Beantwoord

kan radio 1 niet afspelen België

  • 8 September 2023
  • 5 reacties
  • 318 Bekeken

Sinds vandaag 08/09 kan  ik de VRT zenders niet meer afspelen iemand een oplossing

icon

Beste antwoord door Erooij 8 September 2023, 09:08

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Volgens VRT moet je via Radioplayer werken. Helaas werkt dit ook niet.

Update 13/07/2023: Wegens een migratie naar een nieuwe streaming partner, werden er de laatste maanden bij externe partijen als TuneIn, radioplayer, etc. nieuwe radiostreams in dienst genomen. We weten echter dat niet alle partijen tijdig gewisseld zijn, waardoor u misschien naar deze pagina gestuurd werd. Gelieve contact op te nemen met de leverancier van uw streamingsdienst of hardware om dit opgelost te krijgen.

Voor Sonos gebruikers weten we dat er momenteel nog geen gebruik gemaakt wordt van onze nieuwe streams en ook Sonos is hiervan op de hoogte. Het advies van Sonos is Radioplayer te activeren binnen de Sonos app en zo de VRT radiostreams te beluisteren tot de update bij hen is doorgevoerd.

Via Muziekbron ‘Sonos Radio’ heb ik VRT Radio 1 kunnen starten.

Reputatie 7
Badge +3

Iedere aanbieder van radiostations moet zijn/haar streams aanpassen naar de nieuwe situatie. Sonos op-zich is daar geen partij in, zij bieden de hardware en software om het aanbieden door derden mogelijk te maken.

Dat Sonos Radio het nu wel kan is op-zich wel logisch omdat deze dienst binnen diverse aanbieders zoekt. Wanneer ik VRT zoek dan wordt deze gevonden door Sonos Radio, maar aangeboden door TuneIn.

Installeer de nieuwe versie van Tuneln en probleem is opgelost.

 

Oké bedankt