irritante reclame

  • 20 November 2023
  • 15 reacties
  • 338 Bekeken

Badge

Is er al een oplossing om te vermijden dat tunein’ mytuner, etc dwaze reclames laten horen als je een radio start op hun platform? Ik luister naar reclame vrije radios maar moet dus reclame slikken van Tunein en co. Als dit niet opgelost geraakt verkoop ik mijn 4 Sonos toestellen en geef ik negatief advies over Sonos. Bij Tunein kan je max een paar url's inbrengen van radios en dan gebeurt het nog dat je een reclame krijgt,

Internet radio en Sonos worden ondermijnd door reclames van Tunein etc, Ik betaalde veel voor een goed radiotiestel en wil geen extra reclame naast die van de radio zelf,

Sonos, doe er iets aan. Iemand een oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij heb je speakers aangeschaft en geen radiotoestel. Hier is al heel veel over geschreven en kan niet als een verrassing komen wanneer je de aanschaf enigszins voorbereid had.

Ik heb ook mijn televisie gekocht om naar mijn favoriete uitzendingen te kijken, helaas komt daar reclame bij. Het is niet anders. Voor klachten moet je naar de aanbieders van het geheel en niet naar de televisieproducent.

Tunein kan niet veel anders dan inkomsten genereren door aan het begin, of bij wisselen zender, reclame uit te zenden. Ik zie geen andere manier voor hen om het bedrijf draaiend te houden. Alternatief is betaalde abonnementen zonder reclame. 
Sonos biedt slechts het platform en kan nooit invloed uitoefenen op het beleid van de aanbieders. Alternatief zou dan zijn dat ze deze moeten verbieden om gebruik te maken van het platform. Zonder reclame zouden ze gewoon stoppen want waarom zou je dit dan doen. Het zijn filantropen.

 

 

Badge

Het is bijv,  in Frankrijk verboden om het radiosignaal te onderbreken door reclame van bijv de streaming service en toch gebeurt dit in Tunein. Ik heb geen probleem met reclame van het station zelf, maar die andere reclame er bovenop is niet ok. Aan Sonos om met een service te werken die daar komaf mee maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Of verhuizen naar Frankrijk. 
Leg mij dan eens uit hoe TuneIn inkomsten moet generen. De standaard reclame bij de zenders is geld voor de zenders, TuneIn maakt het mogelijk dat al deze zender vanuit één punt uitgezonden kunnen worden, daar zit veel onderhoudswerk aan. Hoe moeten zij anders dan ook reclame ervoor te zetten aan hun inkomen komen?

Reputatie 7

@StefSono Ja, extra reclames zijn irritant. Maar je maakt nu eenmaal gebruik van een service en de mensen van TuneIn willen ook graag leven. Even afgezien van het mogelijke verbod in Frankrijk: waarom zou één extra reclame aan het begin van een stream “niet ok” zijn als betaling voor het werk van TuneIn? En waarom zou Sonos zich daarmee moeten bemoeien?

Zie ook de discussie op 

Je zou ook eens een andere service kunnen proberen, zoals MyTuner, Radioplayer of Juke.

Ik denk dat Sonos het heus wel mogelijk kan maken om rechtstreekse radiozender URL’s (of App’s) te kunnen ontvangen zonder de tussenkomst van de streaming partijen.

De vraag is; willen ze dit wel….?

Ik denk dat er toch een klein verdienmodel voor Sonos aan zit. Hier kan een mdw wel zeggen dat dit niet is, maar dit zal nooit aan de grote klok gehangen worden.

Als Sonos en andere speakers niet zo in opkomst waren gekomen, hadden die streaming diensten niet zoveel klanten. 1+1=2

Zou het niet mogelijk zijn voor Sonos om een speaker te maken met een DAB+ ontvanger erin, kan je zelf kiezen hoe je radio luistert. Zo’n DAB+ ontvanger zou dus heel goed kunnen, maar ja; dan gaat je inkomsten bron onderuit…..

ps; er wordt veel gesproken hoe TuneIn aan zijn inkomsten moet komen, nou ik denk dat de radiostations moeten betalen aan TuneIn om de stream aan te bieden. Die extra (opstart) reclame is nog meer inkomsten….

Reputatie 7
Badge +3

Dan wordt het een radio met speaker en dat is niet hun businessmodel. Zij zijn goed in speakers bouwen.

Zou Microsoft ook rechtstreeks verdienen aan YouTube? Ik verwacht het niet moet Microsoft dan ook maar een eigen streamingdienst starten? Ik denk het niet, zij moeten doen waar ze goed in zijn.

Helaas is het de tijdsgeest en worden we om commerciële redenen via allerlei media doodgegooid met reclame. We zullen eraan moeten wennen. Ook bij het gewoon tv kijken lukt het om bij populaire programma’s haast de helft van de zendtijd om te zetten in reclame. Wellicht is dit “de straf” voor de populariteit van Sonos.

Overigens is er een heel goede oplossing om geen reclame te ontvangen en dat is om rechtstreeks gebruik te maken van radiostations via AirPlay. Moet je helaas wel weer een iOS-device hebben. En zo is er altijd wat.

Mijn oplossing was het stoppen met luisteren via radiostations. Gewoon een betaald abonnement en alle muziek van de wereld komt naar je toe. Op deze wijze de mooiste muziek ontdekt van totaal onbekende artiesten. 
Maar ok, dit is natuurlijk niet voor iedereen de oplossing. 

nee, ben het niet volledig met je eens. Draai de rol eens om het is een “hele goede speaker met een kleine DAB+ aanvulling erin” Voor die accu varianten zou het helemaal een goede aanvulling zijn.

Als je op het internet rondneust dan wordt Sonos overspoeld met negatieve publiciteit over die ongewenste reclame via de streaming diensten (terecht of onterecht). Ze kunnen de kop in het zand steken en heel veel klanten verliezen of toch een oplossing zoeken, dan maar iets afwijken van je businessplan. Oplossing is gewoon heel simpel te maken.

en pas op; vele grote spelers hebben met elkaar afspraken over onderling geld verdienen. Daar zal je vreemd van opkijken als je in de boeken zou kunnen kijken…..

Badge

Ik denk dat Sonos het heus wel mogelijk kan maken om rechtstreekse radiozender URL’s (of App’s) te kunnen ontvangen zonder de tussenkomst van de streaming partijen.

De vraag is; willen ze dit wel….?

Ik denk dat er toch een klein verdienmodel voor Sonos aan zit. Hier kan een mdw wel zeggen dat dit niet is, maar dit zal nooit aan de grote klok gehangen worden.

Als Sonos en andere speakers niet zo in opkomst waren gekomen, hadden die streaming diensten niet zoveel klanten. 1+1=2

Zou het niet mogelijk zijn voor Sonos om een speaker te maken met een DAB+ ontvanger erin, kan je zelf kiezen hoe je radio luistert. Zo’n DAB+ ontvanger zou dus heel goed kunnen, maar ja; dan gaat je inkomsten bron onderuit…..

ps; er wordt veel gesproken hoe TuneIn aan zijn inkomsten moet komen, nou ik denk dat de radiostations moeten betalen aan TuneIn om de stream aan te bieden. Die extra (opstart) reclame is nog meer inkomsten….

Helemaal akkoord !! Sonos ondermijnt de verkoop van hun kwaliteitsvolle speakers door services aan te bieden die luisteraars irriteren.

Reputatie 7

@Twan123 Vanwaar toch die paranoïde gedachten? “Mijn Sonos doet iets dat ik niet fijn vind en dat moet wel zijn omdat ze er stiekem aan verdienen.” Welnu: Sonos is een beursgenoteerde vennootschap, dus ik zou zeggen zoek de stukken eens na.

Reputatie 7
Badge +3

nee, ben het niet volledig met je eens. Draai de rol eens om het is een “hele goede speaker met een kleine DAB+ aanvulling erin” Voor die accu varianten zou het helemaal een goede aanvulling zijn.

Als je op het internet rondneust dan wordt Sonos overspoeld met negatieve publiciteit over die ongewenste reclame via de streaming diensten (terecht of onterecht). Ze kunnen de kop in het zand steken en heel veel klanten verliezen of toch een oplossing zoeken, dan maar iets afwijken van je businessplan. Oplossing is gewoon heel simpel te maken.

en pas op; vele grote spelers hebben met elkaar afspraken over onderling geld verdienen. Daar zal je vreemd van opkijken als je in de boeken zou kunnen kijken…..


Van mij mag Sonos eraan verdienen. Het zal mij een zorg zijn. Ik denk overigens niet dat zij eraan verdienen, maar dat is weer wat anders.

Ik heb een iPhone, daarop draaien tools waarvoor ik betaald heb en van datgene wat ik betaald heb gaat een deel naar Apple. Zo werkt het nu eenmaal. Er staan ook gratis tools op. Ik betaal daar met reclame, geen idee of Apple daar ook wijzer van wordt. 

Ik heb Sonos, daarop draaien gratis tools en iemand maakt die tools en moet dus inkomsten hebben. Reclame dus en ook hier geen idee of Sonos daar wijzer van wordt. 
Feit blijft dat voor niets de zon opgaat en dat jij als consument de keuze hebt om een tool wel of niet te gebruiken en opzoek te gaan naar een alternatief.

Badge

@Twan123 Vanwaar toch die paranoïde gedachten? “Mijn Sonos doet iets dat ik niet fijn vind en dat moet wel zijn omdat ze er stiekem aan verdienen.” Welnu: Sonos is een beursgenoteerde vennootschap, dus ik zou zeggen zoek de stukken eens na.

Alsof je het zou aanvaarden dat op je DAB+ of FM radio je eerst reclames hoort vooraleer het echte signaal start…. heeft niets met paranoia te maken. Waar haalt u het.

Reputatie 7
Badge +3

@Twan123 Vanwaar toch die paranoïde gedachten? “Mijn Sonos doet iets dat ik niet fijn vind en dat moet wel zijn omdat ze er stiekem aan verdienen.” Welnu: Sonos is een beursgenoteerde vennootschap, dus ik zou zeggen zoek de stukken eens na.

Alsof je het zou aanvaarden dat op je DAB+ of FM radio je eerst reclames hoort vooraleer het echte signaal start…. heeft niets met paranoia te maken. Waar haalt u het.

Je kan een radio toch niet met een speaker vergelijken. 
Ik had een receiver met radio, maar ook de mogelijkheid om MyTuner te gebruiken. Een extra toevoeging, met reclame dus.

Soms zie je mensen zoveel reageren, dat het lijkt of men veel aandelen of werkzaam is….

Laten we er maar over ophouden, er is genoeg over verteld en uitgelegd. We gaan het zien of Sonos de kop uit het zand gaat halen over dit onderwerp en misschien een passende oplossing bedenkt.
Thx voor jullie feedback...

Reputatie 7
Badge +3

Dus wanneer je snapt waarom er reclame toegevoegd wordt en ook weet dat Sonos een speakerbouwer is en geen radio’s maakt, dan heb je aandelen of ben je er werkzaam. Geen van beide is waar.

Badge

@Twan123 Vanwaar toch die paranoïde gedachten? “Mijn Sonos doet iets dat ik niet fijn vind en dat moet wel zijn omdat ze er stiekem aan verdienen.” Welnu: Sonos is een beursgenoteerde vennootschap, dus ik zou zeggen zoek de stukken eens na.

Alsof je het zou aanvaarden dat op je DAB+ of FM radio je eerst reclames hoort vooraleer het echte signaal start…. heeft niets met paranoia te maken. Waar haalt u het.

Je kan een radio toch niet met een speaker vergelijken. 
Ik had een receiver met radio, maar ook de mogelijkheid om MyTuner te gebruiken. Een extra toevoeging, met reclame dus.

Nu begrijp ik je beter.  Bij mij is Sonos ter vervanging van FM en DAB+. Vandaar de irritatie.