Skip to main content

De kwaliteit van Sonos hobbelt langzaam achteruit. Terwijl er helemaal niks aan mijn thuisnetwerk is veranderd en ik nog steeds dezelfde S2 configuratie heb gebeurd het volgende:

1. TuneIn radio wordt in toenemende mate onderbroken. Stilte voor 3-5 seconden.
  2. Ik start een zender op b.v. Radio 1 en na enige tijd merk je dat eigenlijk Radio 2 is gestart. Het logo van Radio 1 wordt getoond om het nog even verwarrender te maken. Nog een keer Radio 1 selecteren lost het op.

Ik vind dit opvallend en zorgelijk. Als iemand mij zou vragen een installatie door Sonos te vervangen, zou ik nu een vorbehoud maken. Het lijkt erop dat Sonos zijn kwaliteit niet meer helemaal onder controle heeft.

Aan de kwaliteit van Sonos veranderd niets! Hier al een jaar Sonos in huis en nog nooit ergens last van gehad. 

Dat er niets aan het netwerk is veranderd zegt niet zo heel veel, het zou ook door andere dingen kunnen komen. Wifi van de buren, zonnepanelen kunnen ook storen al heb ik hier ook geen last van.

Als je een keer met Sonos belt kunnen ze de verbinding voor je nakijken. 

Het is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten dat jouw problemen aan Sonos liggen. Aan de andere kant zouden dit soort meldingen ons dan om de oren vliegen hier. Dat is niet zo.

Inderdaad is wifi erg kwetsbaar voor invloeden van buitenaf - een nieuwe router bij de buren kan jouw set up in de weg zitten. Jij klaagt specifiek over TuneIn. Misschien is het goed om als één van de problemen zich voordoet meteen een diagnose te maken en de datum en het nummer daarvan even op te schrijven. Als je er een aantal voor beide problemen verzameld hebt, kun je dan met een onderbouwd verhaal bellen met Sonos. Kijken of zij iets kunnen.