Vraag

inloggen als systeemeigenaar

  • 9 May 2024
  • 47 reacties
  • 3452 Bekeken


Toon eerste bericht

47 Reacties

@JaccovanS Hi, ja ik het ook al meerdere keren via utp kabel geprobeerd. Ook daarna een van de boxen gereset,  en ook modem al een keer gereset. En 1 of 2keer leek dat goed te gaan en dan kreeg ik 1 Sonos One in beeld, maar een tweede toevoegen lukte niet en na een paar uur was alles weer weg. 
Ik heb het idee dat de software update eerst goed moet werken en dan ook zonder de melding dat je opnieuw als beheerder moet inloggen, en dat het daarna misschien weer werkt. 

Ook miserie hier, speelde maar op 1 box, normaal gezien update en opgelost. Maar deze keer had ik de app upgedated ipv de box zelf, na een uur zoeken dan toch in de app de box kunnen updaten zodat ze beiden weer werkten. Maar nu probleem dat ik niks meer kan doen in de app, voor alles moet ik inloggen als systeemeigenaar?? en dat lukt dus niet.

Goedemorgen, inmiddels werken twee van de drie boxen weer en zijn ze zichtbaar in de app en blijven ze ook zichtbaar.  Het is gelukt via utp kabel. Eerst ene box toen de andere. 
Moet nu de roam nog, die wordt niet gezien door de app. Waar schijnlijk ook eerst resetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het dan lukt. 
wel veel gedoe allemaal. 

Zelfde probleem. Balen, uren mee bezig geweest. Wat is een utp kabel? Melding doen aan Radar? Aangezien heel veel mensen er problemen mee hebben.

Oh een utp = ethernet kabel. Ook al geprobeerd. Niet gelukt. Weet iemand een deskundige ict er die dit voor mij kan oplossen? Bv no cure no pay? 

Als je een Roam hebt zoals ik, dan wordt aansluiten met UTP natuurlijk wel een dingetje ;)
Hoe dan ook, even het volgende, aangezien ik dit probleem ook had met de nieuwe Sonos app en na het instellen van een nieuw wifi netwerk (router vervangen).
Ik heb deze als volgt weten op te lossen:

Toen ik de melding “Inloggen als systeemeigenaar” kreeg ben ik naar m'n Sonos account gegaan en na het inloggen m'n profiel gechecked. Puur omdat het mij meer een dingetje met m'n account leek dan met wifi.
Vreemd genoeg stond in m'n profiel als land, de Verenigde Staten, als plaatsnaam “Richmond” en was er een US postal code ingevuld. Andere velden waren leeg.

Ik kan me eerlijk gezegd niet eens herinneren of ik überhaupt gegevens (en zo ja, welke) had geregistreerd toen ik m'n account aanmaakte maar het was overduidelijk dat dit niet klopte.
Na het verwijderen van de foutieve gegevens heb ik het land gewijzigd naar Nederland, de overige, verplichte velden willekeurig ingevuld en opgeslagen.

Hierna m'n Roam weer een factory-reset gegeven en tijdens de installatie voltooide hij de update opeens wel. Geen foutmelding meer.
Na de update stond de mic uit en ik kreeg deze niet aan met de knop, het lampje bleef uit.
Toen ik daarna de Sonos Voice Control installeerde, sprong het mic lampje aan en werken alle knoppen weer.
M'n Roam werkt weer als vanouds.

Misschien hebben jullie hier wat aan.
 

 

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. In mn account stonden ook verkeerde gegevens. Ik heb ze gewijzigd. Hoopvol ging ik naar de Sonos app: helaas weer dezelfde mededeling: updaten en de eigenaar moet inloggen. Daarna steeds deze mededeling.

zou ik ooit weer muziek kunnen luisteren?

Na de accountgegevens gewijzigd te hebben, heb ik de Sonos app verwijderd (met de foutmelding in beeld) van m’n iPhone en opnieuw geīnstalleerd. 
Deze stap was ik in m’n eerdere post blijkbaar vergeten te vermelden. 
Misschien dat dit helpt?

Reputatie 7

Zie ook https://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMgla “No work around currently available”.

En toch heb ik het (misschien door puur geluk) weten op te lossen.
 

WORKAROUND.

Het is simpel op te lossen door even Sonos voor Windows te installeren, daarmee in te loggen en vanuit daar de Sonis update uit te voeren.

Daarna werkte de Sonos app op mijn iPhone weer.

Sonos moet natuurlijk nog wel het update probleem met de hoofdgebrruiker melding netjes oplossen.

Persoonlijk vind ik de update een verslechtering, o.a. onoverzichtelijk, warrige lay-out en zeer onvriendelijk

Hier ook nog steeds geen leven te krijgen in mijn pas aangekochte SONOS Era 100. 

Ik gebruik geen Windows. Hier ook nog geen geluid uit de Sonos five en de Symfonisk. Goed waardeloos.

Reputatie 7

En de Mac app?

Ook bij de mac app krijg ik steeds weer dezelfde meldingen en kan ik niet verder.

Waarom horen we niks van Sonos?

Andere speaker kopen? JBL?

Na laatst update gisteravond: Instellingen vraagt uitloggen en opnieuw inloggen, dan opnieuw uitloggen en inloggen. Komt in een loop blijkbaar.

Heb overal geluid, maar niet op de Era 100 met line. Terwijl ik luister via de line ingang

Heb zelfde probleem,  helaas nog niet opgelost . Kan mijn Trueplay niet eens activeren. Slechtste customer service ever.  Nooit aanraden Sonos. Ze lossen het probleem gewoon niet op

Ook hier lang met het systeem geworsteld, net als velen.
Bij mij bleek dat ik een andere inlog als eigenaar had. Dus kijk of je ook niet met een ander e-mail bijvoorbeeld ook een inlog hebt.

Al met al lang mee bezig geweest, maar het doet het weer bij mij.

Maar ben het eens met anderen, het is wel verdikkie erg traag.

Heb echter alle e-mails geprobeerd die ik heb , helaas niet gelukt.   Eigenlijk naar hard reset zou je dit niet moeten hebben. Maar helaas werkt nog steeds niet 

Reputatie 7

Toch maar eens bellen met Sonos?

Ondanks inloggen als systeemeigenaar

kan ik product niet toevoegen, blijft maar vragen naar opnieuw inloggen als systeemeigenaar

Reputatie 7
Badge +3

Ben je zeker dat je de juiste inlogcodes gebruikt? Probeer hem anders bedraad toe te voegen.

Reageer