Laatst gespeelde muziek vasthouden

  • 8 December 2023
  • 20 reacties
  • 177 Bekeken

Als ik voorheen Sonos op de speaker aanzette werd automatisch de laatst gespeelde muziek weer geactiveerd. Klaarblijkelijk is er iets gewijzigd, want als ik de speaker aanzet gebeurt er niets meer en moet ik de muziek via de app starten. Hoe kan ik dit oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

20 Reacties

Reputatie 7

Wat bedoel je met “aanzetten”? Als een speaker opnieuw opstart (na een update of als de stroom eraf is geweest) ben je dit namelijk kwijt.

Als ik voorheen het knopje >= op een van de Sonos One speakers drukte, dan ging dezelfde muziek of zender verder , van het moment dat de speaker met hetzelfde knopje daarvoor had uitgezet. Er is geen sprake van stroom eraf of update.

Reputatie 7
Badge +3

Is dat een One in surroundopstelling of in een aparte “kamer”? Na omschakelen van muziek naar tv dan verlies je de muziekinstelling. 

Ruubro,

Ik heb het zelfde! Voorheen tikte je de box aan en het (bij mij) radiostation was gewoon weer te horen. Nu moet ik iedere ochtend eerst de app opzoeken, station uitkiezen en dan is er pas muziek....

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ook niet meer met een tikje op de box radio afspelen. Als ik het dan via de app wil doen, geeft hij ‘station niet gevonden’ als ik het reeeds geselecteerde station wil afspelen. Alleen als je het station opnieuw selecteert in Juke werkt het weer. Veel handelingen nu dus voordat je muziek kan afspelen. Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden.

Reputatie 7

Ik zou zeggen: bel eens met Sonos of dit inderdaad veranderd is. We horen hier dan graag het antwoord.

Reputatie 5
Badge +3

Zojuist even geprobeerd, werkt hier gewoon

Hier in het verleden ook altijd. Het is nu al wel even zo, snap er niks van. Mss moet ik idd Sonos maar even bellen.

NoTa,

Als jij dat zou willen doen, als er hier niemand is met een oplossing. Dan wacht ik met smart op jouw verkregen antwoord!

 

Reputatie 7

Ik heb het vanmorgen even voor je getest. Gisteravond NPO Radio 2 geluisterd. Luisteren gestopt. Vanmorgen met de knop van de One de uitzending weer aangezet: verder met de NPO Radio 2. Werkt dus gewoon nog bij mij.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat als er ‘s nachts een update langskomt de speaker opnieuw opstart. Dan is hij het voorgaande gebruik wel kwijt.

Goedemorgen,

Is er ook de mogelijkheid om na een update, dit weer ongedaan te maken? Dus terugzetten naar de vorige versie?

Ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen.

Reputatie 4
Badge +3

Is er ook de mogelijkheid om na een update, dit weer ongedaan te maken? Dus terugzetten naar de vorige versie?

Nee, dat gaat niet.

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat het meer een verbinding probleem kan zijn dan dat het iets met een update te maken heeft. Ben ook wel benieuwd wat Sonos hier zelf van zegt. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk dat het meer een verbinding probleem kan zijn dan dat het iets met een update te maken heeft.

Ook op de Engelstalige community wordt, voor zover ik heb kunnen zien, niets gezegd over dit probleem. Het lijkt me dus inderdaad eerder een lokaal dan een Sonos-probleem.

 

Ben ook wel benieuwd wat Sonos hier zelf van zegt. 

Dan zou de OP dit via een diagnose moeten melden bij de Sonos-helpdesk.

Reputatie 7

@Crommedur De spelende radiozender niet (de update overigens ook niet). Je zou elke ochtend een stille wekker aan kunnen zetten met de juiste zender. Is hij dan ‘s nacht toch uit gegaan en weer gestart, dan staat ‘s ochtends de goed zender weer aan. Geef wel iets stroomverbruik.

Dank voor de tip. Ik hoop dat ze dit bij een volgende update weer terugzetten. Vind het erg omslachtig om steeds mijn telefoon te moeten pakken, zender aan te klikken, wanneer ik hem even uitzet, op mijn box. Miscchien te veel verwend.....

Reputatie 7

Wel vreemd dat het niet bij iedereen voorkomt. Welke muziekservice gebruik je op dat moment?

Ik gebruik JUKE

Reputatie 7

En als je eens TuneIn zou proberen?

Dat heb ik dus gedaan.…

En hij doet het nu weer zoals voorheen!

En nu heb ik hem weer ff geprobeerd bij Juke en ook daar lijkt het gewoon weer te doen. Ik ga blij het oude jaar uit! Thanks voor alle reacties en hulp!!!!