen, wellicht werkt dat beter,

De enige manieren om gratis muziek op Sonos te krijgen (naast gratis versies van muziekservices) zijn:

• radio;
  • je eigen muziekbibliotheek op een PC of NAS heet. Met Plex); of
  • je eigen muziek uploaden naar iBroadcast en daar de gratis versie van nemen (heb je wel de laagste kwaliteit).

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • January 20, 2026

Zal vanavond even een schermafbeelding maken en hier delen, ik gebruik wel YouTube music. Volgens mij heeft die map anders. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 20, 2026

Dit is een keuze van YouTube (Google). Zij stellen, voorzover ik het begrepen heb,verder geen muziek beschikbaar via Sonos, tenzij het je “eigen” muziek is en dus in je account staat.

Overigens begrijp ik dat volkomen omdat het gratis krijgen van muziek natuurlijk heel onterecht is. Het is een persoonlijke keuze om principieel nergens voor te willen betalen, maar ik neem aan dat je ook betaald wil(de) worden voor verrichte arbeid. In het verleden moest je wel geld uitgeven aan platen of cd’s, nu kan je volstaan met een relatief klein bedrag en de hele wereld aan muziek ligt voor je open. Persoonlijk zou ik dan geen abonnement bij YouTube music nemen, maar voor één van de andere spelers gaan.

https://support.sonos.com/nl-nl/services/youtube-music

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • January 20, 2026

Het ziet er natuurlijk wel iets anders uit dan de app van YouTube music zelf, maar er staan genoeg aanbevelingen en playlists op die ze zelf aanbieden. 

Ik heb wel de betaalde Youtube premium 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 20, 2026

“Ik heb wel de betaalde Youtube premium”

Daar zit dus het grote verschil. 

• Auteur
  • Novice
  • January 20, 2026

Klopt @Erooij, dat denk ik ook, hoewel je mag verwachten dat wanneer die app kan worden toegevoegd, je er ook teminste íéts mee zou moeten kunnen doen…

Bedankt voor je uitleg met de foto Ronald! ;)

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 21, 2026

Klopt @Erooij, dat denk ik ook, hoewel je mag verwachten dat wanneer die app kan worden toegevoegd, je er ook teminste íéts mee zou moeten kunnen doen…

Je kunt er ook iets mee doen mits je zelf ooit iets ge-upload hebt. Zoals aangegeven heeft dit weinig met Sonos te maken, maar is dit een keuze van YouTube-music.